Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@21:23:15 GMT

تمرین نظامی 6 کشور در مرز افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۳۲۸۲

تمرین نظامی 6 کشور در مرز افغانستان

تمرینات مشترک نظامی 6 کشور (روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان) با نام «برادری شکست ناپذیر 2019» در نزدیکی مرزهای افغانستان آغاز شد.

به گزارش مشرق، تمرینات مشترک نظامی 6 کشور (روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان) با نام «برادری شکست ناپذیر 2019» در نزدیکی مرزهای افغانستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الکساندر لاپین» فرمانده نیروهای نظامی منطقه مرکزی روسیه در این زمینه اظهار داشت: امروز تمرینات مشترک بین المللی با نام «برادری شکست ناپذیر 2019» در خاک تاجیکستان، آغاز شده است. در این تمرینات 6 کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: برگزاری رزمایش مشترک ازبکستان و قرقیزستان+عکس

وی افزود: با توجه به وضعیت ناپایدار جهانی و اوضاع وخیم در افغانستان، اقدامات مشترک کشورهای شرکت کننده، نشانگر عزم کشورهای ما برای تأمین امنیت در منطقه بر مبنای قانون است.

مانور «برادری شکست ناپذیر 2019» در دو مرحله برگزار می شود. در اولین مرحله توسط نیروهای واکنش سریع منطقه آسیای مرکزی، عملیاتی ضد تروریستی برای از بین بردن و مسدود کردن گروه های رزمی و جدا سازی گروههای مسلح غیرقانونی انجام خواهد شد. 
در مرحله دوم نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی، عملیاتی را برای حفظ صلح در آسیای مرکزی انجام خواهند داد، که در این جمع کشورهای ارمنستان و بلاروس نیز اضافه خواهند شد، این تمرینات تا 24 اکتبر برگزار می شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن تمرین نظامی رزمایش آسیای مرکزی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است

ایتنا - ضربان قلب در حالت عادی و در استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام، سلامت قلب و طول عمر است. ضربان قلب را می‌توان با تمرینات بدنی شدید و تمرینات هوازی سبک تنظیم کرد.
قلب قوی و سالم قلبی نیست که صرفا هنگام ورزش و فعالیت بدنی خوب کار کند. بررسی عملکرد قلب هنگام استراحت نشان می‌دهد که قلب در این وضعیت نیز بر طول عمر و تناسب اندام تاثیرگذار است. 

به گفته دکتر ادو پاز، متخصص قلب و عروق، ضربان قلب در حالت استراحت (یعنی تعداد ضربان قلب در دقیقه، وقتی که به حالت آرام نشسته‌ یا دراز کشیده‌اید) نشانه‌‌ای از سلامت کلی و تناسب اندام است.  

به گفته او، ضربان قلب در حالت استراحت گویای چیزهای زیادی درباره وضعیت قلبی و عروقی است. همچنین، برخلاف آزمایش‌های دیگر قلب مانند وی‌اُتومکس (VO2 max)، نیازی نیست به آزمایشگاه رفت تا آن را دقیق مورد بررسی قرار داد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، امروزه با ورود فناوری‌های جدید، مانند ساعت‌های هوشمند، ردیابی ضربان قلب چندان دشوار نیست.
  چرا ضربان قلب در حالت استراحت مهم است؟
مایک تامسون، مربی ورزشی خصوصی و همچنین مربی دوندگی، می‌گوید که در ارزیابی ضربان قلب در حالت استراحت، ضربان کمتر نشان‌دهنده سلامت و تناسب اندام است.

او می‌گوید، ضربان قلب پایین در حالت استراحت نشان‌دهنده این است که قلب مجبور نیست برای حفظ عملکرد بدن بیش از حد کار کند. ضربان بیشتر قلب نشانه استرس، استراحت کم، التهاب، یا اختلال قلبی عروقی است.

به گفته پاز، ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه نشان‌دهنده ضربان قلب طبیعی در حالت استراحت است.

قلب ورزشکاران، به ویژه در ورزش‌های استقامتی، در حالت استراحت  ۴۰ بار در دقیقه می‌تپد.

کیت برد، فیزیولوژیست ورزشی، می‌گوید، نگران ضربان قلب در حالت استراحت نباشید، چراکه تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند کیفیت خواب، استرس یا میزان آب‌رسانی به بدن است.
  چگونه می‌توان ضربان قلب در حال استراحت را بهبود بخشید؟

بافت قلب ماهیچه‌ای است و می‌توان مانند عضله دو سر یا چهار سر، با ورزش آن را قوی‌تر و کارآمدتر کرد. همان‌طور که قلب را قوی‌تر می‌کنید، کارآمدتر می‌شود؛ به این معنی که برای حفظ عملکرد بدن نباید بیش از حد کار کند.

هم سخت تمرین کردن و هم تمرین سبک، هر دو، برای قلب مفیدند. بنابراین ترکیبی از هر دو تمرین کارساز خواهد بود.

تامسون تمرین بدنی با مجموعه تمرینات متنوع را همچون سرمایه‌‌گذاری برای سلامت قلب می‌داند. او ۸۰ درصد زمان را به تمرین با سرعت ثابت و سبک اختصاص می‌دهد و ۲۰ درصد باقی‌مانده را به تمرین بدنی شدیدتر.

تامسون توصیه می‌کند، تمرینات هوازی سبک انجام دهید تا در حین آن قادر به انجام دادن کارهای دیگر هم باشید. همچنین هفته‌ای یک یا دو بار شدید تمرین کنید، طوری که نفس کم بیاورید.  

دیگر خبرها

  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • پیگیری تمرینات تراکتور برای بازی با سپاهان
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • لوکاشنکو: تروریست‌های حمله مسکو می‌خواستند وارد بلاروس شوند
  • ریشه‌های نوروز عمق تاریخ را درنوردیده است