Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@01:55:58 GMT

نمایش کتیبه مسجد یک هزار ساله در موزه اسلام آباد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۳۰۷۸

نمایش کتیبه مسجد یک هزار ساله در موزه اسلام آباد

کتیبه سنگی متعلق به مسجدی که در سال ۱۱۰۰ پس از میلاد در «سوات» پاکستان ساخته شده است به مجموعه موزه اسلام آباد افزوده شد.این مسجد به دستور شاهزاده ابوالمنصور ساخته شده است.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «dawn»، کتیبه سنگی متعلق به مسجدی که در سال 1100 پس از میلاد در «سوات» پاکستان ساخته شده است به مجموعه موزه اسلام آباد افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفته می شود که ساخت این مسجد به دستور شاهزاده ابوالمنصور انجام شده است.

 

بر روی متن نوشته شده روی سنگ مرمر آمده است که این مسجد و درهای آن در سال های 1048 تا 1049 پس از میلاد ساخته شده است.

 

دکتر «عبدالغفور لون»،رئیس موزه اسلام آباد گفت:این مسجد یک اثر معماری منحصر به فرد از دوره «غزنی» ها است.

 

مجموعه های موزه اسلام آباد ،معرف میراث غنی پاکستان و آثار باستانی از سراسر این کشور است.

 

در میان اقلامی که در این موزه به نمایش گذاشته شده است می توان به ابزار شکار دو میلیون ساله و آثار باستانی از دوره استعماری انگلیس و هندوها اشاره کرد.

 

مجموعه آثار باستانی در این موزه از 312 مورد به بیش از 800 مورد رسیده است.

 

به گفته دکتر لون،وزارت موزه ها و باستان شناسی قرار است یادگارهای بیشتری از آثار باستانی در سراسر پاکستان را به موزه اسلام آباد اضافه کند.

 

موزه اسلام آباد که در ساختمان تاریخی « Sir Syed» قرار گرفته است،این آثار را در گالری جدید خود به نمایش در می آورد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند کربلا مساجد جهان پاکستان موزه مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی آثار هنری باغ موزه مینیاتور


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این فضا به وسعت سه هکتار توسط گروهی از اساتید، هنرمندان و دانشجویان متخصص حوزه آثار باستانی در حال اجرا و اقداماتی همچون رفع نواقص و ایرادات، مقاوم‌سازی، ترمیم، تعمیر و کف‌سازی و تعبیه محفظه مناسب برای جلوگیری از تخریب این آثار در محوطه این باغ‌موزه در حال انجام است.



در این باغ موزه ۱۳ جاذبه تاریخی ایران که ثبت جهانی شده‌اند نظیر تخت جمشید، چغازنبیل، میدان نقش جهان اصفهان، پاسارگاد، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، کلیسا‌های ارامنه، کوه و کتیبه بیستون، مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازار تبریز، آبشار‌های شوشتر و گنبد قابوس، در مقیاس یک بیست و پنجم اندازه واقعی در فضای باز برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است. 
 عملیات مرمت و بازسازی باغ موزه مینیاتور واقع در خیابان جانبازان غربی، حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) و خیابان کرمان، جنب بوستان تمدن از اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اجرای این عملیات تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اوج تجلی هنر گچ‌بری در بقاع متبرکه قم
  • جاذبه‌های طبیعی وگردشگری عنبرآباد
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • نمایش تنوع اکوسیستمی لرستان در موزه تاریخ طبیعی
  • از شهر باستانی کرمانشاه دیدن کنید
  • برپایی نمایشگاه ظروف مسی در مراغه
  • ۴۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند
  • قلعه جونقان پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی
  • بازسازی آثار هنری باغ موزه مینیاتور
  • بازدید رایگان از موزه ملی تا ساعت ۲۲ امشب/اجرای برنامه های متعدد