Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گفته‌های وزیر دفاع آمریکا در کابل، پنتاگون تعدادی از نظامیان آمریکایی را برای محافظت از میادین نفتی در شمال شرق سوریه مستقر کند تا نفت به دست نیروهای داعش و گروه‌های دیگر نیافتد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رویترز از کابل گزارش داه است که «مارک اسپر» در عین حال تاکید کرد که هنوز تصمیم مشخصی در مورد این مساله اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در ماه جاری تصمیم گرفت همه یکهزار نظامی آمریکایی مستقر در شمال سوریه را از منطقه خارج کند، تصمیمی که با انتقادهای گسترده ای همراه شد.   

نطامیان آمریکایی در راستای فرآیند عقب نشینی از شمال سوریه، امروز وارد عراق شدند.

در همین حال، اسپر به خبرنگاران در افغانستان گفت: ما نیروهایی در شهرهای شمال شرق سوریه داریم که در نزدیکی میادین نفتی مستقر هستند و این نیروها، اکنون در مرحله عقب نشینی نیستند.  

وی افزود: هدف از این اقدام، جلوگیری از رسیدن درآمدهای نفتی به داعش و گروه های دیگری است که ممکن است خواستار دستیابی به این درآمدها برای فعالیت های زیانبار خود باشند.۹۱۰۹

ترامپ نیز تمایل دارد از طرح پنتاگون مبنی بر حفظ تعداد اندکی از نظامیان آمریکایی در سوریه حمایت کند.

یک مقام ارشد آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) گفت: این تعداد متشکل از احتمالا حدود ۲۰۰ نیرو خواهد بود که برای جنگ با داعش در سوریه باقی خواهند ماند و جلوگیری از پیشرفت های دولت سوریه و نیروهای روسی را در سوریه هدف قرار می دهد.

ترامپ به دلیل خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، با انتقادهای بسیاری از سوی فرماندهان سابق نظامی آمریکا، دموکرات ها و برخی متحدان جمهوریخواه خود روبرو است.

ترامپ خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اولین بار اواخر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، تصمیمی که به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع وقت آمریکا منجر شد.

اسپر جانشین متیس شد و اکنون در کانون یکی از جنجالی ترین تصمیمات ترامپ در زمینه سیاست خارجی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: نظامیان آمریکایی در میادین نفتی سوریه مستقر می‌شوند نیروهای آمریکایی پس از ترک سوریه به غرب عراق می‌روند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پنتاگون سوریه عراق نفت وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • فردی در محوطه بیرون دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید
  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • آغاز رژه ارتشیان سرافراز در بندرعباس