Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اتاق تهران، نمایندگان بخش خصوصی، از احتمال وضع عوارض صادراتی بر محصولات کشاورزی و لبنی ابراز نگرانی کردند.

در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران، فعالان اقتصادی با انتقاد از تصمیم احتمالی برای تعیین عوارض صادرات روی فرآورده‌های کشاورزی، مصوب کردند که در نامه‌ای اعتراضی از سوی اتاق تهران به وزارت جهاد کشاورزی، این رویکرد را خلاف قوانین و مقررات حاکمه اعلام خواهند کرد و در صورت تعیین عوارض، صادرات بخش کشاورزی در شرایطی که تحریم‌ها فشار حداکثری بر تجارت خارجی ایران وارد کرده‌است، متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست گفت: این پیشنهاد در این وزارتخانه و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است که بر اساس آن بر صادرات برخی فرآورده‌ها از جمله شیرخشک و محصولات لبنی عوارض وضع می‌شود.

حسن رکنی افزود: وزیر جهاد کشاورزی با تعیین عوارض صادراتی روی فرآورده‌های کشاورزی و غذایی، موافق نیست، اما در این وزارتخانه تلاش زیادی برای اعمال این عوارض در جریان است.

بیشتر بخوانید: ارتقای سطح آگاهی جامعه تجاری منجر به رشد صادرات کشور می‌شود

وی گفت: در صورت اعمال عوارض صادراتی، تجارت محصولات کشاورزی بار دیگر تجربه تلخ سال‌های گذشته را مرور خواهد کرد و صادرات این بخش به شدت کاهش خواهد یافت.

رکنی افزود: در سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن محصولات لبنی از ایران به بازار‌های هدف صادرات شد و این در حالی است که همچنان بازار این فرآورده‌ها در خارج از کشور خواهان محصولات ایرانی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل صادرات فرآورده‌های سلامت محور در سال ۱۴۰۲ با سیستمی شدن تاییدیه‌های سازمان غذا و دارو

آصف مهدوی دبیر شورای سیاست‌گذاری صادرات سازمان غذا و دارو  با اشاره به کاهش معنادار زمان تأیید درخواست‌های صادرات به دلیل سیستمی شدن تاییدیه ها در سامانه تی تک، گفت: سازمان غذا و دارو در راستای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و برای حمایت از فعالان تجاری، بخشنامه‌های صادره خود را از ۶ مورد به یک مورد در سال ۱۴۰۲ رسانده که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش قابل توجهی است و سازمان گمرک این موضوع را دستاورد بزرگی برای کشور می‌داند.

وی همچنین ادامه داد: میانگین پاسخگویی سازمان غذا و دارو از آذر ۱۴۰۱ تا آذر ۱۴۰۲ از هشت روز و ۵۲ دقیقه به سه روز و ۶۶ دقیقه کاهش پیدا کرده که این موضوع نیز موید اقدامات سازمان غذا و دارو برای چابک سازی فعالیت‌هایش است.

مهدوی خاطر نشان کرد: پیرو تأکیدات رئیس سازمان غذا و دارو، تمامی فرآیندها باید به سمت چابک شدن برود و در راستای منویات رهبری در شعار سال باشد و هیچ کوتاهی در این خصوص قابل اغماض نخواهد بود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی در صادرات فرآورده‌های سلامت محور داشتیم و با توجه به تکالیف برنامه هفتم توسعه و منویات رهبری، سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۳ در نظر دارد با همفکری فعالان صادراتی این حوزه شرایط رشد و جهش صادراتی نسبتاً خوبی را فراهم نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور
  • تسهیل صادرات فرآورده‌های سلامت محور در سال ۱۴۰۲ با سیستمی شدن تاییدیه‌های سازمان غذا و دارو
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور/ چابک سازی سازمان غذا و دارو