Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم رشد، این روزها برگزاری چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد مهم ترین دغدغه مدیران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش است، چرا که باید این رویداد را کمتر از یک ماه دیگر ابتدا در استان تهران، و سپس تا شش ماه در تمام کشور برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید صادقیان (معاون دفتر انتشارات و فناوری آموزشی و عضو هیئت انتخاب فیلم‌های خارجی این دوره جشنواره) در گفت‌گو با ستاد خبری جشنواره ضمن طرح مشکلات موجود و دغدغه‌های اجرایی جشنواره چهل و نهم، گفت: جشنواره فیلم رشد هم در تهران و هم در استانها باید با حداکثر کیفیت و بیشترین مخاطب برگزارشود.
وی افزود: با دوستان اداره کل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش که فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای دارند، تفاهم کردیم تا از همکاری آنها در برگزاری این رویداد، با کیفیت موردنظرمان بهره ببریم. جالب است بدانید در این مسیر ما از هم اکنون برای استفاده از فیلم‌ها در فردای پس از جشنواره برنامه‌ریزی می‌کنیم.

برنامه‌ریزی برای استفاده از امکانات سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها
معاون دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در ادامه گفت: برای نزدیک کردن دوباره جشنواره فیلم رشد به اهداف و ماموریت‌های اصلی خود، در حال طراحی و برنامه‌ریزی برای استفاده از امکانات سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هستیم. واقعیت این است که در سال‌های گذشته این اتفاق چندان منظم و سازمان‌دهی شده نبوده است، ولی ما امسال برای تحقق این مهم، همه توانایی‌ها و ارتباطات خود را به کار گرفته‌ایم.
صادقیان گفت: دست‌اندرکاران حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با روی باز از این همکاری استقبال کردند و طی تفاهمی که داشتیم، سانس‌های صبح 110 سینمای تحت مدیریت موسسه بهمن سبز حوزه هنری در سراسر کشور را در اختیار جشنواره فیلم رشد گذاشتند.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم رشد تا پایان سال تحصیلی 98-1399 حدود 14 هزار سانس نمایش فیلم دارد که حالا سانس‌های این سینماها هم به ظرفیت نمایشی ما اضافه شده است.
صادقیان همچنین گفت: نمایش گسترده فیلم‌های آموزشی در کشور یکی از مهم‌ترین سرویس‌هایی است که خانواده بزرگ آموزش و پرورش به آن نیاز دارد و باید از آن بهره‌مند شود؛ پس ما در شورای راهبری فضای مجازی تلاش می‌کنیم که از ظرفیت‌های موجود و پلتفرم‌های فعال در آن حداکثر استفاده را برای ارائه این سرویس ببریم تا جشنواره فیلم رشد به هدف غایی خود (پیوند فیلم با بسته آموزشی مدارس) دست یابد.

چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش از 24 آبان تا 1 آذر امسال در سینما فلسطین مقر دائمی جشنواره و به دبیری وحید گلستان برگزارمی‌شود. این جشنواره پس از استان تهران به مدت شش ماه در تمامی 30 استان کشور میزبان دانش آموزان و معلمان خواهد بود.

انتهای پیام/

20 / 20 جشنواره فیلم رشد جشنواره بین‌المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد ظرفیت نمایشی جشنواره فیلم رشد ۱۱۰ سینمای حوزه هنری مجید صادقیان عضو هیئت انتخاب فیلم‌های خارجی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جشنواره فیلم رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد.

متن این فراخوان به این شرح است:

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، با هدف ارتقای سینمای ایران از طریق مساله‌یابی دقیق و شناخت چالش‌های اصلی آن، محور‌های پژوهشی سازمان سینمایی را (که با نظرخواهی از سینماگران، پژوهشکده‌ها پژوهشگران، استادان دانشگاه، بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، اصناف و انجمن‌های سینمایی گردآوری شده است) با رویکرد میان‌رشته‌ای و کاربردی، پس از پالایش توسط شورای پژوهشی معاونت، به شرح زیر اعلام می‌نماید:

محور‌های پژوهشی:

۱- سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی

۲- سینمای دفاع مقدس و مقاومت

۳- جهش تولید در سینمای ایران و چالش‌های پیش رو

۴- کارکرد‌های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امید افزایی

۵- طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما درایران

۶- ظرفیت‌های سینما در کار آفرینی و اشتغال

۷- ظرفیت‌های روایی سینمای ایران درخارج از تهران (مستند، انیمیشن و داستانی)

۸-سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی (ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران)

۹- موانع و راهکار‌های تقویت فیلمنامه در سینمای ایران

۱۰- ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی

۱۱- خلاء‌ها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران (حقوق مخاطب، مالکیت معنوی، نظام قرارداد‌ها و ...)

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

علاوه بر حمایت از طرح‌های پژوهشی در محور‌های ده‌گانه یاد شده، چنانچه پایان نامه‌هایی به موضوعات مذکور بپردازند و یا به صورت خلاقانه به یکی از نیاز‌های کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، درمقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و درمقطع دکتری تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، مورد حمایت قرارخواهند گرفت.

پژوهشگران محترم قبل از ارائه طرح‌نامه پژوهشی (پروپوزال)، ارائه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch

• مهلت ارسال آثار: ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های پژوهشی می‌بایستی به ایمیل‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی cinemares@chmail.ir ارسال شوند. بدیهی است این طرح‌ها، نزد سازمان امانت خواهند بود.

شماره تماس: ۳۸۵۱۲۲۳۴ - ۰۹۱۲۵۳۶۶۶۸۵

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • فهرست نهایی گروه‌های منتخب جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اعلام شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران