Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، سی و هفتمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور عصر امروز(دوشنبه، 29 مهر) با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برگزار شد.

وزیر کشور در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه ستاد طبق معمول گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی اخذ و اخبار اقتصادی که باید درباره آن بحث می‌شد، عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری موارد ارجاعی به قوه‌قضائیه صورت گرفت که با توجه به همکاری رسانه‌ها با ستاد موارد ارجاعی تخلف به محاکم کاهش یافته و با تذکر اندکی رفع شده است.

رحمانی‌فضلی افزود: مسئله دیگری که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت، موضوع خودروسازان بود که پرداختن به تولید خودرو در این شرایط و حمایت جدی از آنان لازم است.

وزیر کشور گفت: موضوعی که قبل از اربعین حسینی مطرح بود، خروج کالاهای اساسی و ورود کالاهای قاچاق از طریق مسافران بود که با توجه به تدابیر اندیشیده شده و اطلاع‌رسانی به زوار عزیز، گزارش ستاد مبارزه با قاچاق و وزارت "صمت" حاکی از این بود که این مسئله کاهش یافت و خروج کالای اساسی و ورود کالاهای قاچاق مخوصا موبایل را نداشتیم و از مردم عزیز تشکر می‌کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به مباحث عنوان شده در جلسه ستاد تصریح کرد: مسئله دیگر موضوع تصمیم FATF بود که نوع بیان مطالب و خبر بحث کردیم، کسانی در این موضوع اظهارنظر می‌کنند که باید مد نظر قرار گیرد که موجب نگرانی نشود، نقش رسانه‌ها در این میان نیز مهم است و مردم باید در جریان باشند و نباید مطالب به نحوی عنوان شود که موجب نگرانی شود.

وی ادامه داد: ما چهارماه وقت داریم و دولت نیز پیگیر موضوع FATF است و آیین‌نامه‌های مورد نیاز در دولت تصویب شده و تا چهار ماه آینده مسئله باید پیگیری شده که این نیازمند همکاری مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و دولت است که با مشکلی روبه‌رو نشویم، همه دلسوز هستند و کسی نمی‌خواهد مشکلی برای کشور ایجا شود.

رحمانی‌فضلی همچنین تصریح کرد: در چند سال گذشته که تحریم‌ها وجود داشته و مسئله خروج آمریکا از برجام نیز مطرح بوده، فکر می‌کردند که با این خروج، فشار به زندگی مردم وارد می‌شود و در یک سال و نیم اخیر، بورس ما روند فزاینده و روبه جلو را داشته است، در چند روز اخیر نیز بازار بورس با نوساناتی همراه بود که رئیس سازمان بورس گزارشی ارائه داد که طبق آن مشخص شد که همه چیز تحت کنترل و طبیعی است و این بازار می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

وزیر کشور در پایا خاطرنشان کرد: مسئله دیگر شیوه‌نامه بازخوانی اخبار دادگاه بود که در ستاد بررسی و نهایی شد و 9 بند برای سیاست‌های پخش خبر قبل، حین و بعد از دادگاه داریم که موجب بهبود پخش برخی بخش‌های خبری می‌شود و قوهقضائیه و صداوسیما همکاری خوبی در این باره داشتند که امیدواریم با این شیوه‌نامه، ضمن مبارزه با فساد، آثار روانی اخبار مربوط به آن نیز کنترل شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش شرط‌های اروپا برای تعامل با حکومت سرپرست افغانستان

پارلمان اروپا قطع‌نامه‌ای را درباره حقوق بشر در افغانستان تصویب و در آن شرایط تعامل با حکومت سرپرست افغانستان را مشخص کرد.

به گزارش ایسنا، پارلمان اروپا قطع‌نامه‌ای را درباره حقوق بشر و حقوق زنان و دختران در افغانستان تصویب کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا در این قطع‌نامه از حکومت سرپرست افغانستان خواسته‌اند تا مشارکت مساوی زنان و دختران در زندگی اجتماعی به‌ویژه دسترسی آنان به آموزش و کار را تضمین کند.

بر اساس گزارش ایراف، آنان تاکید کرده‌اند که هرگونه تعامل اتحادیه اروپا با حکومت کنونی افغانستان تحت شرایط تعیین شده از سوی شورای اروپا و مطابق با توصیه‌های گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد انجام شود.

این قطع‌نامه‌ با ۵۱۳ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع تصویب شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه بشردوستانه ۷ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا
  • حمایت از پایان نامه‌های حوزه ارتباطات در دستور کار معاونت علمی
  • اسلوموشن ابلاغیه واردات خودروهای کارکرده
  • تعرفه‌های پزشکی به جلسه دولت نرسید/ بدعهدی سازمان برنامه و بودجه
  • طراحی و اجرای ۱۷ بورس جدید در دولت سیزدهم
  • صابری: مسئله محوری پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • صابری: مسئله محوری تمام پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد
  • تحقق سیاست‌های دولت در متنوع سازی سبد صادراتی کشور
  • پیش شرط‌های اروپا برای تعامل با حکومت سرپرست افغانستان