Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه ۱۳۲ عنوان کتاب همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای استان مرکزی تدوین و چاپ شد گفت: راه‌اندازی گنجینه شهدا در استان مرکزی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و کارخانجات است. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی ظهر امروز در سومین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با اشاره به حرکت انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران یک جریان انقلابی است که مقام معظم رهبری همواره از عملکرد سپاه رضایت داشته‌اند و تاکیدات ایشان بر تقویت این نهاد عملیاتی همواره باید در دستور کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز یکی از برنامه‌های راهبردی و مهم سپاه پاسداران توجه به محرومیت‌زدایی و حل مشکلات نیازمندان است که خوشبختانه در طول این چند سال اخیر به ویژه برنامه‌های در ذیل کنگره این موضوع به خوبی انجام شده است.

کریمی بیان کرد: بنا داریم با قوت کارها و برنامه‌های کنگره با همان ساختارها را ادامه دهیم چرا که مجموعه ستاد کنگره یک تائیدیه مهم از فرمانده معظم کل قوا دارد و ما باید کارها را به نحو بهتری پیش ببریم.

وی عنوان کرد: تهیه و چاپ 132 عنوان کتاب تا زمان کنگره اقدامی شایسته بود که کار تهیه باقی آنها هم نیز باید با قوت ادامه داشته باشد و 160 عنوانی که برنامه‌ریزی شد به اتمام برسد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تدوین و چاپ کتب دفاع مقدس گفت: در راستای تهیه کتبی که برای کنگره آماده شدند بیش از 16 کارشناس تخصصی از جمله ادبیات، نظامی، تاریخی، 18 نفر ویراستار، 19 صفحه آراء و طراح جلد و70 محقق و نویسنده تخصصی همکاری داشتند که لازم است از تمامی افراد برای انجام زحمات فراوانی که انجام دادند تشکر کنیم.

مجموعه کتاب‌های شهدای استان مرکزی با حضور سردار سلامی رونمایی شد‌132 عنوان کتاب در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی تدوین شد‌کنگره ملی شهدای استان مرکزی با سخنرانی فرمانده کل سپاه آغاز شد

وی افزود: برای تهیه هر کتاب بیش از 17 گام برداشته می‌شد که همه کارهای تخصصی و استانداردهای لازم برای هر کتاب به طور کامل رعایت شده است.

کریمی ادامه داد: آن چیزی که امروز مهم است شیوه توزیع برای در دسترس قرار گرفتن عموم مردم کتاب‌ها است که باید دارای یک مکانیسم مشخص باشد و این ماموریت مهمی است و همان گونه که برای تهیه کتاب‌ها زحمات فراوانی انجام شده است باید برای توزیع آنها نیز اهمیت خاصی قائل شویم.

وی اضافه کرد: هر کدام از این کتاب‌هایی که باقی مانده‌اند ظرفیت‌های ویژه محتوایی دارند و نیاز است برای بهتر دیده شدن یک مراسم رونمایی با حضور خانواده‌های معظم شهدا و تمامی تهیه‌کنندگان آن کتاب برگزار شود.

فرمانده سپاه استان مرکزی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها برای معرفی کتاب‌ها باید به طور ویژه پیگیری شود چرا که یکی از اهداف مهم ما در کنگره شناساندن امام و شهدا به نسل جوان است و از این ظرفیت‌ها باید به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: محفل‌های جمع‌خوانی کتاب که توسط اداره کل کتابخانه‌ها راه افتاده ظرفیت بسیار مناسبی برای معرفی کتب کنگره است که باید از این ظرفیت نیز استفاده شود.

کریمی خاطرنشان کرد: نمایشگاه ملی کتاب در استان مرکزی که در روزهای آینده برگزار می‌شود نیز فضای بسیار مناسبی برای کتابخوانی فراهم می‌کند که ستاد کنگره نیز باید با ایجاد یک غرفه متنوع از این فضا استفاده کند.

وی بیان کرد: اساتید دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان با توجه به ظرفیتی که در اختیار دارند می‌توانند کتاب‌های تهیه شده در ذیل کنگره را به دانشجویان معرفی کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مسابقات کتابخوانی گفت: راه‌اندازی مسابقات کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم فرصتی مناسب برای شناساندن شهدا و اقدامات ارزشمند آنها به اهل کتاب است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است شیوه نامه‌ای کامل برای اطلاع‌رسانی و فعالیت در فضای مجازی تنظیم شود تا کارها و سایر پیشنهادات فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای به طور عملیاتی پیگیری شوند.

کریمی ادامه داد: افتخار کنگره شهدای استان مرکزی این است که برای نخستین بار یک سرکشی جامع از خانواده‌های معظم شهدا انجام داد.

وی افزود: سرکشی و بازدید مستمر از خانواده‌های معظم شهدا یک وظیفه شرعی و قانونی است که بر عهده ما گذاشته شده و باید این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: سرکشی از خانواده‌ای معظم شهدا نیز از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری است و مسئولان همه باید این وظیفه را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.

کریمی خاطرنشان کرد: ما به بازدید از خانواده‌های معظم شهدا نیاز داریم چرا که این کار سبب تقویت روحیه ما برای انجام سایر ماموریت‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: بازدید از خانواده‌هایی که باقی مانده باید با قوت بیشتری ادامه‌دار باشد و در پایان این کار خداپسندانه باید یک آمار دقیق از وضعیت خانواده‌های شهدا جمع‌آوری شود تا بتوانیم یک نگاه کامل از وضعیت معیشتی آنها در دسترس داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به خانواده محرومین گفت: توجه به خانواده‌های معظم شهدا و محرومین امروز از تاکیدات ویژه فرمانده کل سپاه است و ما می‌توانیم با آماری که از وضعیت خانواده‌ها به دست می‌آوریم برای این خانواده‌های اقدامات لازم را انجام دهیم و برخی مشکلات آنها هم با مسئولان کشوری رایزنی داشته باشیم.

وی افزود: در مورد راه‌اندازی گنجینه شهدا نیاز است یک هماهنگی بین سایر ادارات و کارخانجات استان با اقشار بسیج انجام شود و اگر در اداره یا کارخانه‌ای گنجینه‌ای موجود است برای تقویت آن برنامه‌ریزی و اگر هم وجود ندارد مطالبه برای راه‌اندازی آن انجام شود.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست توجیهی انجمن خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی۲هزار شهید استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، زاهد افتخاری زاده خبرنگاران را چراغ راه مردم برای رسیدن به قله‌های آگاهی و دانش دانست و رسالت آن هارا در تبیین مسیر و راه شهدا بهترین مقوله‌ی معرفتی بیان کرد .. افتخاری زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهدا را متعلق به همه آحاد مردم دانست و گفتند که همه سلیقه ها، افکار و مردم می‌توانند در مسیر بزرگداشت مقام شامخ شهدا بویژه این کنگره عظیم گام بردارند.  در ادامه جلسه خبرنگاران به بیان دیدگاه‌ها و ایده‌های خود جهت پوشش دادن، تبلیغ، تبیین، زمان برگزاری کنگره و از آن مهمتر مستند سازی این امر مهم پرداختند.  

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • برگزاری نشست توجیهی خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی شهدا
  • نشست توجیهی انجمن خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی۲هزار شهید استان
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • پخش ۲۱ هزار دقیقه برنامه با موضوع کنگره شهدا در صدا و سیمای استان
  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدا در آذربایجان غربی
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • برگزاری شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران شهید در استان البرز
  • کنگره شهدا در زرقان برگزار می‌شود