Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید برای زنان و خانواده را تحقق عدالت جنسیتی از طریق برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری هدفمند توصیف کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تحقق شاخص‌های عدالت جنسیتی و رفع فقر و تبعیض هم‌افزایی و همکاری داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معصومه ابتکار، روز دوشنبه در نشستی با مشاوران زنان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور با بیان اینکه شاهد حرکت و شتاب خوبی در شاخص‌های ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در دولت های یازدهم و دوازدهم هستیم، اظهار داشت: بی‌تردید با تحقق برنامه‌ریزی‌هایی که در راستای بهبود و ارتقاء وضعیت زنان و خانواده تدوین شده و در حال اجرایی شدن است، شاهد آینده بسیار روشنی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: بعد از سال ۹۶ و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و شکل‌گیری تروریسم اقتصادی با شرایط جدیدی مواجه هستیم و در چنین شرایطی تحقق وعده‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیازمند همت و جدیت بیشتر و جهت‌گیری‌ها و هدف‌گذاری‌های دقیق‌تر است.

ابتکار خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه خون شهدا و ایثارگران و انگیزه‌های معنوی شکل‌ گرفته و بدون تردید با استحکام درونی و اتکا به نسل جوان، مسیر متعالی خود را با سرافرازی طی خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، برنامه‌ریزی را یکی از ابزارهای رسیدن به اهداف دانست و گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید بر ضرورت برنامه‌ریزی به منظور تحققق شاخص‌های عدالت جنسیتی تأکید می‌شود و راهبرد اصلی دولت دوازدهم برای زنان و خانواده تحقق عدالت جنسیتی از طریق برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری هدفمند است.

ابتکار با اشاره به ابلاغ شاخص‌های عدالت جنسیتی، اظهار داشت: این شاخص‌ها در سطح کلی و اختصاصی تدوین و ابلاغ شده است و در راستای تحقق این شاخص‌ها همه دستگاه‌ها باید همکاری و هم‌افزایی داشته باشند و به نوعی تمام دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: برای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در هر استان موافقتنامه‌های جداگانه‌ای امضاء شده است و در این شاخص‌ها به اقتضائات خاص آن استان‌ها و اهداف شاخص‌های عدالت جنسیتی و اسناد بالادستی توجه شده است.

ابتکار اضافه کرد: باید این شاخص‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در سطح ستاد هم تدوین شود تا در ۲ سال آینده مبتنی بر این شاخص‌ها شاهد ارتقاء هر چه بیشتر وضعیت زنان و خانواده باشیم و تلاش کنیم کمبودها و عقب‌ماندگی‌های موجود در زمینه بهبود وضعیت عدالت جنسی جبران شود و در این راستا همچنین موضوعاتی مانند سرمایه‌گذاری برای اشتغال دختران فارغ‌التحصیل، رسیدگی به زنان سرپرست خانوار و مسایل مربوط به زنان روستایی مورد توجه جدید قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی زنان روستایی از وام اشتغال پایدار روستایی، حدود ۴۱ درصد بوده است و خانه‌های روستایی در ایجاد کسب و کار پایدار موفق‌تر ظاهر شدند.

ابتکار با تاکید بر این که همه مشاوران زنان دستگاه‌های اجرایی در مورد تحقق شاخص‌های عدالت جنسیتی و دستیابی زنان و مردان به فرصت‌های برابر برای ارتقاء مادی و معنوی زندگی بایستی تلاش جدی داشته باشند، گفت: با توجه به همگرایی خوبی که بین دولت در ستاد زنان و خانواده و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی وجود دارد، امیدوارم بتوانیم پایه‌گذاری و جهت‌گیری خوبی در بهبود شرایط زنان کشور و رفع فقر و تبعیض داشته باشیم.

در این نشست تعدادی از مشاوران دستگاه‌های اجرایی در سخنانی دیدگاه‌هایشان را در خصوص تدوین سند ارتقاء زنان و خانواده برای دستگاه‌ مربوطه خود بیان کردند.

بیشتر بخوانید: برگزاری دوره آموزشی "شاخص های ملی عدالت جنسیتی؛ رویکردها و مصوبات" مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با جمعی از نمایندگان سازمان های مردمی استان دیدار کرد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده دولت زنان شاخص فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان

تین نیوز

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طه سمیعی گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات کردستان یک هزار و ۱۰۲ تن معادل با ۵۱۸ میلیون دلار بود و میزان صادرات صورت گرفته از طریق سایر گمرکات نیز ۴۹۱ هزار تن معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

سمیعی به میزان واردات ثبت سفارش شده از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان واردات ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن معادل با ۳۶۳ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: همچنین حجم ترانزیت صورت گرفته در سال گذشته از طریق گمرکات کردستان دو هزار و ۵۹۶ تن بوده که سه هزار و ۷۸۴ میلیون دلار ارزش داشته است.

سمیعی، جمع کل مبادلات تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۴ هزار و ۲۲۳ تن عنوان کرد و ادامه داد: ارزش دلاری این میزان مبادله ۴ هزار و ۹۷۸ میلیون دلار بوده است.

وی، هدف صادراتی تعیین شده برای سال گذشته را ۴۸۸ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: مهمترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات کردستان تخم خوراکی ماکیان، گوجه فرنگی زراعی، محصولات آهنی اسفنجی، تراکتور کشاورزی و سیب تازه بوده است.

سمیعی گفت: طلای خام، آلیاژ آلومینیوم کار نشده، دستگاه تهویه مطبوع ۲ تکه، قراضه و ضایعات انباره های سرب و قراضه و ضایعات آلومینیوم نیز از مهمترین اقلام وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و هند کشورهای عمده هدف صادراتی ایران بوده اند، اضافه کرد: عراق، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان نیز کشورهای عمده مبدا وارداتی کشور بوده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.