Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ ریاض پایتخت عربستان امروز دوشنبه میزبان کنفرانس امنیتی و دفاعی روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و متحدان با هدف «بررسی راه های حمایت از دریانوردی هوانوردی در منطقه» بود.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) مدعی شد که این نشست با هدف «حمایت از دریانوردی و هوانوردی در منطقه و بررسی اقدامات خصمانه ایران و نیز مشارکت برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر اعلام واس، علاوه بر روسای ستاد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، روسای ستاد مصر، پاکستان، انگلیس، آمریکا، فرانسه، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، آلمان، نیوزلند و یونان نیز حضور داشتند.

«فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد مشترک عربستان گفت: این کنفرانس برای بررسی چالش ها و مسائل امنیتی و دفاعی مرتبط با کشورهای منطقه برگزار شده است؛ منطقه ای که دارای حدود 30 درصد از ذخایر انرژی در جهان است  و 20 درصد از تجارت جهانی یعنی معادل 4 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان از طریق این منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد: هدف ما از این نشست دست یابی به مناسب ترین  راهکارها برای تامین توانمندی های نظامی مشترک به منظور حفاظت از تاسیسات حیاتی و حساس است.

الرویلی مدعی شد که منطقه از زمان روی کار آمدن نظام انقلاب اسلامی ایران پیوسته دچار بحران است.

وی با تکرار ادعای سایر مقامات سعودی درباره ایران افزود: ایران به دنبال صدور انقلابش به سایر کشور و زیرپاگذاشتن توافق های بین المللی است . همچنین با به کارگیری مذهب در خدمت سیاست به دنبال گسترش آشوب در منطقه است. از گروه ها و عناصرش وفادارش حمایت می کند. احزابی را تشکیل می دهد که با وفاداری کامل به ایران در راستای ایجاد ناامنی و بی ثبات در برخی از کشورهای عربی گام برمی دارند.

این مقام سعودی در این نشست از همه خواست مشارکت فعالی در تحکیم توانمندی ها و امکانات برای مقابله با همه تهدیدات ایران و نیروهای وابسته به آن داشته باشند.

واس نیز در ادامه گزارش داد که در بیانیه پایانی این نشست همه کشورها بر موضع یکپارچه «مخالفت با حمله و تجاوز به عربستان» تاکید و بر عزم شان جهت جلوگیری دوباره از وقوع چنین حملاتی که تاسیسات حیاتی را هدف قرار می دهد،  تصریح کردند.

همزمان با این نشست نیز کنفرانس امنیت کشتیرانی و هوانوردی خلیج فارس با همکاری آمریکا و لهستان و با مشارکت هیات های مختلفی از جمله از رژیم صهیونیستی در منامه پایتخت بحرین برگزار شد.

ادعاها در مورد نقش ایران در ناآرامی ها منطقه در حالی طرح می شود که هیچ سند و مدرکی در این زمینه ارائه نشده است. برچسب ها: نشست امنیتی ریاض ، دریانوردی

منبع: خرداد

کلیدواژه: دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه‌ مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

جماران عکسی یادگاری از مقامات شرکت کننده در نشست منتشر کرده است که در آن علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ایران نیز در آن حضور دارد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898962

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود