Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@20:45:21 GMT

افزایش نامحسوس شاخص کل بورس امروز ۲۹ مهرماه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۲۴۳۸

افزایش نامحسوس شاخص کل بورس امروز ۲۹ مهرماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ و پنج دقیقه امروز کاهشی شده بود در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه افزایشی شد و در نهایت با بیش از ۷۸۶ واحد افزایشی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز دوشنبه_۲۹مهرماه_ ارزش و حجم و تعداد معاملات روند افزایشی داشت. بر این اساس معامله گران تالار حافظ بیش از سه میلیارد و ۲۰۷ میلیون برگه سهم را طی ۳۰۰ هزار و ۲۰۴ نوبت معاملاتی به ارزش یک هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز و پس از اصلاح چند روز اخیر با تقویت ۷۸۶ واحدی که عموما ناشی از افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ و البته متعادل شدن برخی سهم های کوچک بود، توانست به ارتفاع ۳۰۲ هزار و ۱۷۷ واحدی بازگردد.

شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۲۱۱ واحدی معادل ۲۶ صدم درصد رقم ۸۱ هزار و ۲۱۲ واحدی را نمایش داد، شاخص قیمت هم وزن نیز با کاهش یک هزار و ۱۱۶ واحدی معادل سه و سه صدم درصد به رقم ۵۳ هزار و ۸۲۶ واحدی رسید، شاخص آزاد شناور با کاهش ۴۶ واحدی معادل  یک صدم درصد رقم ۳۴۲ هزار و ۳۱۲ واحدی را ثبت کرد.

شاخص کل هم وزن نیز در حالی با رشد یک هزار و ۴۱۳ واحدی معادل ۶۵ صدم درصد رقم ۲۲۰ هزار و ۲۴۲ واحدی رسید که شاخص بازار دوم با کاهش دو هزار و ۲۳۵ واحدی معادل ۳۶ صدم درصد، رقم ۶۱۱ هزار و ۷۰۹ واحدی را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) با ۳۸۳ واحد، ملی صنایع مس ایران(فملی) با ۲۸۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس(شبندر) با ۲۱۷ واحد، پتروشیمی پارس( پارس) با ۱۸۲ واحد، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) با ۱۳۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند و در مقابل نماد بانک اقتصاد نوین(ونوین) با ۱۰۷ واحد، حفاری شمال(حفاری) با ۹۴ واحد، لابراتور داروسازی دکتر عبید (دعبید) با ۴۶ واحد، هلدینگ دارو پخش (وپخش) و آسان پرداخت پرشین (آپ) با ۴۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ثبت کردند.

در معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سیمان هرمزگان(سهرمزح)با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت۱)، بانک‌اقتصادنوین‌ (ونوین۱)، فیبر ایران‌ (چفیبر۱)، نوسازی‌وساختمان‌تهران‌ (ثنوسا۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های تولید فیبر ایران(چفیبر)،بانک اقتصاد نوین(ونوین)،نوسازی و ساختمان تهران(ثنوسا)،سرمایه گذاری غدیر(وغدیر)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، دشت مرغاب(غدشت) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد.

همچنین در داد و ستدهای امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شرکت رینگ‌سازی‌مشهد (خرینگ۱)، سیمان‌مازندران‌ (سمازن۱)، سیمان‌سپاهان‌ (سپاها۱)، لیزینگ‌صنعت‌ومعدن‌ (ولصنم۱)، سیمان‌فارس‌وخوزستان (سفارس۱)، سیمان‌ صوفیان‌ (سصوفی۱)، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس۱)، سرمایه‌گذاری‌نیرو (ونیرو۱)، سیمان‌ صوفیان‌ (سصوفیح۱)، سیمان‌ تهران‌ (ستران۱) ،سیمان‌ کرمان‌ (سکرما۱)،کمباین‌ سازی‌ ایران‌ (تکمبا۱)، کویر تایر (پکویر۱)، تولیدی‌ کاشی‌ تکسرام‌ (کترام۱)، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی‌ (وپترو۱)، داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام۱)، داروسازی‌ سینا (دسینا۱)، ایرکا پارت صنعت (خکار۱)، سیمان‌ آرتا اردبیل (ساربیل۱)، فنرسازی‌خاور (خفنر۱)، صنایع‌جوشکاب‌یزد (بکاب۱)، پلاسکوکار (پلاسک۱)، شیشه‌ و گاز (کگاز۱)، صنایع‌ لاستیکی‌ سهند (پسهند۱)، سیمان‌ بجنورد (سبجنو۱)، فنرسازی‌زر (خزر۱)، درخشان‌ تهران‌ (پدرخش۱)، بیسکویت‌ گرجی‌ (غگرجی۱)، لبنیات‌کالبر (غالبر۱)، سامان‌ گستراصفهان‌ (ثامان۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

کد خبر 394001

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازار بورس شاخص بورس معاملات بورس بورس سازمان بورس اوراق بهادار شاخص کل بورس فرابورس بورس تهران شاخص بورس تهران بازار اول بورس بازار دوم بورس سهامداران بورس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳

در سومین روز کاری سال ۱۴۰۳ شاخص کل بورس به روند صعودی خود ادامه نداد و با افت ۴ هزار واحدی رو به رو شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شاخص کل بورس در روز سه شنبه با افت 4 هزار واحدی رو به رو شد و 0.2 واحد کاهش یافت. شاخص هم وزن نیز 500 واحدی رشد کرد.

 اگرچه در میانه‌های بازار با بهبود تقاضا همراه شد اما در مجموع شروع و پایان خوبی نداشت‌. در نهایت شاخص کل 4180 واحد کاهش ارتفاع داد و در سطح 2 میلیون و 249 هزار واحد متوقف شد.

بازیگران حقیقی ها امروز 65 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به 4.6 همت رسید.

نمادهای چکاپا و رانفور صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای کرومیت و خساپا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورس مثبت بسته شد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام