Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر کشور بر تسریع در اقدام تمامی دستگاه‌ها در اتصال به سامانه‌های هوشمند و راه اندازی کامل این سامانه‌ها جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد. تاریخ انتشار: 15:16 - 29 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۶۹۳ گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ یکصد و بیست و هفتمین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست وزیر کشور و نماینده رئیس جمهور در این ستاد، صبح امروز( ۲۹ مهرماه) در محل وزارت کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در یکصد و بیست و هفتمین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از ارائه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده از سوی این ستاد، درخصوص آخرین وضعیت پیشرفت سامانه‌های برخط گزارشی ارائه شد.
وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت سامانه‌های برخط گفت: برخی از دستگاه‌ها به خوبی پای کار هستند و براساس برنامه‌ها اقدام کرده‌اند، اما برخی از دستگاه‌ها مطابق برنامه عمل نکرده اند.    رحمانی فضلی ضمن تاکید بر تسریع در اقدام تمامی دستگاه‌ها در اتصال به سامانه‌های هوشمند و راه اندازی کامل این سامانه‌ها در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز، یادآور شد: براساس دستور قاطع رئیس جمهوری در جلسات گذشته این موضوع طرح و براساس توافق با دستگاه‌های مربوطه مهلت زمانی‌ای مقرر شد تا در این فرصت نسبت به نهایی کردن این سامانه‌ها اقدام کنند.
وی افزود: گزارش ماهانه عملکرد دستگاه‌ها از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه و به رئیس جمهوری ارائه می‌شود تا در جریان روند اقدامات دستگاه‌ها قرار گیرند.
وزیر کشور اضافه کرد: دستگاه‌ها باید بنابه دستور رئیس جمهور اقدامات و تکالیف خود را انجام دهند وگرنه براساس ضوابط و مقررات مربوطه با دستگاه‌هایی که به موقع و براساس زمان بندی اقدامات لازم در جهت راه اندازی سامانه‌ها را انجام ندهند، برخورد خواهد شد.
در ادامه این جلسه آخرین وضعیت اجرای ضوابط خرید و فروش و نگهداری دام زنده نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این راستا اتخاذ شد.
همچنین در یکصد و بیست و هفتمین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از وضعیت حضور خودرو‌های شوتی در محور‌های مواصلاتی کشور ارائه و مقرر شد که آیین نامه و مقرراتی تصویب شده اجرا شود. همچنین در آینده نزدیک در جهت برخورد با این پدیده، نشستی با استانداران استان‌های مبدأ بارگیری این خودرو‌ها برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.
شایان ذکر است؛ خودرو‌های شوتی در سطح جاده‌ها با سرعت بسیار بالا اقدام به حمل و جابه جایی کالا‌های قاچاق می‌کنند.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مبارزه با قاچاق کالا و ارز نگهداری دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: بارنامه‌های جعلی بسیار زیاد در کشور صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد و سهمیه ۳۰۰ تومانی هر لیتر نفت‌گاز در مرز‌های کشور ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در لیتر به فروش می‌رسد.

به گزارش تسنیم؛ جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف بنزین در ایام نوروز امسال به ۲۹ اسفند بازمی‌گردد که ۱۵۲ میلیون لیتر در این روز به مصرف رسید که نسبت به مصرف ۱۴۴ میلیون لیتری بنزین در روز مشابه سال قبل از آن، ۸ میلیون لیتر رشد داشته است.

متوسط مصرف بنزین در ایام نوروز امسال حدود ۱۱۹ میلیون لیتر در روز

وی افزود: متوسط مصرف بنزین در ایام نوروز امسال تا امروز ۱۱۸.۹ میلیون لیتر در روز بوده که رقم بسیار بالایی است و نسبت به متوسط مصرف بنزین در ایام مشابه سال قبل که رقم ۱۱۵ میلیون لیتر بوده، رشدی ۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اذعان داشت: در روز ۲۹ اسفندماه فقط در تهران ۲۱.۵ میلیون لیتر مصرف بنزین داشته‌ایم که این نشان می‌دهد مردم برای آغاز سفر‌های نوروزی خود از تهران، باک‌های خودرو‌ها را پر کردند و عازم جاده‌ها شده‌اند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "طبق آمار پلیس راهور ۱۳۹ میلیون تردد جاده‌ای بین‌شهری در این ایام رقم خورده"، گفت: ثبت این میزان تردد جاده‌ای بین شهری نشان می‌دهد که اولویت اول مردم برای سفر‌های نوروزی، استفاده از خودرو‌های شخصی است که کافی نبودن ظرفیت ناوگان هوایی کشور، فروش بلیت‌های هواپیما به صورت چارتری و مشکلات عرضه بلیت، قیمت بالای بلیت هواپیما، عدم ظرفیت کافی در حمل‌و نقل ریلی و وضعیت نامناسب عرضه بلیت و قیمت آن، از دلایلی است که مردم ترجیح می‌دهند به صورت جاده‌ای سفر کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر تقاضا و تمایل مردم برای سفر‌های جاده‌ای، به‌خصوص با استفاده از خودرو‌های شخصی، خودرو‌های مورد استفاده مردم که تولید داخل است، بسیار پرمصرف هستند.

خودرو‌ها استاندارد شوند ۵۰ میلیون لیتر بنزین مازاد برای صادرات خواهیم داشت

سالاری با بیان اینکه "مصرف ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در روز برای ۲۹ میلیون وسیله نقلیه اعم از خودرو‌های شخصی، عمومی و موتورسیکلت، با هیچ استانداردی در جهان تطبیق ندارد"، گفت: ۱۹ میلیون خودروی شخصی در کشور داریم که اگر با استاندارد هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۴ لیتر و یا ۶ لیتر، مصرف بنزین داشته باشند، در همین وضعیت فعلی تولید بنزین می‌توانیم ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر بنزین در روز مازاد بر نیاز مصرف داشته باشیم و به صادرات اختصاص دهیم.

وی افزود: پرمصرفی خودرو‌های ما در حوزه خودرو‌های گازوئیل‌سوز هم وجود دارد؛ درحالی‌که خودرو‌های دیزلی در کشور ما به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۶۰ تا ۶۵ لیتر نفت‌گاز مصرف می‌کنند، استاندارد جهانی آن ۳۰ لیتر است؛ درواقع ۲ برابر استاندارد‌ها مصرف دارند و ما برای حدود یک میلیون خودروی دیزلی ناوگان حمل‌و نقل سنگین کشور، روزانه حدود ۶۴ میلیون لیتر گازوئیل تخصیص می‌دهیم که رقم بسیار بالایی است.

انحراف ۱.۵ میلیارد لیتری مصرف سوخت در متقاضیان مورد تأیید ۱۶ دستگاه کشور

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "۱۶ دستگاه در کشور مثل وزارت صمت، وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی مسئول تعیین سهمیه‌های سوخت برای بخش‌های مختلف مصرفی هستند"، گفت: این دستگاه‌ها باید نظارت و پایش خود را افزایش دهند چرا که ما بر اساس سهمیه‌های مشخص شده توسط این دستگاه‌ها و ثبت نام متقاضیان، سهمیه‌هایی را تخصیص می‌دهیم، اما طبق پایش‌هایی که صورت داده‌آیم در مجموع ۱۶ دستگاه متولی، در بخش مصرف انحرافی ۱.۵ میلیارد لیتری دارند.

وی ادامه داد: در بحث بارنامه‌های جعلی که بسیار زیاد در کشور صادر می‌شود، معضل اساسی داریم؛ چرا که بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد و سهمیه ۳۰۰ تومانی هر لیتر نفت‌گاز تخصیص یافته به پیمایشی که صورت نگرفته، در مرز‌های کشور ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در لیتر به فروش می‌رسد.

دیگر خبرها

  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • تولید سامانه هوشمند کشاورزی
  • تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال استفاده شود
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار
  • تأکید مخبر بر تسریع در عملیات جاده‌سازی محور کندوان
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور