Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته پیامک‌های فراوانی به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۵ برایمان ارسال شده بود مبنی بر اینکه کودکان اوتیسمی در مدارس  خاص پذیرفته نمی شوندو والدین آنها از این ماجرا ناراحت هستند.

ما هم پیگیر موضوع شدیم  و پس از بررسی های لازم  متوجه شدیم این مدارس استثنایی هنوز صندلی خالی برای بچه های خاص دارند  اما انگار  مسئولان مدرسه برای ورود این دانش آموزان سخت گیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که اگر مسئولان  تست  آزمون ورودی  را  کمی سبک ‌تر طراحی کنند  این دانش آموزان اوتیسمی هم  می توانند در این مدارس به راحتی تحصیل کنند.

بیشتر بخوانید:از عوارض خطرناک سیگار عنبر نسارا تا فروش صندلی‌های رشته پزشکی

چالش دیگر غیبت دانشجویان عازم به کربلا ست. اگر به یاد داشته باشید خبری قبل از اربعین امسال منتشر شد مبنی بر اینکه  دانشجویان با خیال آسوده  به پیاده روی اربعین بروند.  اما بعد از اینکه دانشجویان از سفر برگشتند متوجه شدند که غیبت‌هایشان غیر موجه است.

ما هم این موضوع را از وزارت علوم پیگیری کردیم اما کسی پاسخگو نبود.

اما استادان محترم کمی هوای دانشجویان را داشته باشید زیرا آنها روی این خبر حساب باز کرده بودند.

مورد بعدی نسخه این هفته مربوط می شود به خبری که اوایل شهریور ماه پیگیر آن شده بودیم مبنی بر اینکه طرح رتبه بندی فرهنگیان چه زمانی اجرای می شود.

که سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم در آن زمان بیان کرد: قول می‌دهم تا اول مهر ماه این طرح را اجرایی کنیم ولی اکنون یک روز مانده که مهرماه به پایان برسد و هنوز هیچ خبری از اجرایی شدن این موضوع نیست.

دوباره این موضوع پیگیر شدیم و اکنون  وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نکته‌ای که من تعهد کردم این است که تمام تلاش خود را می‌کنم بعد از تصویب این طرح، اجرا و اعمال آن از اول مهر ماه صورت گیرد.

یعنی هر زمانی که این طرح اجرا شود افزایش حقوق یا هر مزایای دیگری که داشته باشند از اول مهر محاسبه می شود.

اما ما همچنان پیگیر اجرا شدن این طرح هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی

به گزارش همشهری آنلاین، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در ۳ سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول | ارائه نمونه سوالات به دانش‌آموزان از هفته آتی

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اگر دانش‌آموزی حداکثر در ۴ عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

کد خبر 845092 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس امتحان - امتحانات دانش آموز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری