Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در بیست و نهمین روز از ماه مهر که همگان ناامید از بارش باران در این ماه بودند اما آسمان بار دیگر مهربانیش را اثبات کرد و با بارش باران، لبخند شعف را بر لب‌های مردمان جاری کرد و چشم انتظاری آنها از بارش نزولات جوی را پایان بخشید.

هرچند که امید بود باران زودتر از این رخ بنمایاند اما ناز و ادای آسمان این تمنا را تا امروز اجابت نکرد و مردمان را چشم انتظار گذاشت تا اینکه رحمت و رافت ذاتیش بر قصاوتش پیشی گرفت و روز ایلامیان را بارانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته بر خلاف امسال بارش‌های جوی از همان نیمه دوم مهرماه به تناوب و با شدت و ضعف ادامه داشت اما امسال آسمان به مانند سال گذشته مهربان نبود و بارانش را در آخرین روزهای ماه مهر بارانید.

امید است که باران تند امروز نوید بخش روزهای پر بارش در ماه‌های باقیمانده پاییز باشد چرا که طبع و طبیعت پاییز با باران گره خورده است و می‌توان پاییز بدون باران را به بهار بدون عید تشبیه کرد.

بارندگی‌های امروز، شادی و خوشحالی را مهمان مردم ایلام کرد و مردم به هر قطره باران به چشم الماس درخشان و مروارید گران‌بها نگاه می‌کردند.

 بارش باران رحمت الهی موجب خرسندی و شعف در بین اقشار مختلف مردم شد و در این میان سهم خوشحالی کشاورزان از بارش نزولات جوی بیش از سایرین بود، زمین زراعی و باغی‌ کشاورزان امروز لبریز از آب باران شد و کام زمینشان نوشین از آب خوشگوار اهدایی آسمان.

با بارش امروز دیگر وقت آن است که چترهای رنگارنگ، پوتین‌ها و البسه زمستانی از پستوی خانه‌ها بیرون کشیده شود و بوی مغناطیسی خاک نم خورده را با جان دل استشاق و خود را برای فصلی بارانی در پاییز آماده کنیم و باران امروز را مهر پایانی بر چشم انتظاری‌های بارانی بدانیم.

سال گذشته یکی از ماندگارترین سال‌های استان ایلام از لحاظ دریافت نزولات جوی بود و بارش‌ها از نیمه نخست مهرماه تا نیمه دوم اردیبشهت ماه سال آینده ادامه داشت.

 سال گذشته استان ایلام نسبت به میزان و زمان درست دریافت بارش‌ها یک سال آبی رویایی را پشت سر گذاشت در حالی که (بجز بارش‌های موثر سال ۹۴) بیش از ۱۰ سال مورد غضب آسمان قرار گرفت و کمترین بارش‌ها را داشت.

هرچند انتظار از آسمان نیلی این است که امسال نیز همچون سال گذشته ما را از بارش باران رحمتش بی نصیب نکند اما نقشه‌های ماهواره ای چیز دیگری را بیان می‌کنند و آن کاهش نزولات جوی نسبت به سال گذشته است.

بارش های امسال کمتر از سال گذشته است

مدیرکل هواشناسی استان ایلام در این باره اظهار داشت: طبق بررسی و مطالعه نقشه‌های ماهواره ای دریافت نزولات جوی در استان در حد نرمال و بالاتر از نرمال گزارش شده است.

ناصرملکی یادآور شد: بارش‌های موثر از اواسط آبان ماه سال جاری شروع می‌شود هرچند در روزهای پایانی مهر و نیمه نخست آبان ماه و آذرماه احتمال وقوع بارش‌های نه چندان موثر یا در حد نرمال نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس مطالعه نقشه‌های ماهواره‌ای بارش باران در سال زراعی ۹۸ - ۹۹ در مقایسه با سال زراعی گذشته که پربارش بود، کمتر است.

ملکی افزود: استان ایلام در سال زراعی گذشته( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) شاهد بارش‌های موثر و بی‌سابقه ای بود که رتبه دوم دریافت نزولات جوی بعد از لرستان را از آن خود کرد.

سامانه بارشی کنونی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام نیز در مورد سامانه کنونی گفت: با ورود سامانه بارشی از اوایل روز یکشنبه (۲۸ مهرماه) هوای بارانی همراه با رعد و برق و رگبار پراکنده این استان را در برگرفته است.

احسان احمدی‌نژاد اظهار داشت: بارش‌های این سامانه پراکنده بوده و بیشتر در شمال و شرق استان تا روز دوشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: روز سه‌شنبه این سامانه ضعیف می‌شود اما روز چهارشنبه بارش‌ها به صورت مقطعی و نقطه‌ای تا اوایل هفته آینده ادامه می‌یابد و دمای هوا در طول هفته نسبت به اوایل هفته جاری چهار درجه کاهش می‌یابد.

احمدی‌نژاد یادآور شد: با توجه به خاصیت رگباری و مقطعی بودن بارش‌ها، احتمال آسیب رسیدن به کشت‌های پاییزه وجود دارد بنابراین کشاورزان باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.

وی به کشاورزان توصیه کرد: اگر اقدام به برداشت پاییزه کرده‌اند محصولات خود را در اماکن سرپوشیده قرار دهند و در صورت عدم برداشت محصول، این اقدام را به بعد از خروج توده باران‌زا موکول کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام هواشناسی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در دلگان

دریافت 106 MB

به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران در دلگان همزمان با سراسر شهرهای حوزه بلوچستان، آغاز شد.

کد خبر 6080220

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • (تصاویر) بارش باران در یزد
  • بارش باران در یزد
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • نادال: من دیگر آن تنیسور مدعی قبل نیستم
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • بارش باران در دلگان