Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:30:07 GMT

موازی کار معضلی جدی در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۲۲۴۹

موازی کار معضلی جدی در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: باید با پرهیز از موازی کاری‌ها و تمرکز بر کارهای کیفی و بین بخشی ضمن هدفمند ساختن فعالیتهای فرهنگی از هدررفت زمان و سرمایه در این حوزه جلوگیری کنیم.

سعید ناجی عصر دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید برای جلوگیری از موازی کاری و اقدام‌های غیرتخصصی، در ورود به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هماهنگ باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی باید دستگاه‌های متولی در کنار یکدیگر و مکمل هم گام بردارند ، تا نتایج مطلوب حاصل شود.

وی تاکید کرد: متولیان حوزه اجتماعی و فرهنگی باید بدانند که موازی کاری و اجرای برنامه‌های کم اثر موجب اتلاف انرژی خواهد شد و نباید درگیر برنامه‌های بی هدف شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان یادآور شد: باید بررسی شود برنامه‌های فرهنگی تا چه اندازه در انطباق با اهداف جمهوری اسلامی بوده و میزان تاثیرگذاری آن‌ها مشخص گردد.

ناجی یاد آورشد: باید مسائل اجتماعی و فرهنگی را بر مبنای اولویت مهم و اثرگذاری بیشتری که در جامعه دارند، طبقه بندی کرد و برای رفع آنها گام برداشت.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان، باید در حوزه‌های فرهنگی جدا از برنامه‌های تکلیفی دستگاه‌ها برنامه ریزی کرد و در نظر داشت که برنامه ریزی در حوزه اجتماعی و فرهنگی منوط به رسیدن نتیجه و حرکت جامعه در مسیر رفع مسائل و آسیب‌های اجتماعی باشد.

ناجی با بیان این که برنامه ریزی‌ها نباید به صورت کلان باشد، اظهار داشت: برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده باید از کلی گویی و برنامه‌ریزی کلان فاصله گرفت.

 این مقام مسوول با تاکید بر ارایه یک تصویر روشن در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی هرمزگان، گفت: در صورت نبود همکاری میان دستگاه‌های مسوول این حوزه، نمی توان آینده روشنی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متصور شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی فرهنگی استانداری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود

ایمان درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موضوع فضا سازی شهری همواره برای شهروندان دارای اهمیت بوده است که در این راستا اتاق فکری در سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه برای برنامه ریزی این موضوع مهم تشکیل شده است.

وی افزود: در این اتاق فکر، بر اساس مناسبت‌های ملی مذهبی و رویدادهای مختلف، برنامه ریزی های جهت فضا سازی شهری صورت می‌گیرد و پس از اتخاذ تصمیم، طرح نهایی از سوی سازمان فرهنگی چاپ و توسط همکاران سازمان سیما منظر در سطح شهر نصب می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این برنامه ریزی ها و اجرای آن باعث شده که شهروندان و همچنین مسؤلین ارشد استان رضایت کاملی از فضا سازی شهری داشته باشند که جا دارد از حمایت‌های این عزیزان تقدیر کرد.

درخشی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و سازمان سیما منظر دو بازوی فضا سازی شهری اند گفت: همکاران سازمان سیما منظر همکاری بسیار خوبی برای این امر داشته‌اند و به صورت شبانه روزی پای کار اند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع)، در این اتاق فکر تصمیم بر آن شد که از اشعار شاعران کرد زبان در فضا سازی شهری برای این ایام استفاده شود که حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نسبت به جمع آوری اشعار اقدام و سپس کار طراحی و چاپ از سوی سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه صورت گرفت و تا پایان امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه در سطح شهر اکران خواهند شد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در پایان با بیان اینکه ۲۵ شعر از ۲۵ شاعر کرمانشاهی در این فضا سازی شهری استفاده شده است گفت: استفاده از این اشعار علاوه بر فضا سازی شهری، دارای یک پیام هویتی است چراکه هنرمندان و مردم کرمانشاه از دیرباز بر اهل بیت علیهم السلام ارادت ویژه ای داشته‌اند و از قدیم‌الایام کرمانشاه را به دروازه عتبات عالیات می‌شناسند.

کد خبر 6064468

دیگر خبرها

  • اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • گردشگری را از شهر خودمان آغاز کنیم
  • گردشگری را از شهرهای خودمان آغاز کنیم
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • اجرای مراسم هزار دف در پالنگان برای عیدفطر برنامه‌ریزی شود
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیا شد
  • انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد