Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری ظهر دوشنبه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور خارجی و تنها مرز ایران با کشور ترکیه افزود: آذربایجان غربی تنها مرز زمینی کشور با ترکیه و بازارهای اروپایی است که این امر توجه به توسعه زیرساخت ها در این استان را ضروری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر ماه نشست ها و دیدارهای منظم در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و مرزبانی بین مسئولان استان و استانهای مرزی ترکیه انجام می شود اظهارداشت: تفاهم نامه هایی متعددی بین مسئولان دو طرف به امضا رسیده که تسریع در روند اجرای آنها از مطالبات ماست.

شهریاری با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه کشاورزی، حمل و نقل و نیز تبادل علمی در حوزه پزشکی با کشور ترکیه اضافه کرد: آماده توسعه سطح روابط در سایر بخش ها و تقویت سطح روابط در حوزه های کشاورزی و حمل و نقل هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در استان و قطب اول تولید این محصول گفت: امیدواریم زمینه صادرات سیب به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و نیز سایر کشورهای خواهان این محصول باشیم.

وی همچنین به ظرفیت بالای تولید سالانه ۶۰ هزار تن کنسانتره در استان عنوان کرد: هم اکنون بازار صادراتی کنسانتره در دست استان است و بیش از ۵۰ هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر می شود.

شهریاری با تاکید بر اینکه این استان بیش از ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه دارد خواستار توجه به توسعه زیرساخت های صادراتی در این استان شد.

کد خبر 4752522

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی ترکیه اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان سانحه تصادف شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه رادیو اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار ارومیه در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به این که توجه رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌های گذشته با محوریت تولید نشان گر اهمیت این موضوع است گفت: با توجه به تاکید رهبر انقلاب در شعار امسال باید در زمینه تولید بستر‌های لازم برای مشارکت مردم فراهم شده و موانع این مشارکت رفع شود.

آقای عماری با بیان این که پیگیری طرح‌ها یکی از اصول اساسی در روند توسعه اقتصادی و عمرانی است افزود: ارتقا ایمان و امید به آینده روشن در بین مردم یکی از محور‌های فعالیت دستگاه‌های مختلف اجرایی در سال جاری است چرا که این موضوع محرک و شاه کلید حرکت به سمت قله‌های پیشرفت می‌باشد. 

وی تاکید کرد: تقویت و توسعه ارتباط بین مردم و مسئولین با خدمت صادقانه و بی منت به مردم محقق می‌شود. 

یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به این که با تحقق شعار جهش تولید می‌توان رونق را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال شاهد بود گفت: باید روش‌های مشارکت مردم در خصوص جهش تولید بیش از پیش کارشناسی و بررسی شود که تسریع در فرایندها، تسهیل در امور و تکریم مردم از جمله راهکار‌های موجود در این زمینه است. 

حجت الاسلام ذاکر افزود: مهمترین طرح دولت باید ارتقا اعتماد عمومی و امید به آینده مردم باشد و در زمینه حل مسائل و مشکلات از افراد کاردان و متخصص استفاده شود. 

در این جلسه برخی اعضای حاضر از فعالیت نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان گزارشی ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • همکاری 350 هزار خیّر با کمیته امداد درآذربایجان‌غربی
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود