Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۴۰۷۵ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۲۵۱ کیلوگرم) ۳۳ درصد افزایش دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران این مقام مسئول ادامه داد: از مجموع مواد مخدر مکشوفه، ۹۴۵۴ کیلوگرم مربوط به ماده تریاک بوده است که ۶۷ درصد کشفیات را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین از این میزان ۱۳۱۶ کیلوگرم حشیش، ۶۶۶ کیلوگرم گراس، ۱۵۵ کیلوگرم هروئین، ۷۷ کیلوگرم شیشه و ۲۴۰۶ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در هفته اخیر مجموعاً ۷۱۲۸ متهم در ارتباط با جرائم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۲۴۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۸۸۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۷۸ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۴۷۰۸ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۴ درصد کشفیات کشور است و خراسان جنوبی با ۱۳۹۱ کیلوگرم، کرمان با ۱۳۲۹ کیلوگرم، یزد با ۹۶۶ کیلوگرم، فارس با ۹۴۶ کیلوگرم، اصفهان با ۸۴۵ کیلوگرم و هرمزگان با ۷۶۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۹ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۳۱ دستگاه خودرو توقیف شد و ۴۴ درصد کشفیات اطلاعاتی بوده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کشفیات مواد مخدر مواد مخدر ناصر اصلانی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴ کیلوگرم مواد مخدر بلعی از ۳ مسافر در بجستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی بجستان گفت: این سه قاچاقچی که قصد جابجایی چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را به شیوه بلعی داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ احمدرضا شهنواز افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر و ایست و بازرسی شهید عبدالهی بجستان هنگام کنترل محور‌های ارتباطی به یک خودرو مظنون و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی گفت: ماموران انتظامی که به سه نفر از مسافران خودرو مشکوک شدندبا استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی این سه فرد را  که با بلع مواد مخدر قصد انتقال آن به یکی از شهرستان‌های کشور را داشتند به بیمارستان اعزام کردند.

فرمانده انتظامی بجستان افزود: سه سوداگر مرگ با اعزام به بیمارستان چهار کیلوگرم تریاک از معده شان خارج شد و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بجستان در جنوب غربی خراسان رضوی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • کدام استان‌ ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • کدام استان‌ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • نقش شرکت متا در فروش موادمخدر
  • اجرای طرح نوروزی جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر در کردستان
  • کشف بیش از ۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم
  • کشف ۵۲ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان 
  • کشف ۴ کیلوگرم مواد مخدر بلعی از ۳ مسافر در بجستان
  • فروش دارو‌های غیرمجاز و مواد مخدر در خیابان‌های فرانسه + فیلم