Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:06:16 GMT

صادرات 776 میلیون دلار کالا از خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۳۴۰۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی 6 ماه نخست سال جاری ۷۷۶ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از گمرگات این استان به سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مس‌فروش روز شنبه در بازدید از طرح‌های صنعتی شهرستان سبزوار  عنوان کرد: طی نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۷۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۷۷۶ میلیون دلار از گمرکات مرزی خراسان رضوی به خارج از کشور صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صادرات کالا از گمرکات استان نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته به لحاظ وزنی ۳۰ درصد بیشتر و از نظر ارزش ۳۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:عمده کالاهای صادراتی امسال زعفران، سایر روغن‌های سبک و فرآوردها به جز بنزین و  روغن‌های قیری بوده که به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و ازبکستان صادر شده است.

مس‌فروش همچنین بیان کرد: طی 6 ماه نخست سال جاری 20 پروانه بهره‌برداری معدن با سرمایه‌گذاری 177 میلیارد ریال در خراسان رضوی صادر شده که برای 168 نفر در این بخش شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در ارتباط با بخش خبری امروز سیما گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳ میلیارد دلار ارز برای کالا‌های اساسی، خدمات، تجهیزات صنعتی و سایر موارد تامین ارز از سوی بانک مرکزی شد.
وی گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز شد.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مورد تامین ارز در بخش حمل و نقل و خودرو در سامانه نیما ۳۹۸ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۱۶۵ میلیون دلار تامین ارز شد.

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری