Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، جزئیات فراخوان شانزدهم جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، سید علی حسینی رییس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به آغاز شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، گفت: دستورالعمل فرآیند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسینی ادامه داد: طی آن مراحل برگزاری فراخوان شانزدهم جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان آبان ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت و براساس آن ۲ هزار نفر عضو هیئت علمی جذب این دانشگاه‌ها خواهند شد.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با تاکید بر رعایت مفاد این دستورالعمل از سوی متقاضیان عضویت هیئت علمی، افزود: در فراخوان امسال کلیه مراحل و فرآیند جذب شامل بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی توسط سامانه مرکز امور هیئت علمی انجام خواهد شد لذا متقاضیان مکلف هستند کد رهگیری مرتبط با مراحل جذب را اخذ کنند تا در فرآیند ثبت نام بتوانند از طریق این سامانه وضعیت خود را در دانشگاه‌ها پیگیری کنند.

وی با اشار به این دستورالعمل اظهار داشت: از دانشگاه‌های علوم پزشکی و گروه‌های آموزشی مصوب که تائیدیه‌های لازم از شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی را اخذ کرده اند انتظار داریم در فرآیند اعلام نیاز به مرکز امور هیئت علمی تلاش کنند تا به استاندارد‌های مورد نظر وزارت بهداشت در خصوص جذب اعضای هیئت علمی دست یابیم.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت افزود: بازدید دوره‌ای دبیرخانه‌های تخصصی از گروه‌های آموزشی و ارزیابیهای سالانه بورد‌های تخصصی از وضعیت این گروه‌ها و رشته‌ها در همین راستا است چرا که امکان دارد تعدادی از گروه‌های آموزشی به دلیل کمبود اعضای هیئت علمی یا بازنشستگی برخی از اعضا با خطر لغو مجوز در اعتباربخشی آموزشی مواجه شوند لذا دانشگاه‌ها باید در این خصوص تمام تلاش خود را جهت تامین نیرو‌های جایگزین داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد: تا امروز به ۱۰ کلان منطقه آمایشی بیش از ۶۰ ماموریت ویژه واسپاری شده که انتظار داریم کلان مناطق آمایشی و دانشگاه‌های برگزیده نسبت به تامین اعضای هیئت علمی خود منطبق با ماموریت‌های ویژه برنامه طرح تحول اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم اعضای هیئت علمی هدفمندی را در این خصوص جذب کنیم.

حسینی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید به مفاد این دستورالعمل که به کیفیت آموزش پزشکی و اعتباربخشی سنجه‌های آموزشی تدوین شده تاکید ویژه دارد، توجه وافی داشته باشند که بر این اساس از حدود دو سال گذشته از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست کردیم نقشه توسعه آموزش و هیئت علمی خود را در قالب برنامه ۵ ساله ارائه و به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی برسانند که در واقع ملاک تصمیم گیری در فراخوان جذب هیئت علمی، دانشگاه‌هایی هستند که این نقشه مبنایی را تدوین و به تصویب رسانده اند.

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در فرآیند جذب اعضای هیئت علمی از مشاوره دبیرخانه‌های تخصصی و شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در تصمیم سازی و پالایش نقطه نظرات استفاده خواهد شد خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که همیشه از پیشگامان توسعه آموزش عالی کشور هستند در این فراخوان همچنان با ستاد وزارت بهداشت هماهنگی لازم را داشته باشند تا بتوانیم به کمک هم به شاخص‌هایی که در اعتبار بخشی آموزشی در نظر است دست یابیم.

حسینی به اشتغال تعدادی از اعضای هیئت علمی به صورت متعهد خدمت (ضریب k) اشاره کرد و اظهار داشت: ممکن است تعدادی از این افراد در معرض اتمام دوران خدمت باشند که درخواست ما از دانشگاه‌های علوم پزشکی این است که به دلیل کثرت فارغ التحصیلان و متقاضیان هیئت علمی در بعضی از رشته‌ها مانند رشته‌های علوم پایه حتی الامکان از تمدید خدمت اعضای هیئت علمی ضریب k پرهیز کنند تا بتوانیم از نیرو‌های جایگزین جوان در این مورد استفاده کنیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فراخوان جذب هیئت علمی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جذب اعضای هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلج امیرحسینی رییس مرکزجذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در نامه ای به روسای هیات های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها اعلام کرد: هیـأت عالی جـذب (شورای عالی انقلاب فرهنگی)، فرم امتیازدهی علمی وزارتین علـوم، تحقیقـات و فنـاوری و بهـداشت، درمـان و آموزش پزشـکی و نیز دانشـگاه آزاد را مورد بازنگری و اصـلاح قرار داده است.

در این فرم، به مواردی همچون کیفیت محـل تحصـیل، معدل مقاطع تحصیلی، دوره پسا دکتری، جوانی، بومی بودن و محصولات پژوهشی اهمیت به سزایی داده شـده و از موارد کلی و غیر قابـل احصـاء پرهیز شـده است تـا حتی الامکـان امتیـازات علمی مستند به مدارک معتبر بوده و احتمال سلیقه ای بودن آنها به حداقل برسد.

بر اسـاس این دسـتورالعمل، فرم خلاصه امتیازدهی علمی در سامانه مهر رضوی بارگـذاری خواهد شد.

کد خبر 6063446

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد