Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در چارچوب قانون در دفاع از حقوق کارگران علیه سازمان خصوصی‌سازی هستم گفت: باید اعتراضات کارگران را با گوش جان بشنویم. تا زمانی که اعتراضات در چارچوب قانون باشد من هم همراه کارگران هستم اما اگر اعتراض به ریل کشیده شود همراه هیچ کارگری نیستم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در یکصد و چهارمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: استان مرکزی از ظرفیت ها و شخصیت های بزرگی چون امام (ره) و امیر کبیر برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، اختیارات مسئولین استانی است اظهار کرد: استاندار برای حل مشکلات استان از کفایت لازم برخوردار است. امروز نیز به همین واسطه استان مرکزی از مشکلاتش عبور کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار استاندار باید در استان حفظ شود و دستورات استاندار به همه زیر مجموعه های وزارت کار همان دستورات وزیر و لازم الاجراست ادامه داد: به عبارتی استاندار نه تنها نماینده عالی دولت بلکه نماینده عالی حکومت در استان است و به این طریق است که ستاد اقتصاد مقاومتی جایگاه خودش را پیدا می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کشور در شرایط خطیری به سر می برد افزود: نظام سلطه احمقانه ما را به صفر رساندن صادرات نفتی تهدید می کند در صورتی که بستن در چاه های نفت آرزوی ماست.

شریعتمداری اضافه کرد: در شرایطی که ۱۵۰ هزار میلیارد از بودجه عمومی کشور از طریق فروش نفت تامین می شده اما علی رغم فشار در راستای به صفر رساندن صادرات کشور روی پای خود ایستاده ایم و در برخی از زمینه ها حتی با رشد نیز روبه رو بوده ایم.

وی به وضعیت صنعت استان مرکزی پرداخت و گفت: در استان مرکزی از ۲۷۳۲ واحد صنعتی فعال وجود دارد فقط ۴۰ واحد با شرایط سخت و معوقات کارگری رو به هستند و دو، سه واحد بزرگ با مشکلاتی رو به رو هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به فعالیت استان در صنایع مختلف و اختصاص ۳۰ هزار میلیارد از تولید ناخالص داخلی به خود و فعالیت واحدهای معدنی همه نشان از وضعیت خوب شاخصهای صنعتی استان دارد که البته تعدادی از واحدها با مشکلاتی و شرایط خاصی روبه رو هستند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه مشکلاتی که در برخی شرکت ها مانند آذر آب و هپکو وجود دارد ساختاری و تاریخی است بیان کرد: خلق شده در دولت فعلی و دولت قبل نیست. ریشه اصلی مشکلات در خصوصی سازی است که باید مشکل را از همین ریشه حل کرد.

وی ادامه داد: امروز انتظار کارگران تعیین تکلیف مالکیت تا از آینده شغلی خود ترس نداشته باشند وگرنه حقوق که حق کارگران است و نباید به آن بی توجهی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه آذرآب چشم و چراغ صنعت ایران است، مگر می توانیم به این صنعت بی توجهی کنیم افزود: البته از مردم و کارگران عذر خواهی می کنیم چرا که باید زودتر از اینها موضوع مالکیت را رفع می کردیم.

شریعتمداری اظهار کرد: اگر با واگذاری مشکلی ایجاد شده است و این واگذاری ها شرایط نامطلوبی ایجاد کرده باید سریعا تصمیم گیری برای بازگشت آنها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: امروز باید بدانیم که منظور از دریافت به روز حقوقها تا پایان شهریور دریافت حداقلی است چرا که اگر در این کارخانه ها کار وجود داشت کارگران سه چهار برابر این پول را دریافت می کردند و این خود شرایط را برای کارگران سخت می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در چارچوب قانون در دفاع از حقوق کارگران علیه سازمان خصوصی سازی هستم گفت: باید اعتراضات کارگران را با گوش جان بشنویم. تا زمانی که اعتراضات در چارچوب قانون باشد من هم همراه کارگران هستم اما اگر اعتراض به ریل کشیده شود همراه هیچ کارگری نیستم.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت حفظ اشتغال موجود است گفت: جامعه کارگری باید اطمینان داشته باشد که تمام تلاش را به کار می‌گیریم که با استفاده از همه ابزارها اشتغال موجود روی زمین نماند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه سرمایه در گردش یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی است افزود: به هر تصمیم ممکن باید واحدها از حداقل سرمایه در گردش مناسب برخوردار شوند تا بتوان اشتغال موجود را حفظ و در ادامه برای ایجاد اشتغال‌های جدید تلاش کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه دشمنان مسیر سرمایه گذاری خارجی را بسته اند و فشار را از دولت ها به شرکت‌ها و اشخاص منتقل کردند ادامه داد: اشخاص را تهدید می کنند که در ایران سرمایه گذاری نکنند و از طرفی هم تلاش داشتن که در مسیر سرمایه گذاری داخلی نیز اختلال ایجاد کنند تا در اشتغال و رشد اقتصادی تأثیر گذار باشند. اما جمهوری اسلامی با در نظر گرفتن راهکارهای فرعی در این خصوص ورود کرده است.

وی پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با نرخ ۴ و ۶ در صد و در مورد سرمایه در گردش با نرخ ده درصد به روستاها و بخش های زیر ده هزار نفر را یک اقدام بسیار مؤثر جمهوری اسلامی دانست و افزود: کارنامه درخشانی در حوزه بند الف تبصره ۱۸ طی شش ماهه ابتدای سال نداریم که امید است با توجهات جدی در نیمه دوم سال این بخش هم مانند اشتغال پایدار روستایی فعال گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تا پایان این دولت ۲۰ ماه زمان عملیاتی باقی است که زمان کوتاهی است و نمی‌توان تمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را به پایان رساند در همین راستا پالایش طرح‌های نیمه تمام استان انجام شود و با برنامه‌ریزی طبق ظرفیت‌های موجود تعدادی از طرح‌های برای اجرا در مهلت باقی‌مانده از دولت مشخص گردند تا دولت بعد با مشکل پروژه‌های نیمه‌تمام باقی مانده از دولت قبلش روبه‌رو نباشد.

شریعتمداری بیان کرد: در حال حاضر در نقطه‌ای از ۸ ساله  دولت قرار داریم که باید به سمت نشستن آرام برویم و نقاط ضعف گذشته را جبران کنیم. و اگر در این دوران در دستورالعمل‌هایی مشکلاتی هست آنها را مطرح کنیم و پیگیر باشیم.

وی با اشاره به اینکه نماینده تام الاختیاری از طرف بنده برای پیگیری حقوق کارگران دو واحد تولیدی معرفی می شود تا در چارچوب قانون و مقررات و همراهی همگان به نمایندگی از ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات پیگیری شود بیان کرد: تصمیماتی باید به اجرا در بیاید یا به اجرا در آمده مشخص و جهت گزارش به دولت ارائه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در خصوص وعده‌هایی که تا به حال در خصوص واحدهای دارای مشکل داده‌شده است در جلسه دولت بلندگو را روشن خواهم کرد و از این عدم اجرای تعهدات خواهم گفت تا افراد پاسخ‌گو باشند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: امیدواریم یادداشت تفاهم‌هایی بین مدیران عامل بانک‌ها و استانداری در جهت حمایت از قشر کارگری امضا شود و به وعده‌های داده‌شده عمل گردد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خمسه‌ای: عملیات وعده صادق برای جلوگیری از تجاوزات رژیم بود

کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: وقتی سازمان‌های بین‌المللی ناتوان از انجام وظایف خود هستند، جمهوری اسلامی ایران باید عکس‌العمل و دفاع مشروعی از خود نشان دهد، تا از حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، نادر خمسه‌ای حقوق‌دان و کارشناس حقوق بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در ارائه تحلیل حقوقی از عملیات وعده صادق گفت: در حقوق بین‌الملل اصلی تحت عنوان تقابل داریم که به هر دولتی اجازه می‌دهد در مقابل حملات و تهدیدات دفاع و یا حمله متقابل داشته باشد.

کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه شود مسئولیت شورای امنیت و مسئولیت بین‌المللی سازمان ملل در حمله به سرکنسولگری است که بعد از گذشت چندین روز هیچ واکنشی نداشتند.

وی افزود: هیچ یک از سازمان های بین‌المللی که وظیفه حفظ صلح دارند، هیچ اقدامی نکردند، بنابراین علاوه بر مسئولیت رژیم اشغالگر قدس که ابتدائا حمله نظامی را شروع کرد، این سازمان‌ها نیز مسئولیت بین‌المللی خود را انجام ندادند و هیچ عکس‌العملی نداشتند.


خمسه‌ای خاطرنشان کرد: وقتی سازمان‌های بین‌المللی ناتوان از انجام وظایف خود هستند، جمهوری اسلامی ایران باید عکس‌العمل و دفاع مشروعی از خود نشان دهد، تا از حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

این کارشناس حقوق بی‌الملل بیان داشت: مگر خونسردی تا چه حد امکان پذیر است، زمانی که ما در معرض حملات متعدد هستیم باید از حقوق بین المللی خود دفاع کنیم و مانع از حملات و تجاوزات بعدی باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد تند مدیرعامل سابق استقلال علیه اعضای هیئت مدیره
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • چراغ سبز دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای حمله به کنسولگری ایران
  • غریب‌آبادی: اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی دفاع مشروع و مطابق با موازین حقوق بین‌الملل بود
  • اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی دفاع مشروع و مطابق با موازین حقوق بین‌الملل بود
  • کارگران امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟ (فیلم)
  • کارگران امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • خمسه‌ای: عملیات وعده صادق برای جلوگیری از تجاوزات رژیم بود