Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی مجید پورعیسی روز دوشنبه در نشست با سمن‌های فعال حوزه محیط زیست افزود: ما به عنوان خدمتگزاران مردم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این دغدغه را داریم که چگونه می‌توانیم در حوزه محیط زیست همکار و حامی سازمان‌های مردم نهاد باشیم.

وی بیان‌ کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تخریب محیط زیست در ابعاد مختلف را تجربه کرده‌ایم در حالی که توسعه پایدار با حفاظت از محیط زیست ارتباط تنگاتنگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: حفاظت از محیط زیست به دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی ارتباط دارد و اگر بخواهیم در این زمینه موفق باشیم باید آن را تبدیل به دغدغه، گفتمان و فرهنگ کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تغییر نوع نگاه در حوزه محیط زیست افزود: فرایند تبدیل شدن موضوعات مرتبط با محیط زیست به یک گفتمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بین آحاد مردم باید نهادینه شود.

پورعیسی گفت: تدوین سند راهبردی در حوزه محیط زیست خراسان‌ جنوبی را با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌کنیم تا خواسته‌های سمن‌ها را در این حوزه پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حفاظت از محیط زیست در خراسان‌جنوبی باید کشت‌های جایگزین متناسب با طبیعت خراسان‌جنوبی را احصا کنیم اظهار داشت: در کمیته برنامه‌ریزی هر شهرستان یک سازمان مردم نهاد فعال از آن شهرستان و در شورای برنامه‌ریزی استان یک سمن به نمایندگی از همه سمن‌ها وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در حوزه تفریحات و برنامه‌هایی چون آفروید سواری باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که همه مردم تفریح خود را داشته باشند و هم مسائل و موضوعات محیط زیستی مراعات شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌ جنوبی با اشاره به گلایه یکی ار فعالان محیط زیست در زمینه بی‌توجهی به آموزش کتاب انسان و محیط زیست در دبیرستان گفت: این موضوع را در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری با سازمان‌های مردم نهاد از جمله در زمینه اختصاص مکان (سالن‌های همایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی) برای برنامه‌ها و تامین هزینه‌های مربوط به دعوت از یک استاد مدعو در موضوعات فرهنگی و آموزشی هستیم گفت: ابتدا باید سمن‌های فعال در حوزه‌های مختلف را شناسایی و سپس چگونگی کمک به آنان را مشخص کنیم.

پورعیسی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی در حوزه سمن‌های محیط زیست در خراسان‌جنوبی را مدنظر قرار می‌دهیم اظهار داشت: نشست هر سه ماه یک بار با سمن‌های محیط زیست نیز مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه سمن‌ها از ورود به مسائل حاشیه‌ای فاصله بگیرند یادآور شد: این تشکل‌ها در حوزه‌های زیست محیطی مرتبط با دستگاه‌های اجرایی مصدایق را به ما ارائه دهند تا در این زمینه با دستگاه‌ها رایزنی داشته باشیم.

وی گفت: باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که مردم به جای اینکه به حیات وحش با شکارهای غیرمجاز آسیب بزنند در روزهای تعطیل و زمان مناسب به دیدن حیات وحش رفته و از آن لذت ببرند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جامعه سالم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر فرد نسبت به سلامت جسمی و روحی اش مسئول است بنابراین در این خصوص مشارکت جمعی نیاز است تا جامعه سالم بیش از پیش ایجاد شود.

طالبی افزود: ارائه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در جامعه ضروری است و آگاهی مردم از آن در کاهش بیماری‌ها موثر است.

موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای ارتقا سلامت جامعه، هدف پیشگیری از بیماری را در دستور کار دارد و در این زمینه پیشرو است.

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • اسناد راهبردی انرژی و منابع معدنی ۲۰۵۰ روسیه تدوین شد/ جهش به خالص کربن صفر