Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان برکو طی سخنانی در پارلمان با بیان این استدلال که شرایط از روز شنبه که نمایندگان به لایحه تمدید مهلت برگزیت رای موافق دادند، تغییری نکرده و عنوان کرد اجازه نخواهد داد که نمایندگان درباره توافق برگزیت رای گیری کنند.

وی افزود: دولت ممکن است ادعا کند که اوضاع از روز شنبه تغییر کرده چون نخست وزیر نامه درخواست برای تاخیر مهلت برگزیت را به اروپا ارسال کرده اما در اصل محتوای توافق تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انگلیس و اتحادیه اروپا پنجشنبه گذشته درباره نحوه اجرای برگزیت توافق کردند. این توافق عصر همان روز از سوی ۲۷ کشور عضو شورای اروپا به تائید رسید.
جانسون شنبه گذشته قصد داشت تا توافق جدید را در پارلمان به رای گذارد. با این حال نمایندگان با اکثریت آراء به لایحه‌ای درباره تمدید مهلت برگزیت و تعویق انجام رای گیری درباره توافق جدید، رای موافق دادند.
نخست وزیر انگلیس شنبه گذشته در نامه‌ای بدون امضاء، خطاب به دونالد توسک رئیس شورای اروپا خواستار تمدید مهلت اجرای برگزیت شد. جانسون در این نامه تقاضای کرده تا برگزیت به مدت ۳ ماه یعنی تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ به تاخیر بیفتد.
منابع خبری می گویند نخست وزیر انگلیس نامه دومی را نیز ارسال کرده و در آن نوشته که به باور او، تاخیر در اجرای برگزیت اشتباه است. جانسون در نزدیک به سه ماه گذشته که سکان دولت را به دست گرفته، بارها اعلام کرده است که مخالف تاخیر برگزیت و به هر قیمتی انگلیس را تا پایان ماه جاری میلادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.
اتحادیه اروپا تاکنون دو بار مهلت برگزیت را به دلیل مخالفت قانون‌گذاران انگلیس با نحوه اجرای برگزیت به تاخیر انداخته است. اروپایی ها مایل نیستند که تقصیر خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به گردن آنها بیفتد.
شنیده‌ها حاکی است که مقامات اتحادیه اروپا مخالفتی با تمدید برگزیت، برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا ندارند. حتی گفته می شود، این آمادگی وجود دارد که برای تاخیر سه ماهه، مراتب از طریق مکاتبه میان سفرای کشورهای اروپایی در بروکسل و بدون نیاز به برگزاری نشست فوق‌العاده سران اروپا پیگیری شود.
مقامات رسمی اروپا تاکنون به آخرین تحولات مجلس انگلیس واکنش نشان نداده اند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج پناهجویان، از جمله نظامیان سابق افغان و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی به رواندا را تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغان به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

به گزارش «گاردین»، این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغان هم در صورتی که واجد شرایط برنامه «جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها» باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

دیوان عالی لندن اخراج پناهجویان به رواندا را غیرقانونی دانستچالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی روانداشکست مجدد طرح ضد مهاجرتی سوناک در مجلس اعیان انگلیس

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است