Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت گنبد امامزاده سهل بن علی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین گنبدهای تاریخی کشور با ۶۵درصدی پیشرفت فیزیکی ادامه دارد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن کریمی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: امامزاده سهل بن علی (ع) آستانه از بناهای تاریخی با ارزش استان مرکزی و مربوط به دوره شاه اسماعیل صفوی است که در شهر آستانه علوی بنا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی اظهار کرد: گنبد این بنا از بزرگترین و مهمترین گنبدهای تاریخی کشور محسوب می شود به طوری که ارتفاع گریو (ساقه) آن ۷ متر است.

وی گفت: تزئینات نقاشی زیر گنبد آن یکی از زیباترین نقاشی های روی گچ محسوب می شود و پس از مرمت گنبد، مرمت تزئینات آن نیز در دست کار قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی  با اشاره به اینکه این اثر با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان در دست مرمت قرار دارد ادامه داد: مرمت جداره های بیرونی، حجره ها و حیاط مجموعه نیز در برنامه اداره کل جهت مرمت قرار دارد. درب های چوبی بقعه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه مرمت شده است.

گفتنی است این بنا به  شماره  ۳۲۳  در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، با حکم رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مهدی رازانی به عنوان سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد.

در این حکم که به امضا مصطفی ده‌پهلوان رسیده آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب می‌شوید. توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنیم.

در این مراسم که با حضور معاونان، رؤسای پژوهشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی همراه بود از خدمات شایسته منیژه هادیان دهکردی رئیس پیشین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 6076989 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • بازدید نوروزی ۲۰ میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی فارس
  • بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس از مرز ۲۰ میلیون گذشت