Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@14:46:07 GMT

۲۲ هزار پلاک ناایمن در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۳۶۷۰

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: در شهر تهران دو میلیون پلاک ساختمانی داریم که ۲۲ هزار پلاک و پارسل ناایمن بین آن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا صدر اعظم نوری، در نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران گفت: تشکر می‌کنم از همه کسانی که به فکر وقوع زلزله و مشکلات بعد از آن برای شهر تهران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا سطح مخاطرات و ضریب ریسک بعد از وقوع حوادث کاهش پیدا کند. تا زندگی مردم شهر تهران دستخوش مشکلات نشود.

نوری گفت: بحث ایمنی بحث جدی بوده و باید در شهر تهران به آن توجه ویژه شود، زیرا با بررسی‌های انجام شده مشخص است که تقریبا دو میلیون پلاک ساختمانی داریم که ۲۲ هزار پلاک و پارسل ناایمن بین آن‌ها وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در هر کدام از این پلاک‌ها چندین واحد ساختمانی می‌تواند وجود داشته باشد و در بین این‌ها حتی واحد‌های درمانی و آموزشی و تجاری وجود دارد.

وی افزود: آقای نجار گفت: شهر تهران کن فیکون نمی‌شود، اما حتما ایشان هم قبول دارند که شهر تاثیر بسیار زیادی از آن حادثه خواهد دید.

نوری ادامه داد: وقتی در تهران پنج هزار متر پروانه ساختمانی گرفته می‌شود، اما ۳۰ هزار متر بارگذاری می‌شود این یعنی وقوع حادثه و این یعنی سودجویی از سوی عده‌ای.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز متاسفانه از متریال با کیفیت استفاده نمی‌شود و توجهی به کیفیت ساخت و ساز نداریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در منطقه ۲۲ شاهد آن هستیم که علیرغم آنکه تلاش کردیم این منطقه براساس طرح تفصیلی شهر تهران ساخته شود، اما اینگونه نبوده و شاهد وقوع حوادث متعدد در این منطقه هستیم.

نوری گفت: این موضوع به دلیل نگاه سودجویانه‌ای بوده است که به مسکن و ساخت و ساز داشته‌ایم و این منطقه از شهر تهران را دچار مشکل کرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز در تهران ۱۰ چالش اصلی برای شهر تهران در نظر گرفته شده است که محیط زیست و زلزله دو تای از این چالش‌ها هستند.

وی ادامه داد: تهران را هفت گسل بزرگ در بر گرفته است که اگر توجه ویژه به موضوع ساخت و ساز‌ها نشود این گسل‌ها بعد از فعال شدن می‌تواند برای ما شرایط بدی را فراهم کند.

نوری گفت: در سال‌های اخیر متاسفانه براساس یک اشتباه ساخت و ساز‌ها و بارگذاری‌های انجام شده در مناطقی که روی گسل قرار دارد بیشتر از گذشته بوده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوع تاب آوری شهر تهران در شورای شهر تهران مطرح شده و برای آن برنامه ریزی‌هایی هم صورت گرفته و تلاش می‌شود تا با اختصاص بودجه لازم این مهم محقق شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده تابناک پایتخت مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی به کجا رسید؟

شادی مالکی، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی درباره زمان پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی، اظهار کرد: خودرو‌های برقی دو شرکت کرمان موتور و آرین پلاک ملی را گرفتند و منتظر دریافت پلاک تاکسی هستند. به طوری که پلاک گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک است که به پلیس راهور ارسال شود تا پلاک تاکسی این خودرو‌ها داده شود.

به گزارش شهر، وی با بیان اینکه طبق گفته شورای عالی ترافیک ظرف دو هفته آینده وضعیت پلاک گذاری تاکسی‌های برقی تعیین تکلیف می‌شود، گفت: رنگ تاکسی‌های برقی طبق مصوبه شورای عالی ترافیک آبی فیروزه‌ای است و باتوجه به اینکه پروژه برقی سازی جدید است و خودرو‌هایی که در گام‌های اول وارد کشور شدند مشکی و سفید هستند؛ مقرر شد تا این خودرو‌ها از طریق نصب برچسب‌های آبی فیروزه‌ای اجازه تردد در شهر را بگیرند.

مالکی با بیان اینکه ثبت سفارش‌های بعدی به رنگ آبی فیروزه‌ای خواهد بود، خاطرنشان کرد: فراخوان خودرو‌های برقی تا پایان هفته جاری منتشر می‌شود و وارد مرحله واگذاری به رانندگان خواهیم شد. در این فرایند تسهیلاتی را شهرداری تهران و تسهیلاتی را خودروساز ارائه می‌کند که امیدواریم که با استقبال رانندگان مواجه شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی درباره خدمات پس از فروش خودرو‌های برقی هم عنوان کرد: تمام خودروساز‌های داخلی که اقدام به واردات این خودرو‌ها کرده اند خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهند. به طوری که کرمان موتور تعمیرگاه خدمات پس از فروشش را در هفته آینده راه اندازی و افتتاح خواهد کرد. باتوجه به اینکه این خودرو‌ها در گام‌های بعدی توسط این شرکت‌ها داخلی سازی می‌شوند، هر شرکت موظف به خدمات پس از فروش خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع تعهدات وزارت کشور برای ورود ون‌های تازه نفس به سیستم حمل و نقل عمومی گفت: وزارت کشور از محل ۶۴۰ ونی که قرار بود به ما تحویل بدهد، ۱۹۲ ون را تحویل داده که ۴۰ ون پلاک گذاری نشده است. علت تاخیر وزارت کشور این است که این نهاد در انتظار الحاقیه‌ای است که با ایران خودرو بسته شود و به دنبال آن به بقیه تعهدات خود عمل کند که شهرداری به طور مستمر پیگیر موضوع است.

دیگر خبرها

  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی به کجا رسید؟
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی تهران به کجا رسید؟ | توضیحات سرپرست تاکسیرانی درباره آخرین وضعیت تاکسی
  • انتقاد از عدم ورود تاکسی‌های برقی به پایتخت
  • پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت تهران/شاخص سرانه سلامت پایتخت نسبت به برخی استان‌هامناسب نیست