Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@21:04:19 GMT

ادعای الجبیر: حمله به آرامکو کار ایران بود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۴۰۱۵

ادعای الجبیر: حمله به آرامکو کار ایران بود

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان به طرح ادعا‌های واهی علیه ایران پرداخت.

وی مدعی دخالت ایران در حملات به آرامکو شد.

وزیر سعودی که در نشستی در انگلیس سخن می‌گفت، ادعا کرد: ایران به حاکمیت کشور‌ها و قانون بین المللی احترام نمی‌گذارد. سرزنش ایران از سوی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به خاطر حمله موضعی درست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طریق ادله و شواهدی که عربستان در اختیار دارد، ما قانع شده ایم که ایران در حمله به آرامکو دست دارد.

وی در ادامه مدعی شد: ایادی ایران در برخی از کشور‌های منطقه وجود دارد. هدف قرار دادن آرامکو از سوی ایران نمایانگر نیات خصمانه تهران در منطقه است. قانع شده ایم که موشک‌هایی که تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داده اند، ایرانی هستند. توافق هسته‌ای ایران دارای عیوبی است، زیرا شامل فعالیت موشک‌های بالستیکی و دخالت‌های ایران در منطقه نمی‌شود. ما بار‌ها گفته ایم که خواهان جنگ نیستیم، اما در برابر این حملات دست بسته نخواهیم ماند.   منبع:العربیه

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عربستان سعودی ایران آرامکو حمله به تاسیسات نفتی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای همسر الکسی ناوالنی در مورد پوتین

همسر الکسی ناوالنی در اظهاراتی مدعی شد که احتمال استفاده پوتین از تسلیحات اتمی غیرممکن نیست.

به گزارش مشرق، یولیا ناوالنایا، همسر الکسی ناوالنی، منتقد سیاسی دولت ولادیمیر پوتین، در اظهاراتی نسبت به غیرقابل پیش‌بینی بودن پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده و عنوان کرد احتمال استفاده او از تسلیحات اتمی در زمان خاصی اصلا بعید نیست.

به گزارش خبرگزاری دی‌پی‌ای آلمان، همسر ناوالنی در سخنانی عنوان کرد: ما نمی‌دانیم که باید از او چه انتظاراتی داشته باشیم. احتمال اینکه او چنین اقدامی انجام دهد، وجود دارد.

وی سوال مطرح شده در باب احتمال حمله هسته‌ای پوتین را با سوال مربوط به احتمال حمله روسیه به اوکراین مقیسه کرد و گفت: با توجه به روابط قوی میان دو کشور، انتظار آنکه پوتین به اوکراین حمله کند، وجود نداشت اما او این کار را انجام داد. هیچ‌کس نمی‌داند که پوتین قرار است در آینده چه کاری انجام دهد.

ناوالنیا عنوان کرد که نمی‌داند پوتین در قبال اوکراین استراتژی خاص و قوی را مد نظر دارد یا خیر. الکسی ناوالنی، همسر او نیز به عنوان یکی از منتقدان سیاسی دولت پوتین بود که سال گذشته زمانی که دوران حبس خود را سپری می‌کرد در یکی از زندان‌های سیبری درگذشت.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • ادعای همسر الکسی ناوالنی در مورد پوتین