Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@14:26:55 GMT

حمله ترکیه به شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۱۶۵۵

حمله ترکیه به شمال سوریه

در برنامه امروز «طنین» کانال کردی شبکه جهانی سحر حمله ترکیه به شمال سوریه مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ توافقات کردها و دولت سوریه و ارزیابی از مواضع آمریکا در خصوص خمله ترکیه به شمال سوریه و عدم حمایت از کردهای ساکن این مناطق و توافق ترکیه و آمریکا بر سر مناطق اشغالی شده سوریه از جمله محورهایی است که امروز طنین به آن می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله که چرا حاکمان اقلیم کردستان عراق مانند مسعود بارزانی، نیچروان بارزانی، مسرور بارزانی، کوسرت رسول معاون اتحادیه میهنی و قباد طالبانی معاون ریاست اقلیم کردستان عراق در پیام های خود به مناسبت تحولات شمال سوریه ، حمله ترکیه به کردهای سوریه را محکوم نکرده اند و ترکیه را هم به عنوان کشور حمله کننده به مناطق کردنشین سوریه معرفی نکرده است از جمله موضوعاتی است که کارشناسان برنامه درباره آنها صحبت خواهند کرد.

عملیات نظامی ترکیه در داخل خاک سوریه باعث بروز بحران انسانی شده است به طوری که بنا بر اعلام صلیب سرخ جهانی به دنبال عملیات ترکیه در شمال سوریه ۲۰۰ هزار سوری خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند.

تهیه کننده برنامه طنین عبدالجواد رشیدی است و اجرای برنامه را عبدالله عابدی انجام می دهد و دستیار تهیه کننده هم علی اکبر اسماعیل زاده است.

برنامه طنین را مخاطبان کردزبان می توانند هر دوشنبه ساعت 20:30 از کانال کردی شبکه سحر دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توافق ترامپ و اردوغان را دروغین خواند پیشروی ارتش سوریه در شمال شرقی این کشور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترکیه شبکه جهانی طنین کانال کردی شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف

وزارت بهداشت امروز همزمان با دویستمین روز آغاز حملات به غزه، آماری از شمار شهدا و زخمی‌ها منتشر و اعلام کرد در حمله نظامی اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ فلسطینی زخمی شده اند. در حالی که نیرو‌های اشغالگر ۱۴ فلسطینی را طی عملیات ۵۰ ساعته در اردوگاه پناهندگان نور شمس در کرانه باختری به شهادت رساندند.

همچنین در دویستمین روز آغاز حملات به غزه، اعلام الحربی با انتشار اینفوگراف آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد.

 

بر این اساس، جبهه مقاومت لبنان از آغاز جنگ در غزه ۱۶۳۷ حمله به مواضع صهیونیستی داشته است که ۱۴۰۴ مورد هدف قرار گرفته است. در این حملات ۵۱ حمله مرتبط با هواپیما‌های بدون سرنشین صورت گرفته و ۱۸۲ شهرک اسرائیلی هدف قرار گرفته است.

جبهه مقاومت عراق ۲۴۳ حمله از جمله ۹۰ حمله در عراق و ۸۸ حمله در سوریه علیه مواضع نظامی ایالات متحده و ۶۵ حمله علیه مواضع اسرائیل انجام داده است.

جبهه مقاومت یمن نیز ۱۱۸ حمله از جمله ۹۸ حمله در دریا و ۱۸ حمله علیه اسرائیل انجام داده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در استراسبورگ که به صورت آنلاین پخش می‌شد به برآورد خسارات وارده به غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که حدود ۴۵ درصد از کل زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه ویران شده است، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های باقی مانده آسیب دیده است و کل خسارت مادی بیش از ۹۰ میلیارد دلار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • طنین زنگ زمین پاک در شاهرود
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند