Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،رسول ظفرمند بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به " هفته سلامت " اشاره کرد و اظهار داشت:پوشش بیمه اجباری سلامت برای آحاد مردم از هفته بیمه سلامت آغاز می شود.

وی افزود:افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می ‌توانند از اول آبان ماه با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت:از سال 94 پوشش همگانی افراد فاقد دفترچه بیمه در دستور کار این سازمان قرار گرفت و سازمان بیمه سلامت توانست 10 میلیون بیمه شده جدید را بصورت رایگان زیر چتر حمایتی خود قرار دهد .

وی افزود: هم اکنون در مازندران 300 هزار نفر تحت پوشس صندوق بیمه همگانی قرار دارند و بدون پرداخت حق بیمه بصورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

ظفرمند به " نسخه نویسی الکترونیک " اشاره کرد و گفت: از مزایای اجرای این طرح می توان به جلوگیری از مصرف کاغذ ،سوء استفاده از نسخ کاغذی،کنترل رفتار بیمه شدگان و به دست آمدن آمار و اطلاعات جهت برنامه ریزی و شفاف سازی است.

وی با اعلام اینکه نسخه نویسی الکترونیک و ارجاع بطور همزمان در بیمارستان بابلسر و برخی دیگر از درمانگاه های استان در حال اجرا است، گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در شهرهای زیر 20 هزار نفر با همکاری 70 پزشک استان اجرایی شده است.

ظفرمند ادامه داد: مراجعه به پزشکان، تشخیص ،تجویز دارو  و نسخه پیچی داروخانه ها در قالب پرونده الکترونیک سلامت مورد رصد و پایش قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: صد در صد بیمارستان های دولتی و 70 درصد اسناد بیمارستان های خصوصی استان بصورت الکترونیکی ارسال می شود و انتظار می رود مابقی بیمارستان های خصوصی از این طرح بهره گیری کنند.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه بیمه سلامت استان مازندران رتبه اول در ارسال ،پذیرش و الکترونیکی کردن اسناد رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است ،افزود: سالانه 700 میلیارد تومان برای بیمه سلامت استان هزینه می شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران بیمارستان پوشش دارو سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت تا ۲۴ ساعت آینده



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه حاجی علی عسگری، رئیس مرکز فناوری اطلاعات امنیت و هوشمندسازی بیمه سلامت با اشاره به افزایش صدور نسخه الکترونیک در بستر سامانه نسخه در سال‌های اخیر گفت: این سامانه در سال ۹۸ روزانه ۳ هزار نسخه را ثبت میکرد، اما با اجرای فرایند‌های نسخه الکترونیک روزانه ۴۰۰ هزار نسخه ثبت میشود که با نرخ رشد بیش از ۱۳۰ برابر مواجه بوده است.   وی ادامه داد: در روز‌های اخیر به دلیل به روزرسانی زیرساخت‌ها و ارتقای نرم افزاری با اختلالاتی مواجه شدند و با هدف بهبود سطح امنیتی و بهبود فرایند‌ها تا ۷۲ ساعت آینده بازه مشخص شده است تا این مشکل بر طرف شود.   عسگری با بیان اینکه مجموعه به روزرسانی سامانه باید در زمان اوج ثبت نسخه مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: سرعت پاسخگویی به زودی افزایش می‌یابد و در حالت حاضر سیستم در حالت تعادل خود قرار دارد.   در پایان رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه سلامت قول داد تا ۲۴ ساعت آینده بیش از ۹۰ درصد از مشکل این سامانه رفع میشود و اختلال پیش آمده از روز گذشته برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر
  • علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است
  • واکنش بیمه سلامت به اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • (ویدئو) علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت چه بود؟
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد
  • بیمه سلامت: علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بروزرسانی است
  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک