Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@05:43:20 GMT

بهره حقیقی منفی؛ اهرم رونق بورس ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۴۰۶۹

بهره حقیقی منفی؛ اهرم رونق بورس ایران

به گزارش اقتصادآنلاین، این نمودار نشان می‌دهد که در اکثر سال‌ها، سرمایه‌گذارانی که پول و سرمایه خود را در بانک‌ها انباشت می‌کردند، به دلیل نرخ تورم بالا، با کاهش ارزش دارایی‌های خود مواجه ‌شدند. این مسأله البته استثناهایی نیز داشته و به عنوان نمونه‌ای نه چندان دور، اگر دوره چهارساله ۹۳ تا ۹۶ را در نظر بگیریم، در این بازه زمانی نرخ سود سپرده‌های بانکی از میزان تورم سالیانه پیشی گرفته و سرمایه‌گذاران از سرمایه‌شان بهره حقیقی مثبت دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نمودار به وضوح نشان می‌دهد که انباشت سپرده در بانک‌ها راه مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت نیست و معضل تورم تا زمان پابرجابودنش، می‌تواند محرکی قوی و دائمی برای رونق بورس ایران باشد.

برای دریافت گزارش پیش‌بینی بازار سهام کلیک کنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام بورس بازار سهام بازار بورس اوراق بهادار تهران سرمایه گذاری بلندمدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شهریور ماه سال گذشته بود که ولی الله سیف رئیس کل پیشین بانک مرکزی طی صحبت هایی از صورت های مالی یک بانک گفت که گویا در آن دستکاری هایی صورت گرفته بود. او گفت: یک بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان سود نشان داده بود که با اعمال شرط گزارش حسابرسی تبدیل به ۲۰ هزار میلیارد زیان می‌شد. یکی از وزرای دولت قبل، حسن روحانی را از سقوط شاخص بورس ترساند و رئیس جمهور سابق نگذاشت بانک مورد حسابرسی درست قرار بگیرد!  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IsV

دیگر خبرها

  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟
  • اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟