Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: بررسی های هواشناسی بیانگر ناپایداری موقتی جوی و دریایی در این استان است که از بعد از ظهر دوشنبه 29 مهر آغاز می شود و تا سه شنبه 30 مهر ادامه خواهد داشت.
این ناپایداری ها به صورت رگبار های موقتی باران و رعد و برق، افزایش سرعت باد و احتمال تندباد لحظه ای ، خیزش گرد و خاک و متلاطم شدن دریا نمایان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متلاطم شدن موقتی دریا در جزایر غربی استان و محدوده تنگه هرمز با افزایش ابر و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد، وضعیت دریا در روزهای مذکور خواهد بود.
به همین منظور پیشنهاد می شود شناورها و فعالان حوزه دریایی تمهیدات لازم در این روز ها را در نظر گیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

به گزاش خبرآنلاین، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز جمعه برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گزارش تسنیم، فردا شنبه در اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی، دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی نقاط اصفهان، شمال و شرق فارس، یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و و وزش باد شدید روی می‌دهد. در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان بارش شدت خواهد داشت.

یکشنبه علاوه بر ادامه این وضعیت در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان به‌تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور ابرناکی رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

دوشنبه هفته آینده سامانه در کل نوار غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات کرمان فعال است.

سه‌شنبه از میزان ابرناکی و بارش در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین البرز و تهران کاسته شده و گستره ابرناکی و بارندگی در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور همچنین در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس است.

قابل ذکر است طی دو روز اخیر در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی کشور وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست. روز دوشنبه هفته آینده شمال خلیج‌فارس و سه‌شنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم پیش‌بینی می شود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۳۱: اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استانهای تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۱: کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان، ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه.

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۲: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات استانهای تهران، سمنان و مازندران.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۳: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات فارس.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896983

دیگر خبرها

  • وضعیت جوی و دریایی بوشهر آرام است/ افزایش نسبی دمای هوا از یکشنبه
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز (فیلم)
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان
  • سردار آزمون گزینه در دسترس رُمی‌ها