Web Analytics Made Easy - Statcounter

لایحه پرداخت هزینه ارائه خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزان استثنایی نیازمند به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، لایحه پرداخت هزینه ارائه خدمات حمل و نقل دانش‌آموزان استثنایی نیازمند به تصویب رسید.

متن مصوبه به شرح زیر است:

«ماده واحده: به شـهرداری مشـهد مـقدس اجازه داده می‌شود، به ‌منظور کمک به خانواده‌های نیازمند و محـروم دارای فرزند با معلولیت جسمی حرکتی و ذهنی و فراهم ‌نمودن زمینه ادامه تحصیل و آموزش این‌گونه از دانش‌آموزان در مدارس استثنایی، هزینه‌های مربوط به خدمات رفت و آمد دانش‌آموزان مذکور را، که توسط شرکت‌های خصوصی تحت پوشش و نظارت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری ارائه می‌شود، تا سقف مبلغ ۱۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (پانزده میلیارد) ریال، از محل اعتبارات کمک به اقشار آسیب‌پذیر مندرج در بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری پرداخت نماید.

تبصره ۱- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، ضمن پیش‌بینی آثار مالی این مصوبه در اصلاح بودجه سال ۱۳۹۸، ردیفی را برای این منظور در آلبوم بودجه سنواتی خود پیش‌بینی و اعتبار مربوط را به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی پرداخت نماید.

تبصره ۲- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، نسبت به پیگیری دریافت اعتبارات لازم از دولت مطابق مفاد ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان اقدام و گزارش آن را همزمان با ارسال لوایح تفریغ بودجه، به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

تبصره ۳- هرگونه پرداخت خدمات رفت و آمد دانش‌آموزان مدارس استثنایی از محل این مصوبه، منوط به بررسی و تأیید صورت وضعیت سرویس مدارس مربوط، توسط شهرداری مشهد مقدس (سازمان تاکسیرانی) است».

همچنین لایحه مجوز انعقاد قرارداد مشارکتی اجرای پروژه توحید (AT19) نیز به تصویب رسید.

متن مصوبه به شرح زیر است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به اجرای پروژه مشارکتی توحید (19AT) واقع در میدان شهدا - ابتدای خیابان توحید با مشارکت شرکت بتن‌ساز تربت با مدیر عاملی آقای علی‌اکبر حسینعلی‌زاده، در زمین متعلق به شهرداری مشهد به مساحت ۷۹۰۲ مترمربع با مساحت کل زیربنای ۵۲/۱۲۰۵۸۴ مترمربع با مبلغ کل سرمایه‌گذاری معادل 6346657000000  (شش هزار و سیصد و چهل و شش میلیارد و ششصد و پنجاه و هفت میلیون) ریال مطابق بندهای زیر اقدام نماید.

1– سهم‌الشرکه شهرداری در پروژه مشارکتی مذکور معادل ۶۶/۳۰ درصد از ارزش کل پروژه و سهم‌الشرکه سرمایه‌گذار معادل ۳۴/۶۹ درصد تعیین می‌شود و تقسیم منافع (عرصه و اعیان) پروژه نیز بر همین مبنا صورت خواهد گرفت.

2- مبنای محاسبات عوارض و حقوقات شهرداری بابت صدور پروانه، با عنایت به فرسوده بودن بافت مرکزی شهر، لزوم افزایش و تامین سرانه پارکینگ عمومی در بافت مذکور و نیز ترغیب و ایجاد مشوق سرمایه‌گذاری، حقوق شهرداری با لحاظ جهات تخفیفی مبلغ ۱.۱۲۲.۷۰۰.۴۵۷.۲۹۵ (یک هزار و یکصد و بیست و دو میلیارد و هفتصد میلیون و چهارصد و پنجاه و هفت هزار و دویست و نود و پنج) ریال به عنوان مبلغ نهایی عوارض پروانه ساختمانی پروژه توحید مد نظر قرارداده و به عنوان آورده شهرداری در قرارداد منظور نماید.

۳-تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است سطوح مربوط به پارکینگ عمومی (طبق بند ۱۴ صورت جلسه مورخ ۱۰/۰۳/۱۳۹۴ کمیسیون ماده پنج استان و کمیته فنی مورخ ۱۸/۱۲/۱۳۹۴ ) علاوه بر پارکینگ اختصاصی مورد نیاز کاربری های پیشنهادی را طبق ضوابط در این پروژه و کسری آن را در سایر پروژه‌های طرح میدان شهدا، تأمین نماید.

تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است قرارداد را به تایید کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادها برساند».

در ادامه لایحه مجوز واگذاری سهام سازمان مدیریت پسماند به سهامدار حقوقی طرف مشارکت شرکت پلیمر پلاست بارثاوا (شرکت چالشان شرق) تصویب شد.

متن مصوبه به شرح زیر است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به فروش کل سهام سازمان مدیریت پسماند معادل 948600 سهم از 2790000 سهم (معادل 34 درصد کل سهام) شرکت سهامی خاص پلیمر پلاست بارثاوا به شماره ثبت 26507 به شرکت چالشان شرق سهامدار حقوقی طرف مشارکت شرکت مذکور با تعیین قیمت پایه از طریق ارزیابی ارزش هر سهم طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری عضو جامعه حسابداران رسمی کشور  با رعایت تبصره‌های زیر اقدام نماید.

تبصره ۱- شهرداری مشهد مقدس (سازمان مدیریت پسماند) می‌بایست به منظور ایجاد نظم و انسجام در فعالیت‌های مربوط، طبق روند فعلی باید نسبت به تنظیم و انعقاد قرارداد ۳ ساله اجاره ابنیه و تأسیسات موجود متعلق به شهرداری؛ با قابلیت تمدید حداکثر تا ۲ دوره (جمعا تا ۹ سال مشروط به انجام تعهدات قراردادی طرف مقابل) و همچنین قرارداد واگذاری امتیاز جمع‌آوری مواد قابل بازیافت از محل‌های دفن زباله برای مدت سه ساله با قابلیت تمدید حداکثر تا 2 دوره (پس از اخذ تاییده کمیسیون‌های خدمات شهری و حقوقی شورای اسلامی شهر) با شرکت پلیمر پلاست بارثاوا برابر نظریه کارشناس رسمی دادگستری اقدام نماید.

تبصره ۲- در قرارداد منعقده می‌بایست شرکت پلیمر پلاس بارثاوا موظف شود ضایعات پلاستیکی جمع‌آوری شده را صرفا به عنوان مواد اولیه در خط تولید کارخانه مورد استفاده قرار دهد».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانش آموزان استثنائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اجرای مرحله سوم پروژه‌های زودبازده در دستور کار شهرداری قرار گرفته و برای هر محله ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌ شده است. - اخبار استانها -

فاطمه سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد با بیان اینکه شورای ششم، شورای مردم‌محور بوده و سیاست‌های ابلاغی خود به شهرداری را هم بر اساس همین نگاه تدوین کرده است، گفت: یکی از جلوه‌های تحقق این رویکرد، تعریف پروژه‌های زودبازده بوده که طی دو سال گذشته اجرایی شده است.

وی افزود: خوشبختانه پیشرفت پروژه‌های زودبازده یک به 100 درصد رسیده و میانگین پیشرفت پروژه‌های زودبازده 2 هم حدود 70 تا 80 درصد برآورد شده که گام موثری در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهرداری در محلات حاشیه شهر و هدف بازآفرینی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه اجرای پروژه‌های زودبازده یک و دو رضایتمندی عمومی خوبی را در سطح جامعه ایجاد کرده است، افزود: براساس همین اهمیت، وارد مرحله سوم پروژه‌های زودبازده در سال 1403 می‌شویم.

سلیمی تصریح کرد: امسال برای هر محله هدف، 15 میلیارد تومان و در سرجمع 1200 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌ایم که همچون گذشته، با نظر و خواست ساکنان و شوراهای اجتماعی محلات هزینه خواهد شد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های پروژه‌های زودبازده 3، پیش‌بینی امکان تعریف و اجرای پروژه‌های کلان‌تر با تجمیع اعتبار مصوب است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • ◄ لیست پروژه های حمل ونقلی که در سال 1403 بودجه گرفتند+جدول
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان