Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی توان ایران در تولید هواپیماهای جنگنده پرداخت و نوشت، نیروهای ایران در این زمینه به خودکفایی رسیده اند.

قدس آنلاین:  نشنال اینترست نوشت: تهران مایل به تولید جنگنده‌های ساخت داخل است و نیروی هوایی ایران در سال‌های  گذشته پیشرفت خود را در تولید چندین هواپیمای جنگنده داخلی نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این پیشرفت‌ها جنگنده «صاعقه» ایران است که گفته می‌شود از «هورنت» آمریکا نیز قدرتمندتر است.  

اما مشخصات عملکرد و جزئیات فنی این هواپیماها یا مبهم یا ناشناخته مانده است. در این هواپیما از بدنه هواپیمای اف- ۵ استفاده شده‌است. تفاوت ظاهری این هواپیما با اف-۵ وجود دو سکان عمودی V شکل است که برای ایجاد توانایی لازم به منظور مانورپذیری بهتر جنگنده صورت گرفته‌است. هواپیمای جنگنده صاعقه، احتمالاً  بزرگ‌تر از هواپیماهای اف-۵ است. اما از همان موتورها و الکترونیک پروازی هواپیمای F-۵ بهره می‌برد.

این هواپیما جدیدترین مدل جنگنده اف-۵ است. اف-۵ یک جنگنده آمریکایی  است وجود سکان‌های شبیه به اف- ۱۸ باعث شده تا در برخی گزارش‌های ایرانی این هواپیما دارای قابلیت‌های مشابه با اف-۱۸ معرفی شود.   صاعقه را می‌توان به عنوان یک جت حمله به زمین نام برد.

تولید این جنگنده راهی برای ایران در زمینه تولید جنگنده‌های دیگر در آینده است. ایران از تجربه صاعقه می‌تواند برای تولید نمونه‌های دیگر جنگنده استفاده کند. «شفق» یکی از این نمونه‌هاست که که طراحی شده است و تولید آن به زودی عملیاتی می‌شود. این موضوع نشان می دهد که روند تولید جنگنده‌های ایرانی قدمتی طولانی دارد و در طول سال‌ها برای رسیدن به خودکفایی در این صنعت تلاش کرده است. با این پیشرفت‌ها می فهمیم ایران در تولید جنگنده‌ها به خودکفایی رسیده است و اظهارات مقام های ایرانی در این خصوص تنها حرف نیست و در عمل نیز تحقق یافته است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران خودکفایی جنگنده ایرانی قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص گلخانه‌هایی در مناطق هشت‌گانه به منظور خودکفایی در تولید گل و گیاه مورد استفاده برای گسترش فضای سبز شهر خبر داد.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در راستای کاهش هزینه‌های تمام شده در حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست دنبال شد مباحث مربوط به تولید گل و گیاه است.

وی افزود: خرید گل و گیاه تولید شده در استان‌های شمالی و محلات توسط کشورهای حوزه خلیج‌فارس موجب شده است قیمت این گیاهان افزایش زیادی داشته باشدغ بنابراین تصمیم بر این شد تا از ظرفیت‌های داخل استان و شهر قم استفاده شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه گلخانه‌های تولید گل و گیاه در مناطق هشت‌گانه و بوستان غدیر ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در گلخانه‌ها خاک مناسب وجود داشت و کود نیز تهیه شد؛ بنابراین نگاه این بود که گل و گیاه در مبدا با شرایط اقلیمی قم تهیه شود تا قیمت تمام شده نیز کاهش پیدا کند.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار انواع گل و گلدان و درختچه فصلی در سطح مناطق هشت‌گانه تولید شد و در مناسبت‌ها و فصول مختلف مورد استفاده قرار گرفت که نقش زیادی در کاهش هزینه‌ها داشت.

کد خبر 744713

دیگر خبرها

  • خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
  • صهیونیست‌ها به حمله‌های خود علیه غزه ادامه می‌دهند
  • اف-۲۲ رپتور آمریکایی یاجی-۲۰ چنگدو چینی؛ کدام پنهانکارتر است؟
  • فرود اشتباهی هواپیمای ایرباس
  • پایگاه هوایی نواتیم کجاست و درباره آن چه می‎دانیم؟
  • (تصاویر) ایران به کدام پایگاه نظامی اسرائیل حمله کرد؟ | نواتیم کجاست و چه اهمیتی داشت؟
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • همه چیز درباره پایگاهی که ایران زد / تصاویر ماهواره‌ای تجمع جنگنده‌های اسرائیلی قبل از حمله ایران را ببینید
  • خروج همه هواپیما‌های جنگنده اسراییل از غزه بدلیل ترس از ایران
  • تاخیر سه ساعته ذوب آهن در بازگشت به اصفهان؛ هواپیمای زنوزی نقص فنی داشت!