Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@04:46:25 GMT

اعزام تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده غرب هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۴۴۵۷

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، علی اعمی برنطین، با اشاره به وقوع زلزله ۵/۶ ریشتری به مرکزیت بخش کوخرد واقع در شهرستان بستک اظهار کرد: این زمین لرزه در شهرستان‌های بستک، بندرخمیر، بندرلنگه و بندرعباس احساس شد که بلافاصله مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر ضمن ارتباط با دهیاران و بخشداران شهرستان‌های مختلف جهت بررسی خسارات احتمالی، تیم‌های ارزیاب را به مناطق اعزام کرده تا چنانچه اگر نیاز به امدادرسانی باشد، اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان تصریح کرد: بنا به گزارش تیم ارزیاب اعزامی این زلزله خسارت جانی نداشته و تنها در روستا‌های پدل، کونه و لمزان از توابع بخش مهران واقع در شرق بندرلنگه و روستا‌های تنگه دالان، دشت جیحون و شهر رویدر در شهرستان بندرخمیر ترک خوردگی‌های جزیی مشاهده شده است.

وی به همشهریان توصیه کرد: با توجه به وقوع پس لرزه‌های متعدد از مردم تقاضا دارم خونسردی خود را حفظ کنند و در زمان وقوع زمین لرزه در جای امن پناه بگیرند یا خروج ایمن داشته باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده تیم ارزیاب هرمزگان زلزله مهدی ترابی قطع یارانه آمدنیوز روح الله زم رستاخیز آذرآب اراک محمد حسین رستمی حسین فریدون شبنم نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی لرزه‌ای بهینه سازه‌ها با بررسی پاسخ لرزه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در راستای بررسی بهتر نیاز لرزه‌ای سازه‌ها، تحریک ورودی به فونداسیون‌های مدفون سه‌بعدی را با احتساب تماس ناکامل دیواره‌های جانبی با خاک پیرامونی بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، «بررسی تحریک ورودی به فونداسیون‌های مدفون سه‌بعدی با احتساب تماس ناکامل دیواره‌های جانبی با خاک پیرامونی» عنوان رساله دکتری مسعود طاهری که با راهنمایی حسین جهان‌خواه و حمایت بنیاد ملی علم ایران در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله انجام شده است.

طاهری درباره علت انجام این طرح توضیح داد: یکی از ملزومات برآورد نیاز لرزه‌ای سازه‌ها، نزدیک شدن به پاسخ لرزه‌ای دقیق است.

علاوه بر این، اندرکنش سختی‌محور، که باعث تفاوت در حرکت میدان آزاد زمین نسبت به حرکت ورودی به پی می‌شود، یکی از پدیده‌های تأثیرگذار در جنبش تحمیل‌شده به سازه است.

وی ادامه داد: هدف در این تحقیق، این بود که با در نظر گرفتن کامل‌تر اندازه های اثر‌گذار در اندرکنش سختی‌محور، از جمله در نظر گرفتن عمق دفن پی و سطح تماس ناکامل دیواره‌های پی با اطراف، تصویر روشن‌تری از حرکت ورودی به پی که اساس طراحی لرزه‌ای سازه‌ها است، ارائه شود.

پژوهشگر در ادامه بیان کرد: گرچه اندرکنش خاک–سازه موضوع تحقیقات بسیاری در سال‌های اخیر بوده است، اما هنوز زوایای مهمی از این پدیده به‌ درستی شناخته نشده است.

یکی از این ناشناخته‌ها چگونگی اثرگذاری تحریک‌های ورودی چرخشی ناشی از اندرکنش سختی‌محور بر تاریخچه شتاب وارد شده به مرکز جرم سازه‌ها است.

آیین‌نامه‌های طرح لرزه‌ای، اثرات این تحریک‌های چرخشی را نادیده گرفته و اندرکنش سختی‌محور را به‌عنوان یک پدیده کاهنده تحریک ورودی در نظر می‌گیرند. این در حالی‌است که تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، حرکات چرخشی می‌تواند اهمیتی به‌مراتب بیشتر از بخش افقی تحریک ورودی داشته باشد.

وی تصریح کرد: این حرکات گاه می‌توانند از یک حرکت نه چندان قوی میدان آزاد، جنبشی قوی را در مرکز جرم سازه ایجاد کنند و عملاً از یک تهدید ظاهراً خفیف، به تهدیدی جدی برای سازه تبدیل شوند. هدف از این تحقیق، این بود که با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از پارامتر‌های اثر‌گذار در اندرکنش سختی‌محور، که به اثرات توأم آنها توجه کمتر شده است، بستری برای محاسبه دقیق‌تر حرکت ورودی ایجاد کنیم.

طاهری در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین موانع انجام این طرح، مشکل دسترسی به منابع و استفاده از ابررایانه با دقت و سرعت بالا بود.

همچنین دستگاه‌هایی که نیاز به اطلاعات آنها داشتیم، برای همکاری، هماهنگی زیادی می‌خواستند و اطلاعاتی که به‌راحتی باید در اختیار همه افراد قرار بگیرد، به‌سختی در دسترس ما قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • وقوع زمین‌لرزه در سُرخه/ زلزله خسارتی نداشته است
  • وقوع زلزله در قندهار
  • پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی
  • وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی خنج فارس
  • جزئیات زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی خنج فارس
  • وقوع زلزله در استان فارس
  • زلزله نهاوند را لرزاند
  • طراحی لرزه‌ای بهینه سازه‌ها با بررسی پاسخ لرزه‌ای
  • بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی الگوی خوب مدیریتی است
  • پیشرفت بازسازی مناطق زلزله زده خوی به ۹۳ درصد رسید