Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تاحدی زیادی ثابت ماند و مقداری از خسارات ساعات اولیه معاملات را جبران کرد.

هر بشکه نفت برنت با یک سنت افزایش ۵۹.۴۳ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۶ سنت افزایش ۵۳.۹۴ دلار معامله شد.

نشانه‌هایی از اینکه هنوز مازاد عرضه در بازار وجود دارد به همراه نگرانی‌های در مورد رشد اقتصادی چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت، در ساعات اولیه معاملات بر قیمت نفت فشار کاهشی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قیمت هر بشکه نفت برنت به ۵۹.۸۲ دلار رسید

مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار‌های سی‌ام سی گفت: «افت قیمت نفت نشان‌دهنده دیدگاه کاهشی تقاضا برای انرژی در جهان است چراکه به نظر می‌رسد، رکود تولیدات کارخانه‌ها و معاملات تجاری به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد.»

روسیه، دومین تولیدکننده نفت خام دیروز اعلام کرد که در ماه سپتامبر به توافق کاهش تولید متعهد نبوده، زیرا تولید میعانات گازی را جهت آمادگی برای زمستان افزایش داده است.

کشور‌های عضو اوپک و تولیدکنندگان نفتی غیراوپکی نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس، در ماه دسامبر ۲۰۱۸ توافق کردند تا تولید نفت خود را روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از ابتدای امسال کاهش دهند.

بعلاوه، مذاکرات میان کویت و عربستان برای ازسرگیری تولید نفت در میادین مشترک منطقه بی طرف میان دو کشور با ظرفیت روزانه ۵۰۰ هزار بشکه، می‌تواند به این معنا باشد که عرضه بیشتر به بازار بازمی‌گردد.

اما هرگونه افزایش در این منطقه بی‌طرف با کاهش‌های تولید جبران و کویت تحت توافق کاهش تولید اوپک جبران خواهد شد.

رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم به ۶ درصد کاهش یافت که کمترین میزان در ۲۷ سال و نیم اخیر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۳ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با بیست هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۰ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۳ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۶۳۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۳۲ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۶۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد