Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:57:35 GMT

طرح‌های نوآورانه نیاز به تسهیلات بانکی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۴۰۲۰

طرح‌های نوآورانه نیاز به تسهیلات بانکی ندارند

سورنا ستاری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری در اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان بیش از ۱۴۰ تا ۱۵۰ خدمت به این شرکت‌ها ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: این خدمات در حوزه تسهیل صادرات، پرداخت تسهیلات بانکی، اعمال معافیت‌های سربازی، معافیت‌های مالیاتی و بیمه به شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های نوآورانه ارائه می شود و در عمل یک زیست بوم جدید در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پرداخت ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان طی سال گذشته گفت: این تسهیلات غیر از مبالغی است که توسط صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان و طرح های نوآورانه پرداخت شده است.

ستاری افزود: طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان با تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی شکل نمی‌گیرند بلکه این سرمایه گذاری خطرپذیر است که باعث توسعه شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از ملاقات خود با تولیت آستان قدس رضوی در سفر به مشهد و توافقات صورت گرفته با این نهاد اظهار داشت: آستان قدس رضوی یکی از پایه های حرکت ما در راستای اقتصاد دانش بنیان در خراسان رضوی است.

وی گفت: این حرکت فرصت مغتنمی را در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پیشبرد و فراهم کردن بستر نوآوری قرار داد.

معاون رییس جمهوری افزود: ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت دارند و مسئولان این استان نیز از شناخت بسیار مناسبی در زمینه اقتصاد دانش بنیان و طرحهای نوآورانه برخوردار هستند.

وی افتتاح کارخانه نوآوری شهرداری مشهد را یک نوآوری بزرگ برای همه شهرداران کشور دانست و اظهار داشت: این اقدام یک حرکت رو به جلو برای تبدیل مشهد به یک شهر هوشمند، نوآور و فناور است که بستر اشتغال را برای جوانان فراهم می‌کند.

وی گفت: اکوسیستم زیست بوم برای شرکت های دانش بنیان و طرحهای نوآورانه در خراسان رضوی ایجاد شده است و این مهم باعث تزریق سرمایه ها به این حوزه می شود، همان طور که دولت در پروژه کارخانه نوآوری هیچ هزینه ای نکرده و این مهم توسط شهرداری مشهد اجرایی شده تا بستر نوآوری در شهر را توسعه دهد.

ستاری با اشاره به تولیدات مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز افزود: در این مرکز سوغات بازار مشهد، بومی سازی می شود که یک حرکت رو به جلو در این حوزه است.

به گزارش ایرنا، مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی از سال ۱۳۹۳ با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را آغاز کرده است و ۲۹ شرکت فعال استارتاپی در آن مستقر است که در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال فروش محصول در حوزه سوغات، بازی و سرگرمی، انیمیشن و صنایع دستی داشته اند.

معاون رییس جمهوری عصر امروز در ادامه سفر یک روزه خود به مشهد از شرکت های دانش بنیان رای صنعت توس، سورن تک توس، داروسازی اکسیر گل سرخ، آزمایشگاه کنترل کیفی تستا، سیستم‌های الکترونیکی شایان کاوش باز مستقر در شهرک صنعتی توس دیدن کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ایرنا شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال از ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

وی در خصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 739575

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی