Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سورنا ستاری معاون علمی و فنآوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه "کارخانه نوآوری" شهرداری مشهد در جمع خبرنگاران گفت: ایده بازسازی بافت‌های فرسوده و اختصاص آن به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در مشهد، ایده موفقی است که بسیاری از شهر‌ها از آن الگو خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: ایده بازسازی بافت‌های فرسوده برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های نوآور می‌تواند در سایر نقاط فرسوده شهر مشهد و سایر شهر‌های ایران اجرایی شده و توسعه یابد.

معاون رییس جمهوری بازسازی بافت‌های فرسوده و اجرای طرح‌های نوآورانه در آن را یک مدل توسعه دانست و گفت: ایجاد شهر نوآور یا هوشمند با چنین مدل توسعه‌ای تحقق می‌یابد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در باره این پروژه گفت: مساحت پروژه کارخانه نوآوری ۳.۷ هکتار است که در بولوار کوثر و محل سابق کارخانه کوکاکولا اجرا شده است.

شهریار آل شیخ افزود: عملیات اجرایی این پروژه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد که ۲.۷ هکتار از کل مساحت طرح به ایجاد محوطه سبز اختصاص یافت و عملیات ساخت این محوطه با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

او ادامه داد: یک هکتار باقیمانده از این پروژه به ساخت سوله‌ها با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال اختصاص می‌یابد که با توجه به تغییرات احتمالی در نحوه ساخت سوله‌ها امکان افزایش اعتبار این بخش وجود دارد.

او گفت: ساخت سوله‌ها از مرداد ماه امسال آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

آل شیخ ادامه داد: پروژه کارخانه نوآوری شهرداری مشهد بعد از اتمام به استقرار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می‌یابد.
انتهای پیام//ف.ح   معاون علمی رییس جمهور در مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان اخبار علمی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

دریافت 39 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6087031

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان