Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: استاندارها و رفتارهای غرب دوگانه است یعنی اگر در کشورهای غربی حقوق انسان‌ها ضایع شود مسئله‌ای نیست اما در سایر کشورها حربه ای می شود برای فشار و محکوم کردن آن ها، در حال حاضر تمدن غرب با رفتارهای دوگانه اش به واقع خود را محکوم می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه آلیا نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ در واکنش به توهین و بازداشت یک زن باحجاب در فرانسه گفت:  هتک حرمت و توهین به خانم‌های محجبه برای اولین بار در کشورهای اروپایی اتفاق نیفتاده است، این نشان از استاندارهای دوگانه، نفاق و فاصله شعارهای غرب با رفتار آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که کشوری مثل فرانسه خود را صاحب انقلابی می‌داند که شعارهای اصلی آن حقوق بشر، زنان، حیوانات و .. است؛ ادامه داد: اروپا شعارهایی فریبنده می دهد اما درعمل آنچه که بشر می بیند رفتارهای غیر بشری و وحشیانه است.

آلیا توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که موج اسلام ستیزی در غرب از جمله فرانسه آغاز شد، به گونه ای که افراد محجبه را تحت ظلم قرار می دادند تا از میان حجاب و تحصیل یکی را انتخاب کنند از این رو مفهوم مسخره از آزادی را در کشور فرانسه زیاد دیده شده است.

این فعال حوزه سیاسی افزود: دلیل رفتارهای ظالمانه غرب، توجه ملت ها به ارزش های اصیل انسانی، بیدار شدن زنان و فاصله گرفتن از کالا بودن است.

وی با اشاره به این که هدف اروپائیان آزار و اذیت زنان مسلمان محجبه است، تاکید کرد: در میان مسلمانان و حتی غیر مسلمانان حجاب مفهوم عمیقی پیدا کرده است چرا که افراد به این باور رسیده اند برای حفظ احترامشان، باید به پوشش خود توجه کنند.

آلیا تشریح کرد: چند سال پیش در کشور آلمان پلیس به خانم مروه شروینی، که بانویی محجبه و باردار بود اهانت کرد، شروینی به دادگاه رفت تا از او دفاع شود اما او را در برابر چشمان همسرش کشتند، هیچ یک از مجامع بین المللی واکنش نشان نداد و سکوت خفقان آوری جوامع مدعی حقوق بشر را فرا گرفت.

نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که شعارهای حقوق بشر و انسان دوستانه غرب تنها حربه ای برای فشار آوردن به سایر ملت ها است، اظهار داشت: کشورهای مدعی و حتی برخی در داخل کشور، اگر لاشه سگ یا گربه ای در جایی دیده شود تجمع راه می اندازند که تنها نوعی تقلید و الگو برداری از شعارها است اگر چه حمایت از حیوانات بسیار مهم است و در اسلام حیوان آزاری منع شده است اما اکنون بحث این است که بین شعار مدعیان حقوق بشر، حیوان و … با عملکردشان تفاوت بسیار است.

وی ادامه داد: در اقدام غیر انسانی پلیس فرانسه نه تنها به حجاب به عنوان یک ارزش و فضیلت توهین شده است بلکه به یک زن نیز توهین شده است، باید منتظر ماند و دید که طرفداران حقوق زنان در همان کشورهای اروپایی، فرانسه وحتی در کشور خودمان آیا در محکومیت اقدام فرانسه بیانیه می دهند و یا در فضای مجازی هشتک می زنند و پویش راه می اندازند یا خیر.

آلیا عنوان داشت: گروه های مدعی حقوق حیوانات و کسانی که با دیدن لاشه یک سگ عزاداری می کنند حال که در این اتفاق پلیس، سگ محافظ این خانم را کشته است آیا عکس العملی نشان می دهند یا خیر؟.

این فعال حوزه سیاسی بیان داشت: استاندارها و رفتارهای غرب دوگانه است یعنی اگر در کشورهای غربی حقوق انسان ها ضایع شود مساله ای نیست اما در سایر کشورها حربه ای می شود برای فشار و محکوم کردن آن ها، در حال حاضر تمدن غرب با رفتارهای دوگانه اش به واقع خود را محکوم می کند.

وی عنوان کرد: اقدام وحشیانه پلیس مسلح نسبت به خانمی که غیرمسلح است و حتی جرمی انجام نداده است نشان از سقوط فرهنگی آنان است.

آلیا افزود: در پیاده روی اربعین شاهد اقبال به سمت معنویات را بودیم اما غرب با فرو رفتن به گرایش های کوچک مادی و دنیایی از مسیر انسانیت و حقوق بشر واقعی فاصه گرفته است.

نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتظار می رود که مجامع حقوق بشری در دنیا به چند موضوع از جمله توهین به یک زن، توهین به حجاب یک زن و کشتن حیوان بیگناه، عکس العمل نشان دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید جمهوری اسلامی ایران به یک «چالش امنیتی برای اروپا» تبدیل شده است، با این حال فرانسه قصد ندارد با ایران وارد درگیری نظامی شود.

به گزارش انتخاب، سباستین لکورنو در گفت‌وگویی که روز یکشنبه دوم اردیبهشت در روزنامه «لوپاریزین» منتشر شد، به حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، تنش‌ها در خاورمیانه و نقش فرانسه در این میان پرداخت.

او مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران «ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه» را در دستور کار خود قرار داده است و پاریس چنین رویکردی را محکوم می‌کند.

لکورنو گفت: «ایران نه تنها برای اسرائیل و کشور‌های منطقه، بلکه برای اروپا نیز یک چالش امنیتی است».

وزیر دفاع فرانسه افزود که این کشور در خاورمیانه منافع دریایی دارد و به همین دلیل، ناوچه‌های فرانسوی از کشتی‌های تجاری که به‌طور بالقوه هدف حمله حوثی‌ها قرار می‌گیرند، محافظت می‌کنند.

لکورنو درباره دیگر مصادیق چالش‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای اروپا مدعی شد که «این کشور در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود است که خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای را به همراه دارد، و به روسیه به ویژه از طریق ارسال پهپاد‌های شاهد، در جنگ علیه اوکراین کمک می‌کند».

لکورنو دوشنبه هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به یکی از نمایندگان حزب چپ رادیکال فرانسه در پارلمان نوشت که رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی توسط فرانسه «با رعایت قانون اساسی فرانسه و قوانین بین‌المللی» انجام شد.

پیش از آن، برخی نمایندگان فرانسوی، «انگیزه‌ها، اهداف و شیوه‌های اقدام نیرو‌های فرانسوی» برای مقابله با حمله تهران علیه اسرائیل را زیر سوال برده بودند.

اما وزیر دفاع فرانسه تاکید کرده که «این اقدام به محدود کردن خطر تشدید تنش در منطقه کمک کرد و از آنجایی که به ویژه با توافق مقامات اردن انجام شد، کاملاً مطابق با قوانین بین‌المللی بود.»

فرانسه در اردن حضور نظامی دارد و پیشتر نیز در ائتلاف به رهبری آمریکا علیه تروریسم در منطقه مشارکت داشته است.

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع متفاوت برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است