Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین تصمیمات درباره آذرآب و هپکو از زبان را تشریح کرد و گفت: آذرآب و هپکو درگیر واگذاری و مالکیت‌های مکرر و اشتباه هستند. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد شریعتمداری دقایقی پیش در حاشیه سفر به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ براساس مجوزی که از مقام معظم رهبری دریافت شد و مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت در یک برنامه ایجاد اشتغال به صورت ویژه برای روستاییان و بخش‌های زیر 10 هزار نفر اقدام مطلوبی را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس این برنامه یک و نیم میلیارد دلار با تبدیل به ارز نیمایی و ارز 4 هزار و 200 تومانی در اختیار کارآفرینان در سطوح مختلف بخش‌های زیر 10 هزار نفر و روستاییان قرار گرفت که به دنبال احرای این طرح در جلسه اقتصادمقاومتی امروز گزارش عملکردی از استان مرکزی ارائه داده شد که بسیار ارزشمند و مطلوب بود که در مجموع بیش از 70 درصد از اعتبارات اختصاص یافته به استان مرکزی در طرح های مختلف کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی جذب شده است و امیدواریم همواره این مسیر با قدرت پیش برود.

شریعتمداری بیان کرد: مقرر شد از محل منابع متمرکز نیز تامین کسری احتمالی تا تصویب مصوبه اصلاحیه جدید توسط مجلس شورای اسلامی منابعی در اختیار استان مرکزی قرار گیرد تا طرح های در نوبت نیز بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سفر امروز خود به استان مرکزی گفت: در سفر امروز از دو پروژه این طرح بازدید به عمل آمد که یکی از آنها به منظور فعالیت در حوزه تامین مواد غذایی مورد مصرف میگو و آبزیان تاسیس شده که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طرح دیگر مرکز تولید ماهیان قزل‌آلا بود که به افتتاح رسید.

استاندار مرکزی: دولت هیچ نقشی در معضلات آذرآب و هپکو نداردهپکو به سازمان خصوصی‌سازی بازگشت / واگن‌پارس به مپنا واگذار شد / فروش سهام آذرآب در بورسدنده‌عقب ماشین خصوصی‌سازی/ هپکو رسماً به دامان دولت بازگشت

وی عنوان کرد: این طرح ها که با منابع صندوق و با نرخ های مناسب در سطح کشور ایجاد شده اند در حال افتتاح هستند که مدت دریافت و بازپرداخت این تسهیلات به صندوق معادل 9 سال تعیین شده ‌که 3 سال دوره تنفس دارد و سپس دوره بازپرداخت آغاز می شود که این طرح در حوزه ایجاد اشتغال شرایط ویژه ای را به وجود اورده است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در منطقه مرکزی استان مرکزی و در نزدیکی شهر اراک با میزان آلایندگی بالایی مواجه بودیم که خوشبختانه به دنبال اقدامات به عمل امده و پیگیری های انجام شده میزان آلودگی هوای شهرستان های اراک و شازند به یک سوم آودگی گذشته کاهش یافته است که نشان می‌دهد صنایع گام مطلوبی در این عرصه برداشته‌اند که پتروشیمی یکی از این صنایع است که تلاش کرده در حوزه حفاظت از محیط زیست میزان آلایندگی خود را به حداقل برساند.

وی اضافه کرد: بخش های صنعتی گوناگون در این حوزه اقدامات مطلوبی را به انجام رسانده‌اند و امیدواریم این اقدامات همواره تداوم یابد تا به سطح آلایندگی شهری صفر برسیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکلات شرکت آذرآب گفت: شرکت آذر‌آب یکی از بهترین صنایع کشور و شرکت ارزشمندی است و با تمام افت و خیزی که این مجموعه در حوزه مالکیت داشته بیش از 450 میلیارد تومان پروژه در دست اجرا  و قریب به 600 میلیارد تومان پروژه درحال تنظیم دارد که این دو در مجموع یک هزار و 100 میلیارد تومان پروژه برای شرکت هستند که ذخیره مطلوبی است که بیان گر ایفای نقش شرکت در حوزه مهندسی کشور است.

وی عنوان کرد: این شرکت نباید در حوزه پرداخت دستمزد کارگرانش با مشکل مواجه شود و اتفاقاتی که در حوزه مالکیت این مجموعه رخ داده منجر به عقب افتادگی پرداختی‌های این مجموعه شده که به دنبال جلسه‌ای که با سهامدار این مجموعه داشته‌ایم مقرر شد معوقات مجموعه را منهای مطالبات مهرماه در اسرع وقت بپردازند، امیدواریم به دنبال پیگیری های انجام شده توسط مسئولان استانی مدیریت این مجموعه نیز با تثبیت مواجه شود و این شرکت راه رشد و تعالی را بیش از پیش بپیماید.

شریعتمداری عنوان کرد: علت اصلی و ساختاری بروز مشکلات در هپکو مسئله واگذاری و تغییر مالکیت‌های مکرر است و با تصمیماتی که اخیرا توسط دولت و با همکاری نمایندگان مجلس استان مرکزی گرفته شد مالکیت این حوزه به سازمان خصوصی سازی بازگردانده شد و این رویداد آرامشی را در کارخانه به ارمغان آورده و واگذاری‌های بعدی با اتکا بر صلاحیت انجام می شود و باتوجه به اینکه بخش استفاده از ماشین الات در کشور ما فعال هستند به پشتیبانی عملیاتی و نوسازی ناوگان ماشین الات مهم راهداری کشور احتیاج داریم که به این وسیله شرکت هپکو نیز بتواند سفارش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باتوجه به وظایف حفظ حقوق کارگران در قانون کار داریم این مسیر را به دقت پیگیری می کنیم تا همه مسئولان وظایف خود را در تحقق این اهداف به انجام برسانند.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی، تامین آب آشامیدنی پایدار بیش از ۱۳ هزار نفر در جاسک

عبدالحمید حمزه‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آب شیرین‌کن روستای کاشی کرتی لیردف در شهرستان جاسک با اعتبار۵۳۸ میلیارد ریال در مراحل نهایی است و در روزهای آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: این مجتمع آب شیرین‌کن با ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ مترمکعب برای تامین نیاز آبی بیش از ۱۳ هزار و ۶۲۱ نفر در یک شهر و ۲۳ روستای شرق جاسک هدف‌گذاری شده که می‌تواند به پایداری وضعیت آب این مناطق کمک کند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت : عملیات اجرایی این طرح تابستان سال گذشته با حضور استاندار هرمزگان کلنگ زنی شد و در کمتر از یک سال و پیش از فصل گرما به پایان رسید. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • مصوبه مزد ۱۴۰۳ کارگران تغییر کرد؟
  • حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی
  • رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • کارگران بخوانند/ رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • به زودی، تامین آب آشامیدنی پایدار بیش از ۱۳ هزار نفر در جاسک
  • پیشنهاد یک متخصص حوزه ترافیک؛ زمان پرداخت جریمه‌های رانندگی تغییر کند