Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سورنا ستاری در بازدید از مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری در اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان بیش از ۱۴۰ تا ۱۵۰ خدمت به این شرکت‌ها ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: این خدمات در حوزه تسهیل صادرات، پرداخت تسهیلات بانکی، اعمال معافیت‌های سربازی، معافیت‌های مالیاتی و بیمه به شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های نوآورانه ارائه می شود و در عمل یک زیست بوم جدید در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پرداخت ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان طی سال گذشته گفت: این تسهیلات غیر از مبالغی است که توسط صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان و طرح های نوآورانه پرداخت شده است.

ستاری افزود: طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش بنیان با تسهیلات بانکی و کمک‌های مالی شکل نمی‌گیرند بلکه این سرمایه گذاری خطرپذیر است که باعث توسعه شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از ملاقات خود با تولیت آستان قدس رضوی در سفر به مشهد و توافقات صورت گرفته با این نهاد اظهار داشت: آستان قدس رضوی یکی از پایه های حرکت ما در راستای اقتصاد دانش بنیان در خراسان رضوی است.

وی گفت: این حرکت فرصت مغتنمی را در اختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پیشبرد و فراهم کردن بستر نوآوری قرار داد.

معاون رییس جمهوری افزود: ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت دارند و مسئولان این استان نیز از شناخت بسیار مناسبی در زمینه اقتصاد دانش بنیان و طرحهای نوآورانه برخوردار هستند.

وی افتتاح کارخانه نوآوری شهرداری مشهد را یک نوآوری بزرگ برای همه شهرداران کشور دانست و اظهار داشت: این اقدام یک حرکت رو به جلو برای تبدیل مشهد به یک شهر هوشمند، نوآور و فناور است که بستر اشتغال را برای جوانان فراهم می‌کند.

وی گفت: اکوسیستم زیست بوم برای شرکت های دانش بنیان و طرحهای نوآورانه در خراسان رضوی ایجاد شده است و این مهم باعث تزریق سرمایه ها به این حوزه می شود، همان طور که دولت در پروژه کارخانه نوآوری هیچ هزینه ای نکرده و این مهم توسط شهرداری مشهد اجرایی شده تا بستر نوآوری در شهر را توسعه دهد.

ستاری با اشاره به تولیدات مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: در این مرکز سوغات بازار مشهد، بومی سازی می شود که یک حرکت رو به جلو در این حوزه است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی خراسان رضوی رییس جمهور رییس جمهوری سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه سلامت کنیا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه سلامت کنیا که از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ماه در نایروبی برگزار می‌شود، ۱۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در قالب پاویون جمهوری اسلامی که توسط خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT) در کنیا و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل می‌شود، حضور خواهند یافت.

در این پاویون، ۱۶ شرکت دانش‌بنیان به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در سه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی می‌پردازند.

بیست و چهارمین نمایشگاه سلامت کنیا با حضور بیش از ۳۵ کشور دنیا و با هدف رفع خلاء‌های موجود در این اکوسیستم برگزار می‌شود و فرصت مغتنمی است تا جدیدترین نوآوری‌ها، به نمایش درآمده و ارتباطات تجاری در خارج از کشور به ویژه قاره آفریقا تقویت شود.

هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری جلسات مذاکرات تجاری با مشتریان بزرگ، بازدید از بیمارستان‌ها و بخش خصوصی فعال در این حوزه، بخشی از خدماتی است به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان تسهیلات دولت سیزدهم به دانش‌بنیان‌ها ۲ برابر شد
  • اعطای بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه به دانش‌بنیان‌ها/ افزایش ۱.۸برابری ارائه تسهیلات در سالی که گذشت
  • اعطای بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه به دانش‌بنیان‌ها/افزایش ۱.۸برابری ارائه تسهیلات در سالی که گذشت
  • حضور دانش بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • انتشار اولین اوراق صکوک نوآوری، گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور راهی نمایشگاه نفت و گاز روسیه می‌شوند
  • شرایط استفاده از اوراق صکوک برای شرکت‌های دانش‌بنیان چگونه است؟
  • تسهیلات نمونه‌سازی محصولات دانش‌بنیان چیست؟
  • حضور ۱۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه سلامت کنیا