Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، موفق‌ترین فیلم‌های سینمایی از عناصر متحرک زیادی استفاده می‌کنند. بازیگران، کارگردانی، لباس‌های مخصوص هر نقش و جلوه‌های ویژه. این‌ها همگی از عوامل حیاتی و مهم سینما هستند، همان طور که ساخت و طراحی صحنه از فاکتور‌های مهم فیلمسازی است.

برای مثال آیا فیلم سینمایی «شکل آب» که جایزه اسکار بهترین فیلم را گرفته بود، می‌توانست بدون لوکیشن آزمایشگاه فیلم موفقی شود؟ در مورد هری پاتر فکر کنید که لوکیشن‌های خاص آن و جلوه‌های ویژه چگونه این مجموعه سینمایی را محبوب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال گاهی فیلمساز‌هایی هستند که شجاعت و استعداد این را دارند که فیلم خود را تنها در یک لوکیشن بسازند. گاهی اوقات این اتفاق به خاطر محدودیت‌های بودجه می‌افتد؛ اما اغلب این گونه فیلمسازی از روی انتخابی خلاقانه ساخته می‌شود. این نوع فیلمسازی بسیار حساس است و اگر بازیگر متعهد نباشد، شاهد فیلمی به شدت حوصله سر بر خواهیم بود. در ادامه نمونه‌های شاخص این فیلم‌ها را معرفی می‌کنیم:

۱۲ مرد خشمگین

اولین فیلمی که در این سبک به ذهن خطور می‌کند، «۱۲ مرد خشمگین» است. اثری هنرمندانه از سیدنی لومیت و نقش آفرینی‌هایی که شگفت‌انگیز هستند. هنری فوندا در این فیلم نقش کسی را دارد که از پسری دفاع می‌کند که متهم به قتل پدرش است؛ اما یازده نفر دیگر در این اتاق فکر می‌کنند که پسر مجرم است. تمام فیلم در یک اتاق می گذرد و فوندا به تدریج تلاش می‌کند، باقی افراد را راضی کند که این قتل کار پسر جوان نبوده است.

****

باجه تلفن

جوئل شوماخر فیلم‌های غیر منطقی و ضعیف زیادی مثل «بتمن و رابین» در کارنامه دارد، اما این فیلم شاید نشان می دهد که او واقعاً می‌تواند فیلمسازی خوب باشد. همان طور که از نام فیلم پیداست تمام لوکیشن‌های آن در یک باجه تلفن روی می‌دهد. کالین فارل نقش مردی را بازی می‌کند که هر روز صبح از یک باجه تلقن مشابه به همسر دومش زنگ می‌زند، اما یک روز شخصی ناشناس از پشت تلفن به او می‌گوید اگر به همسر اول خود این موضوع را اطلاع ندهد و تلفن را قطع کند، تک تیراندازی او را خواهد کشت.

****

آزمون

شاید اسم این فیلم را نشنیده باشید، اما از بهترین‌های این نوع فیلمسازی است. تک لوکیشن این فیلم یک اتاق کوچک است و هشت داوطلب که در این اتاق آزمون می‌دهند، حضور دارند. برای آنها سه قانون وجود دارد که نباید اتاق را ترک کنند، با مامور امنیتی صحبت نکنند و برگه‌های خود را خراب کنند. اما نکته عحیب این آزمون ۸۰ دقیقه ای این است که تمامی برگه‌ها سفید هستند.

****

 

مدفون

فیلمی شجاعانه که در یک لوکیشن ساخته شده است. شاید کوچکترین لوکیشنی که تا به حال با آن روبرو بوده ایم. تمامی مدت فیلم در یک تابوت روی می‌دهد و رایان رینالدز نقش شخصی را ایفا می‌کند که توسط تروریست‌ها ربوده شده و زنده زنده دفن شده است، تنها چیزی که دارد یک فندک و یک گوشی موبایل است که شارژ کمی هم دارد و از همه مهمتر اکسیژن او نیز محدود و رو به اتمام است.

****

لاک

در این فیلم تام هاردی نقش آفرینی کرده و می تواند دلیلی کافی باشد تا شما این فیلم را ببینید. او در این فیلم نقش آیوان لاک را دارد که از ابتدا تا انتهای فیلم تنها با یک ماشین در اتوبان حرکت می‌کند و حتی یکبار هم توقف نمی‌کند و فقط با چندین نفر به صورت تلفنی تماس می‌گیرد. در نگاه اول ممکن است فیلمی کسل کننده به نظر برسد، اما به شدت ماهرانه ساخته شده و ارزش یک بار دیدن را دارد.

****

شیطان

حتی فیلم‌های ماورا الطبیعه نیز می‌توانند در یک مکان کوچک فیلمبرداری شوند؛ اگرچه با کمی تقلب. داستان این فیلم توسط ام. نایت شایلامان نوشته شده و داستان گروهی از مردم را روایت می‌کند که در یک آسانسور گیر کرده اند و یکی از این افراد مدعی می‌شود که شیطان است. تقلب‌های فیلم آنجایی رخ می‌دهد که در برخی سکانس‌ها نیرو هاهی امنیتی نشان داده می‌شوند که قصد دارند از داخل آسانسور سر در بیاورند، اما بخش‌های اصلی فیلم در آساانسور روی می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

فیبروز یا سفتی کبد در ۴۰ درصد موارد کبد چرب غیر الکلی دیده می‌شود. مطالعات نشان داده که درصد قابل توجهی از علل"سیروز ناشناخته" کبد چرب غیر الکلی است. از طرفی دیگر وجود کبد چرب پیش در آمد دیابت و بیماری‌های قلبی در آینده فرد مبتلاست.

بیماری کبد چرب که در اثر رسوب چربی در کبد عارض می‌شود، می‌تواند علاوه بر رسوب چربی در کبد به التهاب و ایجاد فیبروز (سفتی کبد) در آن منجر شود.

کبد چرب ساده به مواردی اطلاق می‌شود که در کبد التهاب و فیبروز (سفتی) وجود نداشته باشد. در این شرایط می‌توان با رعایت رژیم غذایی و تغییر در فعالیت‌های فیزیکی بدن در آن غالب شد. در صورت ایجاد التهاب و فیروز در کبد و در موارد عدم وجود سابقه مصرف الکل، اصطلاح استئاتو هپاتیت غیر الکلی یا NASH اطلاق می‌شود. در این شرایط رسوب چربی در کبد حتی بدون سابقه مصرف الکل جدی خطر پیشرفت برای کبدی وجود دارد. شباهت زیادی از نظر پاتولوژی بین کبد چرب غیر الکلی و بیماری کبد ناشی از مصرف مقادیر زیاد الکل وجود دارد.

در عده‌ای از بیماران مبتلا به کبد چرب با انجام سونوگرافی، افزایش اکوی کبدی یا به اصطلاح"کبد بزاق" دیده می‌شود. این علامت در همه بیماران مبتلا وجود ندارد و در برخی موارد سونوگرافی کبد طبیعی است. طبیعی بودن سوگرافی کبد دلیل بر عدم ابتلا به کبد چرب نیست. با توجه به استفاده روز افزون از دستگاه سونوگرافی، کشف کبد چرب بیشتر شده است. گاهی به دنبال تشدید و پیشرفت بیماری به سیروز کبدی، علائم آن با بزرگی طحال، وجود مایع در شکم و تورم اندام‌ها تظاهر می‌کند. سونگرافی در این موارد کمک کننده است.

یکی از روش‌های تشخیصی در کبد چرب انجام نمونه برداری (بیوپسی کبد) با استفاده از سوزن مخصوص و تحت هدایت سونوگرافی است. با انجام نمونه برداری از کبد، شدت ضایعه مشخص می‌شود و می‌توان روش مناسب تری برای درمان انتخاب کرد. نمونه بدست آمده توسط پاتولوژیست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمونه بدست آمده از این روش در حد چند میلی متر تا سانتی متر بوده و توسط آزمایشگاه پاتولوژی مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای انجام نمونه برداری کبد لازم است بیمار برای مدت کوتاهی بستری شود و آزمایش انعقادی و هموگلبین خون مورد بررسی قرار گیرند. نمونه برداری از کبد در اغلب موارد بدون خطر است، ولی در موارد بسیار نادری خطر خونریزی وجود دارد که پزشک می‌تواند آن را کنترل کند.

دردشکمی و غیبت از محل کار برای استراحت یا تنگی نفس مختصر جزو عوارض نمونه برداری از کبد است. امروزه از نمونه برداری از کبد تنها در موارد ضروری استفاده می‌شود. نمونه برداری از کبد در افراد بسیار چاق، مشکل و با عوارض بیشتری همراه است.

همچنین امروزه با استفاده از تکنولوژی پرتاب امواج با فرکانس پائین ماوراء صوت به داخل بدن می‌توان به میزان سفتی کبد پی برد. این روش غیرتهاجمی است و حتی در زنان باردار قابل انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عکس| ۲۵ سال پیش؛ داریوش مهرجویی هنگام فیلمبرداری «درخت گلابی»
  • بهره برداری از سه طرح عمرانی خدماتی در اردستان
  • بهره برداری از کنار گذر گویم - دوکوهک در غرب شیراز
  • بهره مندی ۱۸۰ خانوار روستایی از آب شرب بهداشتی
  • بهره برداری از بوستان دانشجو در بندرعباس
  • صدور نخستین پروانه بهره برداری گردشگری کشاورزی در یزد
  • کبد چرب در این شرایط، خطرناک می‌شود
  • پایان مسابقات وزنه برداری بانوان در سمنان
  • مراسم بهره‌برداری همزمان از سه ایستگاه مترو در تهران
  • بهره برداری از خط تولید عایق‌های صنعتی