Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظفرمند بابیان اینکه از ابتدای آبان ماه با برگزاری آزمون وسع، سعی در برقراری عدالت در حوزه سلامت داریم، گفت: برای اجرای درست و به‌موقع بیمه اجباری همه افراد جامعه نیازمند کمک رسانه‌ها برای مشارکت همگانی مردم در این طرح هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «رسول ظفرمند» امروز (29 مهرماه) در نشست خبری ویژه پاسداشت هفته بیمه سلامت که به میزبانی اداره بیمه سلامت شهرستان میاندرود برگزار شد، عمده‌ترین مسئولین بیمه سلامت را نظارت برخرید خدمات سلامت دانست و اظهار کرد: سالانه بیش از 6 میلیون بار مراجعه‌کننده برای دریافت نزدیک به دو هزار و 400 خدمات بیمه‌ای به دفاتر مرتبط با بیمه سلامت مراجعه می‌کنند که با نظارت می‌توانند کمک‌حال مراجعه‌کنندگان در دریافت به‌موقع و کم‌هزینه خدمات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با اشاره به اینکه ارائه این حجم خدمات بیمه‌ای نیازمند ارتقای روش‌ها از سیستم سنتی به نوین است، افزود: مطابق برنامه پنجم و ششم توسعه موظف به خرید و عرضه خدمات بیمه‌ای با استفاده از ابزار الکترونیکی هستیم.

 

وی بابیان اینکه از سال گذشته چهار پروژه الکترونیک در استان کلید خورده است، ادامه داد: در فصل استحقاق سنجی که در بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، درمانگاه‌ها و مراکز دولتی اجرا شد بخش اعظمی از جمعیت استان که چند بیمه‌ای بودند تعیین تکلیف شدند.

 

 ظفرمند با اشاره به اینکه رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای و استفاده بهینه از منابع سلامت از مزایای مهم استقرار سامانه استحقاق سنجی است، گفت: ماهیانه بین 30-50 هزار هم‌پوشانی بیمه‌ای در استان اصلاح می‌شود.

 

وی بابیان اینکه نسخه‌پیچی الکترونیک از مهرماه سال جاری آغازشده است، اذعان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت این پروژه در حال اجراست.

 

ظفرمند به مشارکت 70 پزشک استان مازندران در بحث نسخه‌نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: تمامی این پزشکان ظرف یک هفته تا 10 روز حق‌الزحمه خود را دریافت کردند.

 

 وی بابیان اینکه در بحث ارجاع الکترونیک با تأیید نهایی وزارت بهداشت و تعیین نرم‌افزار منتخب، این پروژه در بابلسر و تعدادی از درمانگاه‌ها در حال اجرا است، خاطرنشان شد: با اجرای این مهم در آینده‌ای نزدیک بیماران می‌توانند از اطلاعات پزشکی خود از طریق سیستم مطلع شوند.

 

ظفرمند بابیان اینکه در ارسال و رسیدگی الکترونیکی اسناد بیمارستانی استان اول کشور هستیم، افزود: خوشبختانه به همت دانشگاه‌های علوم پزشکی 100 درصد اسناد بیمارستان‌های دولتی و 70 درصد اسناد بیمارستان‌های خصوصی در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور به‌صورت الکترونیکی ارسال و رسیدگی شده و هزینه‌ها قابل پرداخت است.

 

وی اظهار کرد: برخی از هم استانی‌های شریف برای طرح استحقاق سنجی با مشکل مواجه‌اند و تلاش داریم مشکلات هم‌پوشانی به حداقل برسد.

 

ظفرمند بابیان اینکه از ابتدای آبان ماه سال جاری با برگزاری آزمون وسع، سعی در برقراری عدالت در حوزه سلامت داریم، گفت: برای اجرای درست و به‌موقع بیمه اجباری همه افراد جامعه نیازمند کمک رسانه‌ها برای مشارکت همگانی مردم در این طرح هستیم.

 

وی بابیان اینکه مطابق قانون همه افراد جامعه باید تحت پوشش بیمه باشند، تصریح کرد: همه افراد فاقد بیمه باید برای تعیین تکلیف و برخورداری از بیمه اقدام کنند و اگر افراد ازنظر منابع درآمدی و مالی زیر ۴۰ درصد حداقل حقوق قانون کار درآمد داشته باشد، 100 درصد حق بیمه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

 

ظفرمند افزود: همچنین افرادی که بین ۴۰ - ۱۰۰ درصد حداقل حقوق اداره کار درآمد داشته باشند، ۵۰ درصد حق بیمه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

 

 وی یادآور شد: مهلت مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران جهت تعیین تکلیف بیمه برای اشخاص مختلف جامعه، 6 ماه اطلاع‌رسانی شده است.

 

ظفرمند بابیان اینکه میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه بر اساس نتایج ارزیابی وسع مشخص می‌شود، افزود: چنانچه نتایج این ارزیابی نشان داد که افراد توانایی مالی مناسبی دارند، بایستی در تأمین بخشی از حق بیمه  مشارکت ‌کنند.

 

وی بابیان اینکه حدود یک هزار و 500 نفر از مازندرانی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: سالانه 700 میلیارد تومان برای ارائه خدمات سلامت در این استان هزینه می‌شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران به دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئول سازمان بسیج رسانه استان اشاره کرد و افزود: تلاش داریم خبرنگاران فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

 

وی در خاتمه این نشست ضمن تحسین اقدامات ارزشمند اداره بیمه سلامت میاندرود، اظهار کرد: میاندرود شهرستان زیر 20 هزار نفر جمعیت است و بیمه‌شدگان این شهرستان مطابق قانون جزء بیمه‌شدگان روستایی محسوب می‌شوند و مبلغ 130 هزار تومان به ازای هر روستایی برای خدمات سطح یک آنها هزینه می‌شود.

 

به گزارش شبستان، سوم تا نهم آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام هفته بیمه سلامت مزین شده است.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند مسجد هفته بیمه سلامت هم پوشانی بیمه ای نسخه نویسی الکترونیکی مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران طرح آزمون وسع بیمه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک


دکتر محمد غلام نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در موسسات طرف قرارداد، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، داروخانه و خصوصا در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلا به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.
دکتر محمد غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روز‌های آینده برطرف شود.
وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصا از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلا تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سماناه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را سوال و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر