Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، با وقوع طوفان غیرمترقبه شبانه در شمال جزیره فارور در منطقه صیدگاه ماهیگیران بندرلنگه، بندرشناس، بستانه و صیادان روستاهای ساحل نشین لنگه، بیش از ۳۵۰ صیاد در معرض خطر غرق شدن و از دست دادن قایق‌های خود بودند که تکاوران نیروی دریایی سپاه، ناجی جان و اموال این صیادان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در جریان این توفان سه ساعته، آب دریا به ویژه در محدوده شمالی که عمق آب به بیش از ۳۰ متر هم می‌رسید به شدت توفانی شد و واحدهای عملیاتی از تیپ تکاوران توانستند بیش از۳۵۰ صیاد محلی و ۱۰۲ قایق آنان را از خطر غرق شدگی نجات داده و شبانه در جزیره فارور پناه و اسکان دهند.

نجات و پناه دادن این صیادان زحمتکش وهمچنین اسکان و تغذیه آنان در جزیره فارور و مداوای آسیب دیدگان در بهداری تیپ اباعبدالله الحسین(ع) نیروی دریایی سپاه از جمله اقدامات تحسین برانگیز تکاوران نیروی دریایی سپاه در تیپ اباعبدالله الحسین(ع) بود. 

درنخستین گام، تعاونی صیادی وحدت بندربستانه با ارسال تقدیرنامه ای از سردار صادق عمویی فرمانده سپاه دریایی جزیره فارور و نیروهای تکاور آن به خاطر مردمیاری ونجات جان صیادان وقایق‌های آنان درجریان توفان که کانون آن درحوالی ناحیه شمالی جزیره فارور بود، قدردانی کرد.

 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی سپاه پاسداران طوفان هرمزگان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک

آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل مکی‌زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز اظهار کرد: یک فروند کشتی تانکر حامل فرآورده نفتی در حوالی ساعت ۶:۳۰ بامداد در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک با ۱۲۰۰ تن محموله قیر اعلام اضطرار کرد.

 با اعلام خبر وضعیت اضطرار از سوی این شناور خارجی با تعداد ۲۱ سرنشین شامل ۲۰ نفر با ملیت هندی و یک نفر با تابعیت سریلانکایی که از مبدا خورفکان کشور امارات به مقصد آب‌های ایران درحال حرکت بود، بلافاصله مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان MRCC)) با اعزام شناور ناجی ۱۰ از بندر جاسک به محل اقدام کرد. 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی تانکر در آب‌های جنوبی کشور به‌دلیل آبگرفتگی و کج شدگی به سمت چپ شناور port side list)) اعلام اضطرار کرده بود و فرمانده شناور پس از ناتوانی در حفظ تعادل کشتی دستور ترک تمامی سرنشینان این شناور را داده بود.

 مکی‌زاده با بیان اینکه شناور ناجی ۱۰ سرنشینان شناور را در کم‌ترین زمان ممکن از مخاطره و احتمال غرق شدگی نجات داد، خاطرنشان کرد: در عملیات نجات دریایی این شناور، تمامی ۲۱ خدمه این کشتی خارجی حادثه دیده در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر سرنشینان این شناور در صحت و سلامت در حال انتقال به بندر جاسک هستند و هماهنگی لازم نیز با شرکت کشتیرانی برای نجات کشتی در حال انجام است.

 'سالویج salvage عملیات شناورسازی و نجات قایق، شناور و کشتی مغروقه یا دچار اضطرار را می گویند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • نجات جان بیمار از سوی تکاوران یگان تکاوری ۱۲۳ هنگ مرزی گزیک
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • (ویدئو) نجات یک گربه در سیل دبی
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • عکس/ رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش
  • یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند