Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بهزیستی بروجرد با بیان اینکه 650 کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی بروجرد است گفت: لازم است معابر بروجرد برای سهولت تردد افراد نابینا مناسب سازی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کرم رضا پیردایه در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: حدود هفت هزار معلول در شهرستان بروجرد تحت پوشش بهزیستی است که از این تعداد ۶۵۰ نفر کم بینا و نابینا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پرداخت وام های خوداشتغالی، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، کمک هزینه ازدواج به افراد کم بینا و نابینا از اقداماتی است که بهزیستی به این افراد ارائه می دهد.


رئیس بهزیستی بروجرد تصریح کرد: نابینایان و کم بینایان برای انجام کارهای روزمره و حضور در برخی از مکان‌ها نیازمند وسایلی مانند عصای سفید، فلش مخصوص و کاغذ بریل هستند که بهزیستی این ابزار مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهد.


وی اشتغال را از مهمترین مشکلات و دغدغه های این قشر از جامعه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه افراد نابینا از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند و توانایی انجام بسیاری از کارها را دارند اما اشتغال مهمترین مشکل این افراد است و به سختی مشغول به کار می شوند.


پیردایه با بیان اینکه مناسب سازی معابر ضروری است گفت: نابینایان برای تردد در خیابان ها مشکلاتی دارند که با مناسب سازی معابر و ایجاد خط ویژه این افراد هم می توانند در معابر و خیابان حاضر شوند.


وی با اشاره به تشکیل انجمن نابینایان در بروجرد خاطرنشان کرد: در بروجرد انجمن نابینایان برای این قشر از جامعه راه اندازی شده و همچنین کتابخانه ویژه نابینایان با حضور ۱۰۰ عضو وجود دارد که یک کتابخانه مجهز برای این افراد است.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر پایتخت خلوت است / سراغ سرعت و سبقت نروید 

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ ماه، معابر و بزرگراه‌های شهر تهران خلوت مشاهده شد که این موضوع احتمال افزایش تصادفات بخاطر افزایش سرعت‌ توسط برخی از رانندگان را در پی دارد. 

وی گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌نمایند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی داشته باشند که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین هستند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت تردد کنید. 

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند. 

سرهنگ شریفی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد نمایند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد خودداری نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • احداث ۶۶ هزار متر مربع پیاده‌رو در سال گذشته
  • آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا
  • معابر و بزرگراه‌های سطح شهر تهران خلوت است
  • معابر پایتخت خلوت است / سراغ سرعت و سبقت نروید 
  • ادعای جدید ایلان ماسک؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا (فیلم)
  • (ویدیو) ادعای جدید ایلان ماسک؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا
  • ویدیو/ ادعای جدید ایلان ماسک؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی منطقه ۱۰ با اصلاح هندسی معابر