Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه رژیم صهیونیستی از شکست مفتضحانه مشاور و داماد رئیس جمهوری آمریکا در پیشبرد طرح موسوم به معامله قرن این کشور خبر داده است، طرحی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،روزنامه معاریو نوشت جارید کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شکست مفتضحانه‌ای در تبلیغ و پیشبرد طرح معروف به معامله قرن متحمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در گزارشی به قلم شلومو شامیر نوشته است کوشنر به عنوان فردی است که جزئیات و مفاد طرح صلح آمریکایی را می‌داند، و این مسئله فرصت‌های پذیرش این طرح از سوی طرف‌های ذیربط را تقویت می‌کند. کوشنر این نکته را درک نمی‌کند که مخالفت با هرگونه طرح صلح، شکست آن را تضمین می‌کند، او به این نیاز دارد که چگونه چنین طرحی را تبلیغ کرده و به پیش ببرد. مشاور رئیس جمهوری آمریکا در تبلیغ و پیشبرد طرح صلح خود به شکل مفتضحانه‌ای شکست خورده است، تمام سفرهای وی به اسرائیل و تمام نشست‌هایی که برگزار کرده با مخالفت طرف دیگر روبرو شده و سبب تاخیر در انتشار طرح صلح آمریکایی شده است. این روزنامه پیش بینی کرد که سفر قریب الوقوع کوشنر به تل آویو در اواخر ماه جاری میلادی هم با شکست روبرو شود. معاریو در این زمینه نوشت انتظار می رود که سفر قریب الوقوعش به اسرائیل منجر به افزایش مخالفت‌ها و افزایش تاخیر در انتشار جزئیات معامله قرن شود.

معاریو افزود آنچه کوشنر در فهم و درک آن شکست خورده، این است که هر گونه مخالفت یا تاخیر بر فرصت‌های پذیرش طرح آمریکایی(معامله قرن) تاثیر می‌گذارد.

این روزنامه نوشت کوشنر خواهان همراهی با تحولات اسرائیل است و برای اولین بار با ژنرال بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) دیدار خواهد کرد، با وجودی که وی از دیدار با کوشنر در جریان سفر اخیرش به تل آویو پس از انتخابات آوریل گذشته خودداری کرده بود، در صورتی که آن دیدار برگزار می‌شد، ممکن بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و رئیس حزب لیکود را ناراحت کند که فرد محبوب و مورد علاقه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

معاریو در ادامه افزود پس از انتخابات اخیر کنست و شکست تلاش‌های نتانیاهو در تشکیل دولت جدید، وی به عنوان یک سیاستمدار شکست خورده و ناامید ظاهر شده که این مسئله به شدت جایگاه و موقعیت وی را در کاخ سفید تضعیف کرده است. این روزنامه نوشت مسئله معروف این است که ترامپ از شکست خورده‌ها خوشش نمی‌آید.

در همین چارچوب،معاریو افزود ابتکار داماد ترامپ برای برگزاری نشست موسوم به نشست اقتصادی بحرین گام مهمی بود که با شکست سختی همراه شد و کشورهای عربی از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) که در این کنفرانس شرکت کرده بودند، با دادن پول که کوشنر برای دستیابی به آن تلاش می‌کرد،مخالفت کردند، هدف کوشنر از جمع آوری پول اعراب این بود تا با اعطای آن به فلسطینیان، آنها را به پذیرفتن معامله قرن تشویق کند.

معاریو افزود علاوه بر آن، ائتلافی به طور خاص با حضور کشورهای عربی برای مخالفت با طرح صلح آمریکا تشکیل شد و سران عربی که در کنفرانس بحرین شرکت کردند، از تمایل گسترده کوشنر برای ارائه کمک‌های سنگین با هدف تبلیغ برنامه‌ای(اشاره به معامله قرن) که جزئیاتش را نمی‌دانند، خوششان نیامد، ولی آنها این نکته را درک می‌کردند که عنصر سیاسی در این طرح وارد نشده که همان راه حل دو دولت است و این مسئله عامل خوبی برای مخالفت با طرح معامله قرن و رد آن است.

این روزنامه نوشت تحولات اخیر سوریه، قدرت دولت ترامپ در این ابتکار و پیشنهاد طرح صلح برای نزاع فلسطینی اسرائیلی را متزلزل کرده است. عقب نشینی واشنگتن از سوریه یعنی اینکه خاورمیانه را برای روسیه و ایران و ترکیه رها کرد.

ادامه بحران تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی؛ اتهام زنی سران صهیونیست به یکدیگر و بن‌بست نتانیاهو

با نزدیک شدن به پایان مهلت زمانی داده شده به بنیامین نتانیاهو مامور تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی، شدت حملات و اتهامات متقابل میان سران احزاب رقیب اسرائیلی هم افزایش یافته است. در پی رسیدن مذاکرات تشکیل ائتلاف دولتی به بن بست، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق و رئیس حزب موسوم به اسرائیل خانه ما به شدت به رقیب سیاسی‌اش، بنیامین نتانیاهو حمله و تاکید کرد نتانیاهو برای تحمیل دولت دینی به جای دولت وحدت لیبرالی فراگیر تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش پایگاه اسرائیلی i24،‌لیبرمن گفت حملات نتانیاهو به هر کس که با نظراتش مخالفت کند، نمی‌تواند حقیقت شکست وی برای سه بار پیاپی در تشکیل دولت را بپوشاند. وی افزود نتانیاهو به جای اینکه مسئولیت این شکست‌ها را برعهده بگیرد، سومین کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

لیبرمن از نوار ویدئویی سخن گفت که نتانیاهو در شبکه‌های ارتباط اجتماعی متشر کرده که در این نوار به ژنرال بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش و رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) و یائیر لاپید و لیبرمن حمله کرده و آنها را متهم کرده است که طرح سری آنها تشکیل دولت اقلیت با حمایت روسای فهرست مشترک عربی یعنی ایمن عوده و احمد الطیبی است.

لیبرمن خطاب به نتانیاهو گفت نوار اخیر تو بزرگترین دلیل بر این است که تو به کمپین انتخابات دیگری رو آورده‌ای، هر کس که عاقل باشد، این نکته را درک می‌کند که تو آماده هستی اکثریت اسرائیلی‌ها را فدای یک گروه کوچک از بازرگانان حریدیم کنی.

وی افزود تو(خطاب به نتانیاهو)، حقیقتی را در طول 23 سال انکار می‌کنی، تو همکار اصلی با یاسر عرفات، احمد الطیبی، تشکیلات خودگردان فلسطین و فهرست مشترک(عربی) بودی و متاسفانه در ماه‌های اخیر و با دستورات مستقیم تو، میلیون‌ها دلار به نفع غزه منتقل شده است.

لیبرمن با اشاره به مسائل فسادی که نتانیاهو با آن درگیر است، اظهار داشت امیدوارم که به سرعت بر ابر قضایی موجود بر بالای سر خود چیره شوی.

گانتس رئیس حزب آبی سفید(کاحول لاوان) رژیم صهیونیستی هم از بنیامین نتانیاهو خواسته است ماموریت تشکیل دولت را فورا به رووین ریولین رئیس اسرائیل ارجاع دهد، چرا که در کسب اکثریت کنست شکست خورده است.

بر اساس گزارش شبکه کان رژیم صهیونیستی، گانتس خطاب به نتانیاهو اظهار داشت کمپین انتخاباتی پس از انتخابات اخیر پایان یافته و به جای وقت تلف کردن از طریق نوارهای ویدئویی باید ماموریت را به رئیس ارجاع دهی تا فرصت تشکیل دولت وحدت لیبرالی برای ما فراهم شود تا اسرائیل را با هوشمندی و مسئولیت پذیری رهبری کند.

در پی پیش‌بینی‌ها مبنی بر احتمال مامور شدن مجدد نتانیاهو برای تشکیل دولت از سوی رئیس رژیم صهیونیستی با توجه به پایان یافتن مهلت تشکیل دولت تا پنجشنبه این هفته، یک عضو حزب لیکود گفته است که نتانیاهو هرگز خواستار تمدید نخواهد شد، زیرا حزب کاحول لاوان(آبی سفید) آماده ورود به هیچ مذکراتی نیست.

این نماینده لیکودی گفته است مادامی که کاحول لاوان با یک مسئله اساسی یعنی تشکیل دولت وحدت به ریاست نتانیاهو موافقت نکنند، نیازی به موافقت با مسائل دیگر نیست و ما منتظریم تا آنها به مذاکرات برگردند.

دیوید بیتان افزود فراکسیون راستگرایان تنها بهانه‌ای بود تا کاحول لاوان مذاکره با لیکود را نپذیرد. در صورتی که اعضای حزب کاحول لاوان، شیوه مدیریت امور را تغییر ندهند، احتمال برگزاری انتخابات جدید(برای سومین بار پیاپی) وجود دارد.

وی اضافه کرد آنها(حزب آبی سفید) می‌خواهند انتخابات مجدد برگزار شود، زیرا معتقدند نتایج آنها در انتخابات بسیار بالا خواهد بود. وی گفت نتانیاهو برای تشکیل دولت وحدت تلاش کرد، در روزهای اخیر هم پیشنهادی ارائه کرد که بار دیگر با آن مخالفت شد.

عضو حزب نتانیاهو اعلام کرد که حزب آبی سفید به هیچ چیزی اعتنا نمی‌کند، در حالی که لیکود یک گام به سمت پیشنهاد ریولین برداشته و نتانیاهو با این پیشنهاد موافقت کرد، ولی آبی سفید برای پذیرش آن آماده نیست.

به گفته این نماینده حزب نتانیاهو، حزب آبی سفید همانند یک قاضی و جلاد رفتار می‌کند و عملا تصمیم گرفته است که نتانیاهو گناهکار است و نقشش(عمر سیاسی) پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو بار دیگر از حمله به رفح گفت

با وجود هشدارهای صادر شده درباره عواقب سنگین حمله به رفح برای رژیم صهیونیستی و خطراتی که در این زمینه وجود دارد، نتانیاهو بار دیگر از عملیات نظامی در رفح سخن گفته و اعلام کرد که قصد دارد بعد از تخلیه آوارگان از شهر رفح، به آن حمله کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درحالی که تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح از ماه‌ها قبل تاکنون همچنان ادامه دارد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بار دیگر از ضرورت حمله به رفح گفت.

نتانیاهو که هفته‌هاست به دلیل جنگ و کشتار علیه غزه، تحت فشار است، علی رغم هشدارهایی که در این زمینه مطرح شده، گفت که قصد دارد بعد از تخلیه آوارگان از شهر رفح، به این شهر حمله کند.

وی تلویحا آمریکا را شریک جرم و جنایت تل آویو دانست و گفت: ما در نبردی دیپلماتیک هستیم تا به ما برای تحقق اهداف نظامی، وقت بیشتری دهد و این، یک راه دارد و آن ایالات متحده آمریکاست.

دفتر نتانیاهو دیروز جمعه بعد از جلسه کابینه جنگی این رژیم و سپس جلسه کابینه کوچک سیاسی و امنیتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که 2 طرح انجام عملیات نظامی در رفح تصویب شده است.

ادامه اعتراضات خانواده‌های اسرای صهیونیست علیه نتانیاهو؛ هر هزینه‌ای لازم است بده!نتانیاهو: بایدن در مورد سیاست‌های من اشتباه می‌کند/وارد رفح می‌شویم

این درحالی است که رسانه‌ها و کارشناسان و مسئولان صهیونیست بارها درباره عواقب سنگین حمله به رفح هشدار داده‌اند. در همین راستا اخیرا «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی طی سخنانی در واکنش به تهدیدات سران این رژیم برای حمله به رفح گفت: حمله به رفح خطری است که اسرائیل نمی‌تواند آن را تحمل کند.

روزنامه عبری هاآرتص هم در مقاله‌ای نوشت که اگر رهبری سیاسی و امنیتی تصمیم به حمله به رفح بگیرند این امر زیانی‌های شدیدی به مصونیت سیاسی، امنیتی و حتی انسجام داخلی اسرائیل وارد خواهد کرد، علاوه بر آن روابط ما را با تمام جهان تحت الشعاع خود قرار خواهد داد و اسرائیل همانند یک گوی برفی به سوی پرتگاه در ابعاد مختف اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و روابط بین الملل خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه‌های عبری: اسرائیل بدون آمریکا نمی‌تواند حماس را شکست دهد
  • ژنرال صهیونیست: ارتش اسرائیل مدت‌هاست کنترل میدان را از دست داده
  • اذعان رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به شکست در هفتم اکتبر
  • اعتراف نتانیاهو به شکست در غزه
  • لاپید به نتانیاهو: در جنگ شکست می‌خوری!
  • رئیس احزاب مخالف نتانیاهو: به یاد داریم چه کسی حماس را ایجاد کرد و به تامین مالی آن پرداخت
  • سناتور آمریکایی: تنها عامل اتحاد کابینه نتانیاهو، جنگ است
  • لاپید خطاب به نتانیاهو: می‌دانیم که در جنگ شکست خواهید خورد
  • حمایت بایدن از برکناری نتانیاهو
  • نتانیاهو بار دیگر از حمله به رفح گفت