Web Analytics Made Easy - Statcounter

استنشاق گاز منتشر شده از قرص برنج در منزل یک خانواده‌ی دشتستانی، موجب بروز مسمومیت شدید، مرگ یک تن و بستری شدن سایر اعضای خانواده در بیمارستان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به جزئیات این خبر عنوان کرد: خانواده مذکور ابتدا به مرکز خدمات جامع سلامت شهر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان مراجعه کرده و مورد معاینه و معالجه اولیه قرار گرفتند و بعد از بازگشت به منزل یک نوبت به مطب شخصی مراجعه نمودند که با همان تشخیص به منزل مراجعت کردند و سپس به علت وخامت حالشان به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مجید حسینی افزود: متاسفانه این خانواده در اثر استنشاق بخارات قرص برنج مسموم شده بودند که پس از گرفتن آزمایش و پرس و جو از خانواده بیمار، این مسمومیت مسجل شد. همچنین در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از منزل این خانواده، وجود خشاب های قرص برنج مشاهده و تایید شد.

وی ضمن تسلیت به این خانواده و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای سایر مصدومان این واقعه بیان کرد: متاسفانه دختر جوان -۱۷ ساله- این خانواده بر اثر شدت مسمومیت جان باخته و دختر دیگر نیز هم اکنون با وضعیت بحرانی در بخش ICU بستری است.

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: مادر و دو پسر خانواده در بخش داخلی بیمارستان شهید گنجی شهر برازجان بستری بوده و شرایط نسبتا متعادلی دارند.

حسینی اضافه کرد: خوشبختانه پدر این خانواده دچار مسمومیت نشده و علت دقیق این حادثه نیز در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: انتشار گاز در یک برج مسکونی چیتگر نجات جان یک خانواده تبریزی توسط اورژانس ۱۱۵ آستارا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنج بیمارستان خانواده گاز مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا

یک برنامه هوش مصنوعی جدید قادر است نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا، یک استارت‌آپ برآمده از دل دانشگاه کمبریج موسوم به هارت‌فلت تکنولوژیز(Heartfelt Technologies) یک برنامه هوش مصنوعی نظارتی را معرفی کرده است که بیماران قلبی مرخص شده از بیمارستان را از نظر علائم نارسایی قلبی تحت نظر می‌گیرد.

این برنامه از یک دوربین سه‌بعدی فروسرخ برای اسکن خودکار پای برهنه به منظور تشخیص «ورم پیرامونی» استفاده می‌کند که یک علامت بالقوه از وجود نارسایی قلبی است که حدود دو هفته قبل از بستری مجدد در بیمارستان قابل تشخیص است.

بیماران پس از یک دوره نارسایی قلبی، اغلب از بیمارستان مرخص می‌شوند و به آنها دستور داده می‌شود تا علائمی مختلف به‌ویژه وزن خود را هر روز پس از بازگشت به خانه کنترل و گزارش کنند. با این حال، بسیاری به این تذکر پایبند نمی‌مانند که منجر به بستری مجدد می‌شود؛ چیزی که با نظارت مداوم‌ می‌شود از آن جلوگیری کرد.

جلوگیری از ۷۵ درصد از بستری شدن‌های مجدد در بیمارستان

به گفته این استارت‌آپ، رویکرد آنها کاهش بستری شدن در بیمارستان با فراهم کردن یک بازه زمانی کافی برای تجویز دارو است که به طور بالقوه از پذیرش مجدد تا ۷۵ درصد جلوگیری می‌کند.

این دستگاه را می‌توان به راحتی در خانه بیمار نصب کرد تا هر زمان که بیمار از کنار آن رد می‌شود، حجم پای بیمار در طول زمان ردیابی شود.

از آنجایی که ورم پا یکی از علائم اصلی مرتبط با شروع یک دوره نارسایی قلبی است، یکی از شاخص‌های کلیدی سلامت قلب محسوب می‌شود.

سپس این دستگاه، داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل به فضای ابری منتقل می‌کند و تغییرات قابل توجه در حجم پا را مشخص می‌کند. بنابراین مراقبان و متخصصان پزشکی را برای مداخله آماده می‌کند.

به گفته این استارت‌آپ، اغلب اوقات این مداخله فقط شامل اطمینان از تجویز و مصرف داروهای صحیح است.

نسل جدید دستگاه‌های نظارت بر پا

به گفته دکتر شامومس هاشیر، مدیرعامل این استارت‌آپ، این دستگاه به نسل سوم خود تکامل یافته است و از نسخه‌های اولیه از دوربین‌های Raspberry Pi روی یک میله آلومینیومی استفاده می‌کند.

هاشیر می‌گوید در حالی که به دلیل مشکلات حساسیت، یک بدبینی اولیه نسبت به قابلیت‌های داده‌های سه‌بعدی دوربین ما که از کنسول «ایکس‌باکس وان» الهام گرفته، وجود داشت، تیم ما این دستگاه را از طریق پیشرفت‌های نرم افزاری، تنظیمات سخت افزاری و ریاضیات نوآورانه تغییر داد.

ما ثابت کردیم که می‌توان از یک معیار نوری برای تشخیص تغییرات مرتبط بالینی در پاها برای تشخیص نارسایی قلبی استفاده کرد. بنابراین ما دستگاهی ساختیم که برای استقرار در خانه مناسب است.

هاشیر علاوه بر این بر اهمیت حفظ حریم خصوصی در اجرای این فناوری و تضمین حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران در حین ارائه بینش‌های مرتبط بالینی تاکید کرد.

به گفته وی، در حالی که تمرکز اصلی بر نظارت بر نارسایی قلبی است، این فناوری دارای پتانسیل برای کاربردهای گسترده‌تر از جمله رسیدگی به بارداری‌های پرخطر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • نیروی متخصص کافی در بیمارستان دیلم به‌کارگیری شود
  • دختر جوان قربانی آدم‌ربایی ساختگی | نقشه خواستگار فریبکار برای دختر پولدار
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا
  • (عکس) مهدی تارتار در بیمارستان بستری شد
  • اولین کلیه خوک در انسان: آیا این آینده پیوند عضو است؟
  • ۶ نهاوندی با مصرف قارچ سمّی مسموم شدند
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند