Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در نشست مشترک اسلامی وزیر راه و شهرسازی با محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و شهردار کرمان، لزوم بازنگری طرح جامع شهر کرمان و بافت تاریخی با توجه به گذشت ۱۰ سال از تصویب آن مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست پس از تبادل نظر و اظهار نظر اعضا، تاکید شد که اعتبار لازم در این خصوص اختصاص یابد و این کار به شکلی برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این نشست اختصاص اعتبار برای بازسازی مسیر‌های شهری که به دلیل  نبود کمربندی مورد استفاده حمل و نقل بین شهری قرار می گیرد مطرح شد.

عالم زاده، شهردار کرمان در این نشست درخواست کرد که اعتبار لازم به مرکز شهرکرمان داده شود گفت: مرکز شهر کرمان به دلایل مختلف پهنه بزرگ شهری را دارد که هزینه اداره آن بالاست و نبود کمربندی لازم موجب شده بخش زیادی از ترافیک بین شهری در معابر شهری صورت گیرد که باعث تخریب آسفالت می‌شود.

این درخواست با موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و اسلامی گفت: اعتبار برای بازسازی معابر شهری گذاشته می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست پورابراهیمی با گلایه از تاخیر در اجرای بازسازی مسیر ریلی کرمان یزد گفت: با وجود پیگیری‌ها و قول مساعد وزیر سابق تا الان کار مشخص عملیاتی صورت نگرفته و تنها اقدامات موردی و مقطعی بوده است که موجب نارضایتی مسافران این خط ریلی و اصلی مسیر کرمان تهران شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: جلسات مستمری با راه آهن برگزار کردیم و توافق‌هایی انجام شده که بخشی شامل حذف نقاط بحرانی در کویر است که سرعت حرکت قطار را کاهش می دهد.

پورابراهیمی درخواست کرد: که مدیرعامل راه آهن به کرمان سفر کند و از نزدیک بازدیدی از خط ریلی این مسیر داشته باشد که مورد موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

اسلامی بیان کرد: بازسازی خط ریلی کرمان تا یزد با تاکید ویژه در وزارتخانه در دستور کار است، بخشی از بازسازی خطوط شروع شده و تمرکز بر این است که این امر عملیاتی شود و شاهد افزایش کیفیت خط ریلی و قطار‌های مسافربری این مسیر باشیم.

در ادامه نشست مشترک پورابراهیمی با وزیر راه و شهرسازی، بحث لزوم فعال شدن شرکت سرمایه گذاری مسکن استان کرمان مطرح شد و پورابراهیمی با انتقاد از روند اتخاذ شده در این مرکز مبنی بر ادغام شرکت‌های کرمان و استان‌های دیگر بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیادی که در استان کرمان وجود دارد و نیاز‌های گسترده‌ای که در این حوزه وجود دارد، لازم است مسئله جدا شدن و استقلال شرکت ساختمانی مسکن کرمان برای پیگیری امور محوله و پاسخگویی به نیاز‌های بخش مسکن در شهر کرمان عملیاتی شود.

او ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های اخیر این شرکت با ادغام چند استان با محوریت شیراز، کل امکانات خود را به جا‌های دیگر برده و خدماتی به استان کرمان نداده و بعضا شاهد فروش زمین و انتقال منابع به استان‌های دیگر هستیم که به هیچ عنوان این وضعیت قابل قبول نیست.

پورابراهیمی افزود: با توجه به تصمیمات اخیر وزارت راه و شهرسازی و تاکیدات وزیر مبنی بر لزوم ایجاد نهضت ساختمان سازی در کشور، لزوم ایجاد پاسخگویی به نیاز‌های جوانان شهر و استان کرمان از طریق شرکت مذکور ضروری است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که سریعا نسبت به تفکیک شخصیت حقوقی مستقل برای استان کرمان از طریق ایجاد شرکت انجام شود.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم با برقراری ارتباط تلفنی با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ساختمان مسکن انتقادات نماینده کرمان را وارد دانست و گفت: با توجه به گستردگی و نیاز استان کرمان به ساختمان و مسکن سریعتر نسبت به تفکیک شرکت اقدام گردد تا موضوعات مربوط به واگذاری زمین هم در استان پیگیری شود.

پورابراهیمی نیز با تقدیر از وزیر راه و شهرسازی برای ایجاد شخصیت مستقل شرکت سرمایه گذاری ساختمان مسکن استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان با هماهنگی مدیران استانی تمام تلاشمان را می‌کنیم که موضوع بخش زمین برای کرمان عملیاتی شود و اجازه نمی‌دهیم یک ریال از منابع به استان‌های دیگر منتقل شود و در استان برای ایجاد و احداث واحد‌های مسکونی برای جوانان اقدامات لازم صورت گیرد.

او با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در سال‌های اخیر به واسطه  ایجاد نکردن و احداث واحد‌های جدید مسکن گفت: با حضور وزیر پرتلاش راه و شهرسازی، شاهد تحولات خوبی در این بخش هستیم و امیدواریم استان کرمان هم بتواند از این ظرفیت تحولی نهایت استفاده را ببرد و بتوانیم در نیمه دوم امسال و سال آینده ۲۰ تا ۳۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز جوانان در شهر کرمان با استفاده از ظرفیت‌های بانک مسکن و بخش‌های مختلف عملیاتی و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ی

بازنگری طرح جامع شهر کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عملیات آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف کشور از جمله بوشهر  آغاز شده است و بیش از ۲ هزار هکتار معادل بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تا به امروز عملیات اجرایی کلید خورده است.

معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با بیان اینکه دسترسی به مسکن مسئله‌ای مهم و اساسی برای مردم است، تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد