Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «مهار اژدها» به کارگردانی محمد دیندار از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، علیرضا محجوب نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و محمد دیندار کارگردان مستند «مهار اژد‌ها» مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع واردات کالا به کشور، حواشی آن و فرهنگ‌سازی خرید کالای ملی صحبت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «مهار اژدها»، نگاهی جامع به مساله واردات انواع کالا به کشورمان داشته و برای اولین‌بار با پرداختی جامع به آسیب‌شناسی واردات کالا‌های مشابه و لوکس با حضور چهره‌های اقتصادی، دانشگاهی، نمایندگان مجلس، مدیران ارشد دولتی، تولیدکنندگان محصولات داخلی، هنرمندان و ورزشکاران پرداخته است. در این مستند موضوعاتی چالشی نظیر «چرایی واردات کالا»، «کالا‌هایی که باید در داخل تولید شوند»، «لزوم فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی» و ... از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مهار اژد‌ها پاسخی به سوالات امروز کارشناسان اقتصادی مبنی بر این است که «آیا واردات کالا از خارج صحیح است یا خیر؟»

این مستند به کارگردانی محمد دیندار تولید شده است و برای اولین بار از شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» پخش و رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز‌های چهارشنبه ۱ آبان ساعت ۹ و جمعه ۳ آبان ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستند‌های دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • شبکه سه پس از «هفت سر اژدها» به مخاطبانش «بدل» می‌زند