Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:06:19 GMT

بارش برف در ارتفاعات سمنان پیش‌بینی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۳۸۳۹

بارش برف در ارتفاعات سمنان پیش‌بینی شد

ایرج مصطفوی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، با تداوم فعالیت امواج ناپایدار در سمنان در ۷۲ ساعت آینده در استان با شدت بیشتر در نواحی شمالی و ارتفاعات بارش باران و رگبار و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: دمای هوای استان سمنان بین چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد کاهش نسبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۱۶ و بیشینه دمای آن ۲۶ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: نردین با کمینه ۲ درجه سانتیگراد سردترین و آرادان با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش در این مدت مربوط به بسطام با ۲ و نیم میلی‌متر بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شاهرود با ۴۳ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی سمنان بارش باران کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

مهدی کریمی کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش  ۲ تا ۳ درجه دمای‌هوا در استان، گفت: میزان بارندگی‌ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱ تا ۴ میلی‌متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با ۴ میلی‌متر بود و این روند تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه‌ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی‌ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

وی با اشاره به دمای‌هوای استان در ۲۴ ساعت‌گذشته، اضافه کرد: شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت ۹ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد داشت و شهرستان پلدشت به عنوان گرم‌ترین شهر دمای مثبت ۲۹ درجه را داشت، خنک‌ترین شهر استان هم تکاب با دمای مثبت ۴ درجه سانتی‌گراد بود.

کریمی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها نیز برای ۲ روز اتی پیش‌بینی و در هشدار صادره توصیه‌های لازم ارائه شده، افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در این ایام از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه همه مناطق استان است، گفت: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و تردد‌های شهری و جاده‌ای نیز لازم است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه لازم است کشاورزان نیز به توصیه‌های کارشناسان این بخش توجه کنند، در ادامه گفت: انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف نیز از جمله توصیه‌های داده شده برای این روزها است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد