Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامروز امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل اجساد ارجاعی به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در ۶ ماه نخست امسال ۳۳۰ مورد بوده که از این تعداد ۲۱ نفر مرد و ۶ نفر زن بر اثر سو مصرف مواد مخدر جان باختند.

وی بیان کرد: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شمار متوفیان ناشی از سو مصرف مواد مخدر در این استان، ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی تصریح کرد: آمار تلفات ناشی از سو مصرف مواد مخدر در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ نفر (۱۱ مرد و یک زن) ثبت شده است.

وی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از بلاهای خانمانسوز عنوان کرد و گفت: فوت ناشی از سو مصرف مواد مخدر در این استان روند نگران کننده ای داشته است.

 امسال سه تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته است.

افزون بر ۱۲ هزار نفر معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند و آمار ها نشان می دهند که کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ضریب گرایش به مواد مخدر و یا شیوع آن در کشور از استان‌های پاک است.

در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.
چهار هزار و ۷۱ کیلو گرم این مواد مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۴۶ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شدند.
سال ۹۷ پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده‌های ارتباطی استان و عملیات‌های مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.
یک هزار و ۷۰۰ نفر توزیع کننده، تهیه کننده، مصرف کننده و قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته دستگیر شدند و همچنین با هماهنگی دستگاه قضائی در این راستا ۳۱۰ دستگاه انواع خودرو توقیف شدند.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد مواد مخدر یاسوج سازمان پزشکی قانونی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در بارش های اخیر در تنگ رواق ۷ میلیمتر، علی کرمی دمچنار ۶،چیتاب ۶، کریک ۵، دشت بز ۴، مارگون ۳، سی سخت ۲.۶
 فرودگاه یاسوج یک میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی