Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی بار دیگر ایران را به دست داشتن در حمله آرامکو متهم کرد و گفت که «سلاحی که در حمله آرامکو استفاده شده، ایرانی است و ما برای پاسخ به آن آماده‌ایم».

به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی روز دوشنبه در اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» بار دیگر مدعی شد که «سلاح استفاده شده در حمله آرامکو، ایرانی است و پاسخ به آن روی میز است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه خبری الجزیره، عادل الجبیر گفت که «ما خواستار جنگ نیستیم، اما اجازه ادامه آن را نمی‌دهیم».

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران را تکرار کرد و گفت که «این کشور باید رفتارهای عادی در منطقه داشته باشد».

الجبیر افزود: «سلاحی که از آن در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو استفاده شده، ایرانی است و ما آماده پاسخ به آن هستیم».

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عادل الجبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک: تل‌آویو نباید از گرسنگی به‌مثابه سلاح جنگی استفاده کند

نخست وزیر بلژیک از رژیم صهیونیستی خواست از گرسنگی به عنوان «سلاح جنگی» در نوار غزه استفاده نکند و گذرگاه‌های بیشتری را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تحت‌محاصره باز کند.

به گزارش ایسنا، «الکساندر دی کرو»، نخست وزیر بلژیک در جریان سفر به شهر امان، پایتخت اردن به خبرنگاران گفت: «امروز می‌بینم جمعیت خیلی زیادی (در نوار غزه) در خطر قحطی هستند. این به عهده اسرائیل است که ثابت کند از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده نمی‌شود.»

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و گروه‌های امدادرسان نیز هشدار داده‌اند سایه خطر قحطی بعد از وقوع ماه‌ها جنگ رژیم صهیونیستی و حماس بر نوار غزه افتاده است.

الکساندر دی کرو همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست برنامه حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه را لغو کند.

مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات غافلگیرکننده‌ای را تحت عنوان «طوفان الاقصی» آغاز کردند و هم‌زمان با حملات راکتی، حمله زمینی را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه غلاف غزه انجام دادند. یک روز پس از این حملات حزب‌الله لبنان نیز وارد نبرد شد و روزانه چندین پایگاه حساس اشغالگران را هدف قرار می‌دهد.

دی کرو وضعیت انسانی در نوار غزه را «شدیدا نگران‌کننده» خوانده و از رژیم صهیونیستی خواست گذرگاه‌های بیشتری را برای ارائه کمک‌ها به غیرنظامیان این منطقه باز کند.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با سیگرید کاگ، وزیر دارایی سابق هلند و هماهنگ‌کننده فعلی سازمان ملل برای کمک‌های بشردوستانه در غزه بیان داشت: «ما شاهد هستیم که حجم قابل توجهی از کمک‌ها مسدود شده‌اند که علت آن اجرای تدابیر کنترلی است که با توجه به نیازهای موجود، زائد و تکراری هستند.»

سیگرید کاگ اضافه کرد تلاش‌های اخیر برای تشدید تحویل کمک‌ها از جمله از طریق کشتی و ارسال هوایی با چتر که توسط آمریکا، بلژیک، فرانسه، آلمان و کشورهای حوزه «خاورمیانه» به اجرا در آمده‌اند، کافی نیستند.

دی‌ کرو به همراه «پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا و «لئو وارادکار» همتای ایرلندی او در رده دولتمردان اروپایی که اخیرا صراحتا از آرمان فلسطین حمایت کرده‌اند، قرار گرفته‌اند. دی کرو که در ماه ژوئن در انتخابات رقابت می‌کند، اظهار کرد: «بلژیک موضعی بسیار صریح دارد. ما به همراه اسپانیا و ایرلند بخشی از مجموعه‌ای از کشورها هستیم که خواستار آتش‌بس در غزه شده‌اند.»

دی کرو در جریان سفرش به اردن بیش از یک ساعت با سربازان نیروی هوایی بلژیک در یک فروگاه نظامی اردنی که برای ارسال کمک با چتر به نوار غزه مورد استفاده بوده، گفت‌وگو کرد. او که سخنانش را در کنار یک هواپیمای ترابری که در حال بارگیری کمک‌ها بود، مطرح کرد، گفت تلاش‌های بلژیک برای حمایت از آرمان فلسطین و تحویل کمک‌ها باعث ارتقاء جایگاه بلژیک در جهان غرب شده، در حالی که روابط این کشور با تل‌آویو شدیدا سرد شده است.

به نوشته وب‌سایت پالتیکو، بلژیک در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود الکساندر دی کرو رهبران اتحادیه اروپا را در جریان اجلاسی که چند روز دیگر در بروکسل برگزار می‌شود به منظور تمرکز بر وضعیت غزه تحت فشار بگذارد.

دی کرو در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حمایت او از غزه با وظیفه رئیس اتحادیه اروپا برای «واسطه‌گری صادقانه» در مذاکرات در این اتحادیه سازگار است، گفت: «بلژیک موضع خودش را دارد. من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا کشورهای دیگر را برای پیوستن به خودم متقاعد کنم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار مشاور وزیر اقتصاد با رئیس دانشگاه رضوی
  • ساخت سلاح لیزری با نانوذرات توسط دانشمند ایرانی
  • اسپانیا صلح در اروپا را در معرض خطر دانست
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریم
  • کاخ‌ سفید : از برخی عملیات نظامی اسرائیل نگرانی داریمبین‌المللاروپا و آمریکا
  • «منطقی» صندلی معاونت حمل‌ونقل وزارتخانه را واگذار کرد و مشاور وزیر شد
  • بلژیک: تل‌آویو نباید از گرسنگی به‌مثابه سلاح جنگی استفاده کند
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • مدیران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • پیش‌بینی مهم مشاور وزیر راه از قیمت مسکن در سال آینده