Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@03:43:40 GMT

تاثیر انار بر سرماخوردگی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۴۴۷۶

تاثیر انار بر سرماخوردگی

 دراین مقاله ما علاوه بر تأثیراناربرسرماخوردگی، فواید دیگراین میوه وهمچنین اطلاعاتی در مورد آن به اختصار اشاره خواهیم کرد.

​آیا انار برای سرماخوردگی مضر است

ویتامین C. موجود در اناربرای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی تاثیرگذار است. ارشناسان تغذیه براین عقیده اند که درانار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری ازکم خونی و فقرآهن افراد، پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی، پیشگیری ازآلزایمر، وکاهش فشارخون و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بسیارمؤثراست. وهمچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می‌شود وازپوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می‌کند.

شاخص‌ترین ویتامین‌های موجود درانارویتامین‌های گروه B. هستند

که درواکنش ها‌ی شیمیایی بدن نقش بسیار مهمی دارند و ویتامین B۱ ازاین گروه که درجلوگیری ازبیماری‌های عصبی بسیارحائزاهمیت است ووجود پلی فنولیک، اسید الاژیک، وآنتی هیستامین (رنگدانه‌های موجود درانار) باعث جلوگیری ازسرطان سینه درزنان وپروستات درمردان می‌شود.

دارای آنتی اکسیدان بسیاربالایی است وازاین رو به سیستم دفاعی بدن نیز کمک می‌کند وخوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می‌شود.

انار پخته برای سرماخوردگی

با پختن انارآنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می‌آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد، گوش درد، وعفونت‌های ریه‌ها و... را ترمیم و درمان می‌کند طرزپخت وتهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد اناررا روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد وپخته شود فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده‌ها ورگه‌های داخلش را هم با دونه‌های پخته شده میل کنید فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعدازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت‌های شدید بهتراست ۳ شب این کاررا تکرارکنید.

فواید انار  
انار برای گلو درد

درمورد فوایداین میوه بهشتی بزرگان ومحققان بسیارصحبت کرده اند که دراینجا به چندین مورد آن می‌پردازیم. اول خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی) اناراست که قبلا هم به آن اشاره کردیم آنتی اکسیدان انار ۳ برابرچای سبزاست وهمانطورکه می‌دانید وظیفه آنتی اکسیدان‌ها حفاظت از بدن دربرابراسترس‌ها، وآلودگی‌های شیمیایی، ومقابله با انواع سرطان‌ها می‌باشد. دوم اینکه انارجلوی مسدود شدن رگ‌ها ودرنتیجه بیماری قبلی را می‌گیرد به این صورت که ازاکسیده شدن LDL (چربی بد خون) جلوگیری می‌کند. ومانع ازچسبیدن پلاکت‌های خونی به هم ولخته شدن خون می‌گرددیعنی چربی خون ودرنتیجه فشارخون راکاهش می‌دهد.

سوم اینکه اناربه زیبایی پوست کمک کرده وازسرطان پوست جلوگیری می‌کند (مقابله با رادیکال‌های آزاد که به دیواره پوست برخورد می‌کنند وآن‌ها راتخریب می‌کنند)

چهارم اینکه انار جزء میوه‌های ادرارآوراست وکلیه را فعال کرده وبی نظمی واختلال درآن راکاهش می‌دهد.

پنجم اینکه اناربیماری‌های عفونی رااز بدن دورمی کند وآب این میوه دررفع تشنگی موثر است ودردرمان تب وگلودرد بسیار سودمند است.

ششمین فایده انار این است که هسته آن ازپیرشدن پوست محافظت می‌کند ومصرف منظم آن باعث می‌شود که انسان حدود ۵ سال جوان‌تر به نظربیاید.

هفتمین فایده براثرمخلوط آن با عسل بوجود می‌آید وخوردن آن برای گوش درد مفید است برای قوی شدن چشم وبهبود بینایی وسالم ماندن دندان وحتی لثه هم سودمند است وخوردن آب انارصدای گرفته راهم درمان می‌کند.

فایده هشتم ونهم مختص به زنان باردارویائسه می‌باشد. مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب‌های مغزی وزایمان زودرس جلوگیری می‌کند وهمچنین باعث کاهش استرس وتشویش درزنان یائسه مشود مورد آخراین است که اناردرکاهش وزن هم می‌تواند مؤثرباشد، چون درهضم غذا وانجام فعالیت‌های گوارشی نیزکمک کننده می‌باشد.

سایراطلاعات به صورت پراکنده درمورد انار:

-آب اناردارای قند مانن وماده دیگری به نام مانتین است که باعث تصفیه خون می‌گردد.

-خوردن انارباعث کمک به کبد می‌شود وچون وظیفه کبد دفع سموم بدن می‌باشد مصرف انار باعث تقویت آن می‌شود.

-مصرف آن باعث درمان اسهال هم می‌گردد. خستگی جسمی وعصبی راهم رفع می‌کند.

-مصرف انار شیرین، شادابی وطراوت صورت رابه دنبال دارد ورنگ چهره رابازمی کند وباعث رفع لک‌های پوستی می‌گردد. ومی توان آن رابا گلپر هم ترکیب واستفاده نمود.

-مصرف آن باعث ازبین رفتن انگل‌های دستگاه گوارش وبیماری‌های عفونی می‌گردد.

-خوردن انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفیداست وزمان خوردن آن یک ساعت قبل یا بعد ازغذا می‌باشد.

-انار شیرین در کاهش خارش‌های بدن مؤثراست.

-مصرف انارترش هم برای کسانی که زخم‌های دهان ودندان ویا آفت دارند هم بی تأثیر نیست به این ترتیب که روزانه انارترش راچندین مرتبه دردهان نگه داشته ومزمزه کنید وسپس بیرون بریزید.

شکرونشاسته راباهم ترکیب کنید وبه آب انارشیرین بیافزایید معجونی که بوجود می‌آید رابنوشید خوردن این معجون درد سینه وسرفه شما رارفع خواهد کرد. باتوجه به این که این میوه غنی ازویتامین می‌باشد وبه علت داشتن آهن وعناصر مفید دیگر دیرهضم است البته ناگفته نماند که خوردن دانه‌های انار به مراتب ازخوردن آب اناربهتراست وفایده بیشتری دارد وبهترین زمان مصرف آن صبح وقبل ازصبحانه است.     منبع:تابناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انار خاصیت انار سرماخوردگی ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر لژیونر بودن ملی‌پوشان در سطح آمادگی آنان

کارشناسان تنیس روی میز معتقدند به دلیل حاضر بودن ملی‌پوشانمان در فرانسه کمبودی در مسابقات جهانی احساس نشد، اما اگر مسئولان قبل از مسابقات می‌توانستند اردوی تدارکاتی برای آنها در نظر بگیرند شاید نتیجه بهتری بدست می‌آوردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در رقابت‌های تنیس روی میز مردان قهرمانی جهان که به میزبانی بوسان کره جنوبی برگزار شد تیم‌ملی کشورمان با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و امیرحسین هدایی وارد این رقابت‌ها شدند. تیم ایران با قبول شکست در مرحله ۱/۸ پایانی مسابقات تیمی قهرمانی جهان به کار خود در بوسان کره جنوبی پایان داد.

بازیکنان با آمادگی کامل راهی مسابقات شدند

داریوش ضرغام‌پور، کارشناس تنیس روی میز در خصوص عملکرد ملی‌پوشان کشورمان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: عملکرد ملی‌پوشان خوب بود زیرا که هر سه در لیگ فرانسه شاغل هستند، تمریناتشان را انجام می‌دهند و با آمادگی کامل راهی این مسابقات شدند. در نهایت به تیم دوم جهان یعنی آلمان در آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک نتیجه را واگذار کردند.

وی می‌افزاید: سه نفر اعزامی برترین‌های ایران هستند و ترکیب تیم ملی را فقط باید این سه نفر کامل می‌کردند، ترکیب ایرادی نداشت و ورزشکاران ما با همه توان بازی کردند؛ آلمان تیم نایب قهرمان جهان است و بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد، عملکردشان مقابل آلمان هم بد نبود، اما نتوانستند پیروز میدان شوند. تیم ملی کشورمان برای اولین بار به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه پیدا کرده است.

کارشناس تنیس روی میز بیان می‌کند: هر تیمی نقاط ضعف و قوت دارد، اما موفق نبودن در حفظ پوئن‌های آخر را از نقاط ضعف تیم دیدم و باید روی تمرکز ملی‌پوشان کار شود تا در پوئن‌های حساس بتوانند موفق باشند. از لحاظ سرعت و تکنیک بسیار خوب بودند.

وی تصریح می‌کند: در مرحله گروهی تیم ملی کشورمان موفق شد تیم مصر که قهرمان آفریقا است را مغلوب خود کنند، نتیجه را مقابل پرتغال با یک اختلاف کم واگذار کردند و موفق شدند به عنوان تیم سوم راهی مرحله حذفی شوند.

ضرغام‌پور خاطرنشان می‌کند: به دلیل حاضر بودن ملی‌پوشانمان در فرانسه کمبودی در مسابقات جهانی احساس نشد، اما اگر مسئولان قبل از مسابقات می‌توانستند اردوی تدارکاتی برای آنها در نظر بگیرند شاید نتیجه بهتری بدست می‌آوردیم.

اگر در گروه هفت بودیم شرایط بهتری داشتیم

پیمان حسنی، کارشناس تنیس روی میز در رابطه با سطح مسابقات رقابت‌های تنیس روی میز مردان قهرمانی جهان که به میزبانی بوسان کره جنوبی برگزار شد به خبرنگار ایمنا می‌گوید: فرآیند آمادگی ملی‌پوشان از مسابقات آسیایی آغاز شد، پس از مسابقات آسیایی در لیگ فرانسه حاضر بودند و در نهایت به مسابقات قهرمانی جهان بوسان رسیدند، با توجه به مسابقاتی که انجام دادند آمادگی خوبی داشتند.

وی می‌افزاید: بازیکنان خوب بازی کردند، مسابقاتی را به افرادی واگذار کردند که رنکینگ بالاتری نسبت به آنها داشتند و در تمام مسابقات به‌جز آلمان با اختلاف کم نتیجه را واگذار کردند.

کارشناس تنیس روی میز عنوان می‌کند: بازیکنان ما مقداری در بخش تاکتیکی ضعیف بودند و اگر در این بحث پینگ‌پنگ‌بازان می‌توانستند مقابل بازیکنان مختلف بهتر عمل کنند، می‌توانستند آلمان را هم مغلوب خود کنند.

وی تشریح می‌کند: با توجه به اینکه قرعه‌کشی مسابقات براساس سیدبندی مسابقات تیمی جهان بود، ما در گروه هشت قرار داشتیم و می‌توان گفت نسبت به گروه‌های دیگر از شرایط بهتری برخوردار بودیم. البته که گروه هفت به دلیل حضور نداشتن نفر اول برزیل در این مسابقات ضعیف‌تر بود و اگر در آن گروه حضور داشتیم شاید شانس بهتری برای اول یا دوم شدن در گروه داشتیم.

حسنی بیان می‌کند: سطح داوری‌ها خوب بود و مشکلی در بحث داوری وجود نداشت. با توجه به بودجه‌ای که فدراسیون تنیس روی میز دارد، نمی‌تواند اردوهای زیادی را تدارک ببیند تا بازیکنانمان در مسابقات مختلف شرکت کنند و با افزایش رنکینگ جایگاه بهتری برای قرعه‌کشی مسابقات داشته باشند.

به گزارش ایمنا، کارشناسان تنیس روی میز کشورمان معتقدند که عملکرد ملی‌پوشان این رشته پیشرفت خوبی نسبت به گذشته داشتند و در مسابقات عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارند. اگر نقاط ضعفی که درون آنها وجود دارد رفع شود، در آینده عملکرد بهتری را نسبت به اکنون از آنها شاهد خواهیم بود.

کد خبر 735023

دیگر خبرها

  • تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون
  • دردنامه‌ای با جناب صدیقی
  • مقاومت غزه، دلیلی برای مسلمان شدن
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • تاثیر لژیونر بودن ملی‌پوشان در سطح آمادگی آن‌ها
  • تاثیر لژیونر بودن ملی‌پوشان در سطح آمادگی آنان
  • سرماخوردگی شدید را با این گیاهان پرکاربرد، به راحتی درمان کنید
  • روزه‌داری تاثیر مثبتی بر بیماری‌های ناشی از عادات بد غذایی دارد
  • از پریدن با لباس سفید در اقیانوس تا له کردن انار؛رسوم متفاوت و عجیب سال نو در سراسر جهان
  • اگر دیابت دارید، برای مصرف مکمل‌های دارویی با پزشک مشورت کنید