Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه به شبه نظامیان کرد درباره اتمام زمان آتش بس هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که از مهلت ۱۲۰ ساعته داده شده به شبه نظامیان کُرد سوری برای خروج از «منطقه امن» در شمال سوریه تنها ۳۵ ساعت باقی مانده است و در صورت خارج نشدن این نیروها در این مدت، حملات به آنها از سرگرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، اوغلو در نشست افتتاحیه «تی آر تی وورلد ۲۰۱۹» در استانبول درباره خروج کُردها از شمال سوریه گفت: در صورتی که تروریست های (پ. ک. ک)  و (ی. پ. گ) در پایان مهلت ۱۲۰ ساعته ای که به آنها داده شده، شمال سوریه را ترک نکنند، عملیات «چشمه صلح» از سرگرفته خواهد شد.

وی افزود: در حالی که تلاش می کنیم به همراه ایالات متحده آمریکا یک منطقه امن در شمال سوریه ایجاد کنیم، واشنگتن تروریست ها (ی.پ.گ) را حمایت تسلیحاتی می کند.

وزیر خارجه ترکیه گفت: عملیات چشمه صلح تنها تروریست ها را هدف قرار داده و تمام تلاشش این است که آسیبی به غیرنظامیان وارد نشود.

از سوی دیگر، خبرگزاری «بلومبرگ» به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی ترکیه نوشت: «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به رهبری کردها باید قبل از ساعت ۱۰ فردا به وقت ترکیه از منطقه بین دو شهرک مرزی «تل ابیض» و «راس العین» خارج شوند. در غیر این صورت حملات دوباره از سرگرفته خواهد شد.

وی که خواست نامش ذکر نشود، تاکید کرد، ترکیه همچنان می خواهد که کُردها از منطقه مرزی به طول ۴۴۰ کیلومتر و به عمق ۳۲ کیلومتر خارج شوند؛ البته این موضوع را هم درک می کند که این مسئله پیش از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته در توافق با آمریکا، محقق نخواهد شد.

این مقام مسئول ترک، گفت: تاکنون ۱۲۵ کاروان از منطقه واقع میان دو شهرک یاد شده با هماهنگی آمریکا خارج شدند.

وی افزود، ترکیه قصد دارد که پست های کنترل و نظارت از یگان های مبارز در این مناطق ایجاد کند.

طی توافق آتش بس ترکیه و آمریکا در پنجشنبه گذشته، به کُردهای شمال سوریه پنج روز فرصت داده شده است که مناطق مورد نظر برای ایجاد منطقه امن را در شمال سوریه تخلیه کنند.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه قرار است فردا (سه شنبه) در سوچی به دیدار «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود برود و درباره موضوع  کُردها و شمال سوریه با وی رایزنی کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه ۱۷ مهرماه از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه اتحادیه اروپا رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید: هشدار ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوری در ساعات پایانی آتش بس ترکیه به اروپا هشدار داد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا امور خارجه ترکیه کنترل و نظارت وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد متقاضیان باقی مانده وام ازدواج، وام خود را دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: ما دو تا ماموریت فرابخشی، مربوط به جوانان و طرح‌هایی که از سوی حاکمیت هست باید از دستگاه پیگیری کنیم سه گانه مهم شغل و مسکن و ازدواج جوانان از سه گانه‌های مهم است و پیگیر هستیم و ماموریت فرابخشی است.

کلهر گفت: وضعیت جوانان را از نظر کار و ازدواج رصد می‌کنیم و به اطلاع دستگاه‌ها می‌رسانیم و ما متولی وام ازدواج نیستیم.

وی افزود: ما ماموریت رصد داریم و در حوزه اشتغال و مسکن هم همین طور است. با شواریعالی جوانان، پیگیر رصد‌ها و ارائه طرح‌های مختلف برای جوانان هستیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما وظیفه داریم هر ۶ ماه گزارش بدهیم و در سال ۱۴۰۳، اولین گزارش را می دهیم. 

کلهر افزود: در حوزه اشتغال امسال بالاترین سطح اتفاق افتاده و کمترین بیکاری برای سال ۱۴۰۲ است؛  البته وضعیت استان‌ها متفاوت است مثل سمنان و تهران و البرز کمترین میزان نرخ بیکاری دارند. 

وی گفت: طرح ویژه ۴۰۰۰ هزار نخبه در دستگاه‌های دولتی در سنین بین ۱۸ تا ۳۵ سال  آغاز شده است؛ در بخش دانش بنیان حمایت ویژه‌ای در حمایت آموزی انجام شده است. 

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: در سال ۱۴۰۳، کیفی شدن اشتغال جوانان است و یکی از برنامه‌های مهم معاونت جوانان،  تناسب سازی شغل با تحصیلات و با درآمد خوب است. 

کلهر گفت: تعداد جوانان در سنین ازدواج از ۱۶ میلیون به ۱۲ میلیون کاهش پیدا کرده است. 

دیگر خبرها

  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • هشت بازی باقی مانده و ۱۰ گل اختلاف؛ هری کین به رکورد تاریخی روبرت لواندوفسکی می‌رسد؟
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • عالیشاه: ۹ بازی دیگر باقی مانده امیدوارم بهتر از این باشیم
  • وعده عالیشاه به هواداران پرسپولیس
  • ۱۳سال است که آمریکا، انگلیس،فرانسه وآلمان بامارفتاری خصمانه دارند
  • ۱۰ درصد متقاضیان باقی مانده وام ازدواج، وام خود را دریافت می‌کنند
  • حمله به فرودگاه نظامی در شمال شرق دمشق
  • فراخوان پرسپولیسی ها برای آخرین بازی سال؛ 21 هزار بلیت باقی مانده
  • ادعای عجیب اسپورت؛ عربستانی ها با 80 میلیون یورو به دنبال رافینیا